Ekstroms prognozē vienu no spraigākajām cīņām pēdējos gados
Foto: fiaworldrallycross.com
2016. gada rallijkrosa pasaules čempions Matiass Ekstroms, guvis uzvaru pirmajā posmā Barselonā, atzīst, ka šogad cīņa solās būt spraigāka un vienlīdzīgāka nekā iepriekšējās sezonās.
Pagājušās sezonas čempions Matiass Ekstroms uzvarēja pirmajā 2017. gada Monster Energy FIA pasaules rallijkrosa čempionāta posmā, ar savu Audi S1 EKS RX quattro esot vadībā jau no paša fināla starta. Vācietis Timo Šeiders ar MJP Racing sagatavoto Ford Fiesta RXS Supercar izcīnīja otro vietu pēc fantastiska ātruma demonstrēšanas visu sacensību garumā, esot vadībā pēc četrām kvalifikācijas kārtām. Hoonigan Racing Divison pārstāvis Andreāss Bakeruds ar Ford Focus RX Supercar ierindojās trešajā vietā.
Monster Energy FIA Eiropas rallijkrosa čempionāta (Euro RX) ieskaitē uzvarēja zviedrs Antons Marklunds ar Marklund Motorsport sagatavotu Volkswagen Polo. Ungārs Tamāšs Pāls Kišs un īrs Olijs O`Donovans izcīnīja, attiecīgi, otro un trešo vietu.
„Sestdiena visticamāk bija visgrūtākā diena manā RX karjerā,” atzīst Barcelona RX uzvarētājs Ekstroms. „Bet svētdien mums izdevās visu vērst sev par labu – veicu tīrus braucienus trešajā un ceturtajā kvalifikācijā, kas man pusfinālā deva pirmo starta vietu. Man jāatzīst, ka esmu ļoti patīkami pārsteigts par Timo – ar privātās komandas automašīnu būt vadībā pēc četrām kvalifikācijām ir iespaidīgi. Domāju, ka šogad redzēsim līdz šim vienlīdzīgāko cīņu World RX un esmu patiesi priecīgs šajā seriālā redzēt tik daudz dažādus auto, kuri uzrāda līdzīgus apļu laikus – šī nudien būs fantastiska sezona!”
Papildu uzvarai sacensībās, Matiass Ekstroms ieguva arī Monster Energy Super Charge balvu, kuru pasniedz pilotam, kuram sacensību finālbraucienā fiksēts ātrākais starta reakcijas laiks.
Otro vietu izcīnījušais Šeiders kļuva par vienpadsmito pilotu World RX vēsturē, kuram izdevies būt vadībā pēc četrām kvalifikācijām. Divkārtējais DTM čempions turpina: „Biju ļoti pārsteigts par pirmo vietu pēc kvalifikācijas, jo pirms Barselonas tikpat kā nebijām veikuši testus. Tas ir lieliski un es vēlos pateikties komandai par ieguldīto darbu – mēs ieradāmies Spānijā bez lielām cerībām, tāpēc iekļūšana finālā ir kas fantastisks. Šis ir viens no manas karjeras īpašākajiem brīžiem. Man jāatzīst, ka esmu patiesi priecīgs par auto veiktspēju, taču man vēl ir daudz ko mācīties, tāpēc mēs gan rītdien, gan nedēļas beigās veiksim testus. Sešpadsmit gadus esmu pavadījis DTM, bet šobrīd priecājos par šo iespēju rallijkrosā!”
Bakerudam, kurš sacensības noslēdza trešajā vietā, svētdiena iesākās ar neveiksmi. Trešā kvalifikācijas brauciena pirmajā līkumā viņa vadītais auto avarēja un bija spiests izstāties. Viņš skaidro: „Sestdiena bija ļoti sarežģīta un mana sirds sažņaudzās pēc notikušā, taču svētdiena bija diametrāli pretēja. Komanda pa ziemu automašīnas attīstībā ir ieguldījusi milzīgu darbu, tāpēc ir prieks viņiem par to atdarīt ar vietu uz goda pjedestāla. Ir lieliski cīnīties pret DTM pilotiem – rallijkrosā sacenšas piloti no autošosejas, drifta, rallijkrosa un daudziem citiem čempionātiem, tāpēc ir fantastiski uz pjedestāla būt kopā ar divām DTM zvaigznēm pēc mūsu cīņas F1 trasē. Rallijkrosā, ar piecu auto ražotāju iesaisti, tagad ir ārkārtīgi ciešas cīņas – es mīlu šo sporta veidu un ir lieliski šogad šeit redzēt tik daudz jaunu braucēju. Tikpat lieliski ir redzēt arī privātos komandu braucējus un viņu labo sniegumu, jo sevišķi vēlos apsveikt Timo!”
PSRX Volkswagen Sweden komanda, kuras sastāvā startē Peters Solbergs un Johans Kristofersons, ir izvirzījusies vadībā komandu ieskaitē, abiem pilotiem sasniedzot finālu un kopā izcīnot lielāko punktu skaitu. Pēc uzvaras pirmajā pusfinālā, Kristofersons finālu sāka no pirmās rindas, taču viņa Volkswagen Polo startā noslāpa, kā rezultātā zviedrs zaudēja daudz laika un līdz brauciena beigām tā arī nepaspēja noķert pārējos braucējus, finišējot sestajā vietā. Solbergs brauca trešajā vietā līdz brīdim kad Bakeruds viņu apdzina ceturtā apļa pirmajā līkumā. Peters sacensības noslēdza ceturtajā vietā, priekšā Timmijam Hansenam, kurš brauca ar Team Peugeot-Hansen sagatavotu Peugeot 208 WRX Supercar.
Deviņkārtējais pasaules rallija čempions Sebastjēns Lēbs nesasniedza finālu pēc sagriešanās trešajā kvalifikācijā, kuru izraisīja tehnisks defekts – bojāts kardāns. Amerikānis Kens Bloks sasniedza pusfinālu, taču nespēja kvalificēties finālam, zaudējot trešo vietu pēc džokera apļa veikšanas priekšpēdējā aplī.
Pirmajā FIA Eiropas rallijkrosa čempionāta TouringCar klases posmā uzvaru ar Ford Fiesta izcīnīja zviedrs Filips Gērmans. Anderss Brātens un Pērs Magne Roirass izcīnija, attiecīgi, otro un trešo vietu.
Pols Belamijs, World RX un IMG vadītājs: „2017. gada sezonā mums ir ārkārtīgi spēcīga konkurence, un mēs finālā redzējām četru dažādu auto ražotāju automašīnas, kas mūsu sporta veidam nāk tikai par labu. Apsveicu Matiasu ar uzvaru sezonas pirmajā posmā, ko viņš neapšaubāmi bija nopelnījis pēc EKS komandas snieguma visā sacensību garumā. Sacensības klātienē vēroja divdesmit pieci tūkstoši skatītāju, kas ir lielisks rādītājs sezonas sākumam. Ar šī gada spēcīgo dalībnieku sastāvu, varam droši apgalvot, ka 2017. gadā ir daudz nopietnu pretendentu uz čempiona titulu, tāpēc būs interesanti redzēt, kurš no tiem pēc sezonas pēdējā posma Keiptaunā varēs virs galvas celt čempiona kausu.”
Monster Energy FIA pasaules rallijkrosa čempionāts turpināsies Portugālē pēc trim nedēļām, sacensībām Montalegres trasē notiekot 22. un 23. aprīlī.
Izmantotie resursi:
www.latviarx.com