Gatavojoties rallijkrosam, Timijs Hansens uzvar “Ferratum Challenge”
Foto: Ferratum Riga RX
Pirms sestdien un svētdien notiekošā FIA pasaules rallijkrosa čempionāta dubultposma Ferratum World RX of Rīga tika sarīkotas Ferratum Challenge sacensības, kurās pasaules un Eiropas rallijkrosa čempionāta posma dalībnieki brauca ar pulti vadāmiem “slot cars” auto modelīšiem. Uzvaru Ferratum Challenge izcīnīja FIA pasaules čempionāta 2021. gada sezonas kopvērtējuma līderis Timijs Hansens.
Piektdien Rīgas Motormuzeja telpās norisinājās Ferratum Challenge, kurās dalībniekiem nācās sacensties Biķernieku rallijkrosa trases konfigurācijai atbilstošā ‘slot cars’ auto-modelisma trasītē, kas izveidota mērogā 1:43. Lai gan varētu šķist, ka ‘slot cars’ vadīšanai nepieciešamas citas prasmes kā braukšanai rallijkrosa trasē pie jaudīgas iekšdedzes dzinēja mašīnas stūres, tomēr spraigā konkurencē līdz finālam aizcīnījās abi šogad uzvaras World RX izcīnījušie brāļi Timijs un Kevins Hansens, kā arī trīskārtējais pasaules čempions Johans Kristofersons, bet Eiropas čempionāta godu pārstāvēja Anderss Mihalaks, kurš cīņā par vietu labāko četriniekā, saspringtā pārbraucienā, pieveica mājinieku Ediju Ošu, kuram pēc vairāku apļu veikšanas sāns-pie-sāna, liktenīga izrādījās sagriešanās.
Sacensību priekšbraucieni norisinājās divas minūtes, pusfināli – trīs, bet Ferratum Challenge izšķirošais finālbrauciens jau ilga četras minūtes. Braucēju entuziasms pieauga ar katru braucienu, sacensību laikā savas sacīkšu inženiera prasmes demonstrēja Matiass Ekstroms, kurš allaž rūpējās par modelīša riepu tīrību, kā arī centās pielāgot mazo mašīnīšu detaļas, lai uzlabotu to veiktspēju trasē. Ierasti rallijkrosa sacensībām, arī šoreiz finālā iekļuva četri zviedru autosportisti, starp kuriem ātrākais izrādījās Timijs Hansens, kurš četru minūšu laikā veica 38 apļus un izcīnīja uzvaru ar divu apļu pārsvaru pret tuvāko sekotāju Andersu Mihalaku. Trešās vietas ieguvējs Johans Kristofersons finālā veica 32 apļus, bet uzvarētāja Timija Hansena jaunākais brālis Kevins palika ceturtais, veicot 31 apli.
Timijs Hansens tieši finālbraucienā uzrādīja arī Ferratum Challenge ātrāko apļa laiku, Biķernieku trases konfigurācijas samazināto versiju, izbraucot 5,788 sekundēs. Ferratum Challenge uzvarētājs Timijs Hansens pēc finiša neslēpa, ka autosportam raksturīgo līkumu analīzi, meklējot vietas, kur uzlabot rezultātu, nemaz nav tik viegli izslēgt, kas arī bijis viens no galvenajiem iemesliem, kas ļāvis izcīnīt uzvaru: “Kad vien ir starts, mēs vienmēr mērķtiecīgi cenšamies izcīnīt uzvaru, pat ja šī bija tikai izklaidējoša spēle. Ar katru apli, arvien vairāk un vairāk izpratu mašīnas uzvedību trasē un tās reakciju uz katru pults nospiedienu – tos precīzi atkārtojot, arī izdevās sasniegt šādu rezultātu,” pēc uzvara izteicās Timijs Hansens.
Informāciju sagatavoja:
Jānis Unbedahts
RA Events