Janars Kadaks: “Pēdējie gadi autokrosā bijuši diezgan smagi”

Foto: Kalvis Zaļaiskalns

“AXLatvia” intervijai uzrunāja Janaru Kadaku, autokrosa kausa ieguvēju B1600 bagiju klasē. Janars ir viens no nedaudzajiem igauņu sportistiem, kuri stājas pretī latviešu autokrosa “blicei”. Sportists intervijā atklāj, ka būt vienam no dažiem kaimiņu braucējiem starp latviešiem noteikti rada papildu spriedzi, bet tas viņaprāt ir arī ļoti interesanti.

Kā nonācāt autosportā, ar to saistīts kāds ģimenes stāsts?

J.K.: “Es jau no mazotnes braucu un remontēju jebkuru transportlīdzekli, kas man bija pieejams. Viss sākās ar motocikliem. Domāju, ka onkulis bija pirmais cilvēks, no kura raisījās interese par autosportu.”

Esi sportists no kaimiņiem, retais, kurš stājas pretīm latviešu braucējiem Latvijas autokrosa čempionātā, vai tas dod papildus spriedzi?

J.K.: “Jā, tas noteikti manī radīja papildu spriedzi, bet tas ir arī ļoti interesanti. Un par laimi es neesmu vienīgais igaunis.”

Kāpēc izvēlējāties izvadīt sacensības Latvijā?

J.K.: “Pēdējie gadi autokrosā bijuši diezgan smagi, nebija Baltijas kausa, tāpēc nolēmu startēt Latvijā. Visi ir ļoti draudzīgi. Liels paldies, ka uzņemat mani!”

2021. gads, izcīnīts tituls, esat ātrākais 1600 bagiju klasē – kādas sajūtas pārņēma to apzinoties?

J.K.: “Es biju un esmu patiesi priecīgs un pateicīgs par to!”

Ar kuriem konkurentiem šajā gadā bija sīvākās cīņas?

J.K.: “Ļoti labas sacensības aizvadītas un aizraujoša pieredze man bijusi no Edgara Zīverta, Arņa Odiņa un, protams, Tautvida Urbas un Justa Grenča.”

Kāpēc esat izvēlējies 1600 bagiju klasi, kāpēc piedalāties ar bagiju nevis salonauto?

J.K.: “Izvēlējos braukt ar bagiju, jo tas ir ļoti ātrs, interesanti būvējams un arī ļoti radoša mašīna. Mana dzimtā pilsēta Terva ir pazīstama arī ar labiem bagiju būvniekiem un B1600 braucējiem. Sākumā gribēju uzbūvēt bagiju hobijam. Vēlāk mans labs draugs Maido Rūsmans man teica, ka viņam ir dažas bagiju rezerves daļas un, ka man ir jābūvē mašīna, lai sacenstos. Tā nu mana pirmā debija bija Smiltenes trasē 2016. gadā. Uzvarēju sacensībās, jo biju viens no pēdējiem, kura bagijs vēl bija trasē un brauca.”

Kāda, Jūsuprāt, ir būtiskākā atšķirība starp bagiju un salonauto?

J.K.: “Bagijs ir pievilcīgāks un interesantāks, es teiktu, ka pat meistardarbs.”

Pastāstiet, lūdzu, kādu interesantu atgadījumu no sacensībām.

J.K.: “Man ir bijuši diezgan daudz šādu atgadījumu, ir grūti izcelt kaut ko īpašu. Visas sacīkstes autokrosā ir interesantas un jautras.”

Kurš ir bijis Jūsu sāpīgākais zaudējums sportā?

J.K.: “Mani sāpīgākie zaudējumi ir bijuši lietuvietim Tautvidam Urbam situācijās, kad mana uzvara bija gandrīz jau jūtama.”

2022. gada sezona. Vai plāns jau ir gatavs?

J.K.: “Šogad paņemšu pauzi un mēģināšu nedaudz atpūsties. Pārdevu savu bagiju citam igaunim un apmeklēšu sacīkstes kā skatītājs.”

Kuri ir Jūsu lielākie atbalstītāji sacensībās?

J.K.: “Mani lielākie atbalstītāji ir bijusi mana komanda, draugi, ģimene un, protams, līdzjutēji. Liels paldies jums visiem!”

Kas ir tā īstā autokrosa garša? Ko izbaudiet šajā visā procesā visvairāk?

J.K.: “Tie ir visi procesi kopā. Atmosfēra sacensībās, pārējie braucēji, skatītāji, adrenalīns.”

Kas ir tas, uz ko tiecaties savā autosporta karjerā?

J.K.: “Tagad es teiktu – lai laiks rāda.”

Vai Jums ir kāds hobijs ārpus autosporta?

J.K.: “Visi mani pašreizējie vaļasprieki ir saistīti ar autosportu.”

Izmantotie resursi:
www.axlatvia.com