Startē jaunā Folkreisa sezona: jaunumi, kas jāzina

Foto: Autocross.lv

Svētdien Smiltenē, Tepera trasē startē Folkreisa Vasaras kauss un autokrosa Krosa komisijas kausa izcīņa. Gaidāmajā sezonā ir jaunumi, kurus jāzina katram krosa braukšanas interesentam!

Trešdien noslēgtais pieteikumu pieņemšanas termiņš uzrādīja pārsteigumu – labots Smiltenes posma pieteikto dalībnieku skaita rekords, pieteikušies 129 dalībnieki. Lēmumi ieviest jaunus vērtējumus iepriekšējos gados un arī pirms šīs sezonas turpina ieinteresēt arvien jaunus braucējus.

Spilgtākie jaunumi pirms šā gada Vasaras kausa un Krosa komisijas kausa:

Folkreisa RWD: Daudzus gadus aizmugures piedziņas automašīnu vieta Folkreisā bija meklējama Folkreisa pamatklasē, kopā ar priekšpiedziņas automašīnām. Tomēr piespiedu kopdzīve nedeva rezultātus, jo RWD automašīnas reti spēja konkurēt cīņā par uzvarām, līdz ar to šī tipa automašīnas Folkreisā izsīka. No 2025. gada izveidota atsevišķa Folkreiss RWD klase, kurā pulcējas tikai automašīnas ar aizmugures piedziņu un motora novietojumu automašīnas priekšpusē. Lai gan klase tika apstiprināta vēlā rudenī, jau pirmajā posmā saņemti deviņi pieteikumi. Paredzama strauja šīs klases izaugsme. Folkreiss RWD automašīnu fiksētā cena – 2350 eiro.

Leģendārie 950 kļūst par 1100: Vēsturiskas izmaiņas arī Folkreisa galvenajā klasē. Automašīnu fiksētā cena pirmo reizi tiek celta, no 950 eiro pārejot uz 1100 eiro. Sportisti jau sen vēlas šīs summas augšanu, tomēr Folkreisa specifikā uzdevums ir fiksēto cenu spiest pēc iespējas zemāk, lai pēc atturētu braucējus no līdzekļu investēšanas tehnikā. Jo mazāk izmaksā automašīnas sagatavošana, jo sports saglabājas pieejamāks plašākai publikai. Tomēr šis bija brīdis, kad reālās auto sagatavošanas izmaksas globālo notikumu dēļ ir kļuvušas dārgākas. Interesanti, ka tieši šogad pēc daudzu gadu pārtraukuma fiksēto cenu ceļ arī Folkreisa vēsturiskajās zemēs Ziemeļeiropā.

Sākam no 13: Tā kā pasaules un arī Latvijas autosportā cīņā prot doties arvien jaunāki sportisti, arī Folkreiss seko tendencēm. Līdz šim Folkreisā bija iespējams startēt sākot no 14 gadu vecuma, taču no šā gada uz starta līnijas gaidīti jau 13 gadus veci dalībnieki. Lēmumam tūlīt sekoja pozitīva reakcija, jo Smiltenē uz starta stāsies trīs 13 gadus veci braucēji.

Atgriežas Reģionu kauss: Folkreisā gadu gaitā izveidojusies īpatnība – šis kļuvis par vidzemnieku sportu. Pirmā posma pieteikumu saraksts ir spilgts piemērs: no 65 pamatklasē pieteiktajiem dalībniekiem 52 (!) ir Vidzemes pārstāvji, bet pārējo reģionu braucēji kopā ir vien 13. Šim fenomenam nav skaidrojuma, jo sezonās no septiņiem posmiem divi notiek Liepājas pusē, viens – Ludzā, viens – Aizkrauklē, vismaz viens (šogad divi) – Bauskā. Sacensību norises ziņā seriāls nosedz visu Latviju.

Lai veicinātu attīstību reģionos, atgriežas Folkreisa pirmsākumos jau pastāvējušais Reģionu kauss. Atsevišķi kopvērtējumi tiks veidoti Zemgales, Kurzemes un Latgale-Sēlija ieskaitēs. Taču ir kāds svarīgs elements – reģiona sezonas uzvarētājs tiks sumināts tikai gadījumā, ja attiecīgā reģiona braucēju skaits būs par pieciem lielāks nekā 2024. gadā. Tie, kuriem gribēsies reģiona titulus, būs jāpiestrādā pie cīņu biedru skaita!

Arī kross tiek dalīts piedziņās: Krosa komisijas kausa izcīņa daudzus gadus bija kā krosa jauno braucēju treniņu poligons, mazāk šķirojot automašīnas klasēs, vairāk veicinot zemu izmaksu autokrosa braukšanas iespējas. Tomēr no šā gada automašīnas sadalītas piedziņās – priekšpiedziņa un aizmugures piedziņa. Šāds risinājums lielā mērā ir atbilde notikumiem Latvijas autokrosa čempionātā. Tur Open klase, kas bija praktiski vienīgā RWD automašīnu mājvieta, laika gaitā kļuvusi par pilnpiedziņas auto bāzes vietu, līdz ar to RWD no šīs klases izzuda. Lai tomēr Klasikas ideja krosā paliktu dzīva, izveidota Krosa komisijas kausa Super Klasika ieskaite, kurā tiekas automašīnas ar aizmugures ass piedziņu. Klases ideoloģija: tuvāko gadu laikā apzināt, vai autokrosā RWD automašīnu braukšanai ir pieprasījums un, ja Super Klasika attīstīsies, pastāv iespēja šo klasi vēlāk atgriezt Latvijas autokrosa čempionāta statusā.

Folkreisa un Krosa komisijas kausa ieskaites 2025. gadā

Folkreiss – priekšpiedziņa. Papildvērtējumi šajā ieskaitē: Dāmu kauss, Junioru kauss (13-18 g.), Komandu kauss, Debitantu kauss. Reģionu kauss Zemgales, Kurzemes, Latgale-Sēlija ieskaitē.

Folkreiss 4WD – pilnpiedziņa. Papildvērtējums šajā ieskaitē: Komandu kauss.

Folkreiss RWD – aizmugures piedziņa.

Krosa komisijas kauss, klase 2000 – priekšpiedziņa līdz 2000 kub. cm. Liegums startēt braucējiem, kuri divu gadu laikā startējuši vairāk nekā divos Latvijas autokrosa čempionāta posmos. Liegums startēt iepriekšējā gada Krosa komisijas kausa uzvarētājam.

Krosa komisijas kauss, Super Klasika – aizmugures piedziņa. Līdz 3000 kub. cm ar motora novietojumu priekšā, līdz 2000 kub. cm, ja motors novietots auto aizmugures daļā.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *