Biķernieku stadiona ‘Street X’ drifta finālā triumfē PRO čempions Jēkabsons

Biķernieku trases stadionā aizvadīts Latvijas drifta sezonas fināls Street klasēs. Ir pienācis laiks noslēgt arī šo grāmatas ierakstu – sezonas fināls stadionā. Vai tas bija tieši tā, kā bijām iedomājušies? Nē, tas bija vēl vairāk. Spītējot laikapstākļiem un mainīgajam segumam, cīņas bija jaudīgas, tieši tā, kā pienākas sezonas noslēgumam.
Sākam ar Street klasi – uz starta stājās 71 sportists, tostarp vairāki debitanti, un par to viņiem īpaši apsveikumi, jo stadions noteikti nav vieglākā trase, kur spert pirmos soļus. Par godu sezonas noslēgumam tika izveidots arī interesants tiesnešu sastāvs – mūsu pamatsezonas tiesnesis Nikolass, PRO2 braucējs Armands, kurš vēlāk pats kāpa uz pjedestāla savā klasē, un Ralfs, viens no spēcīgākajiem PRO2 sportistu spoteriem. Viss par un ap drifta garu!
Kvalifikācija Street klasē notika pa sausu segumu, kas nozīmēja, ka šoreiz viss bija pašu sportistu rokās – bez lietus radītām kļūdām vai niansēm. Ņemot vērā dienaskārtību un abu klašu paralēlo norisi, organizators jau nolikumā bija noteicis, ka Street X brauks TOP16 formātā. Tas nozīmēja, ka no 71 sportista šoreiz ārpus tandēmiem palika 23 dalībnieki, no kuriem 13 ar nulles kvalifikācijas rezultātu. Tomēr nenokariet galvas – stadions ir viena no skarbākajām trasēm, un šī konfigurācija, kas veidota pēc “Drift Masters” Polijas stadiona prototipa, ir izaicinājums pat pieredzējušiem braucējiem. Katrs dalībnieks ir pelnījis uzslavu par drosmi un cīņassparu.
Tālāk Street X – tandēmi solījās būt slapji, un svētdienas rīts to pilnībā apliecināja. Sportisti gan varēja veikt dažus testa braucienus pirms tandēmiem, lai iepazītos ar segumu, un, iespējams, nelielu priekšrocību guva 3. grupas treniņu braucēji, kuri piektdien jau startēja pa slapjo. Kā vienmēr pierādījās – projekts Street X darbojas lieliski. Tandēmi bija aizraujoši, un šis formāts ir lieliska iespēja katram jaunajam sportistam pilnveidoties un augt, nevis doties mājup pēc kvalifikācijas. Turklāt šāds formāts ir unikāls – tā ir Latvijas drifta īpatnība, ar ko varam lepoties.
Street X klasē šoreiz redzējām arī Ingu Jēkabsonu – vairākkārtēju PRO čempionu, kurš vēlējās uzbraukt street klasē. Starp citu, tajās pašās dienās viņš bija arī PRO2 tiesnesis. Ingus pienācīgi aizstāvēja savu čempiona vārdu, izcīnot godpilno pirmo vietu Street X klasē. Viņam sekoja Tomass Onskulis, kurš savā debijas sezonā izcīnīja pirmo pjedestālu, un Valters Jēkabsons – trešais, vēl viens debitants Bičkovskis ceturtais. Starp citu, divi Jēkabsoni uz starta – un vēl arī uz viena pjedestāla – ir vēl viens ieraksts drifta grāmatā.
Pārejot pie Street TOP32, šeit viss izšķīrās – kandidātu uz sezonas kopvērtējuma uzvaru bija daudz, un spriedze bija jūtama visā dalībnieku parkā. Kvalifikācijā pirmie 24 brauca tikai vienu braucienu, tātad viss vai nekas, un vēl 8 vietas bija pieejamas pamata tandēmos ar otro braucienu. Lācis – 87 punkti, viņam sekoja Penka un Pats ar 86, Lapkovskis un Harijs – ar 85. Kā redzams, cīņa bija ārkārtīgi sīva. Prieks arī par debitantiem, kuri turpina demonstrēt izaugsmi un noteikti pretendē uz “Gada izaugsmes” titulu. Ar otro braucienu TOP32 iekļuva arī Kaktiņš, kurš pirmajā braucienā ieguva nulli, bet pierādīja, ka nekas nav neiespējams – svarīgākais ir cīnīties līdz galam.
Cīņas bija grūtas gan tiesnešiem, gan braucējiem – daudzās situācijās nācās skatīties video atkārtojumus. Daudzās valstīs šāda līmeņa sacensībās ne Street, ne PRO2 klasēs tiešraides pat nav, tāpēc tas ir vēl viens solis uz priekšu Latvijas drifta attīstībā. Bet galvenais – cīņas bija ārkārtīgi sīvas, un spriedze saglabājās līdz pat pašiem noslēdzošajiem tandēmiem. Katrs tandēms bija kā viss vai nekas, un to varēja just gan trasē, gan skatītāju zonās.
TOP8 posmā bija sapulcējušies visi, kas pretendēja uz vietām sezonas kopvērtējumā. Lācis piekāpās Kaktiņam – tam pašam, kurš gandrīz netika TOP32. Lapkovskis pret Hariju – viena no sezonas izšķirošajām cīņām, kur neliela kļūda Harijam maksāja iespēju iekļūt TOP4 un pacīnīties par čempiona titulu. Lapkovskis šoreiz bija labāks, bet Harijs pēc cīņas teica: “Katru kļūdu ņemu kā pieredzi nākamajam līmenim,” – un mēs viņam to arī novēlam. No otras puses – junioru tandēms, Penka pret Zemnieku, abi ar izcilu sniegumu šosezon. Penka turpina pārsteigt ar katru posmu, iekļūstot TOP4. Savukārt vēl viena TOP8 cīņa – Pats pret Lipšānu, komandas biedri un tiešā cīņa par čempiona titulu. Pirmais Street čempiona tituls – viss izšķīrās vienā tandēmā. Šī bija cīņa ar lielo “Burtu” – nervu, spiediena un emociju pilna.
TOP4 – Pats, Lapkovskis, Kaktiņš un Penka. Pats un trīs juniori – interesanti, vai ne? Arī Daugavpilī bija līdzīgi: Pats viens starp trīs junioriem. Latvijas drifts rada jaunos talantus, un fakts, ka mūsu juniori Baumanis un Bērziņš šogad izcīnīja 1. un 2. vietu FIA IDC posmā, tikai apliecina – latvieši var, un jaunajiem ir milzīga motivācija sekot piemēram. TOP4 cīņas bija ļoti sīvas. Dienas beigās pirmo vietu izcīnīja Lapkovskis – pelnīts pjedestāls sezonas noslēgumā pēc visām grūtībām un tehnikas likstām sezonas laikā. Otro vietu ieguva Mārtiņš Pats – komandas biedrs un nu jau pirmais Latvijas drifta Street klases čempions. Trešais – Gustavs Kaktiņš, kurš pierādīja, ka kvalifikācija ir svarīga, bet ne izšķiroša. Ceturtais – Gusts Penka, kura šīs sezonas izaugsme ir patiešām iespaidīga.
Tāds bija Street klases stāsts stadionā – sezonas noslēgums, ko neaizmirsīsim. Bija jauda, bija emocijas, bija drifts visā tā būtībā. Spītējot laikapstākļiem, bija skaisti. Apsveicam visus ar 2025. gada sezonas oficiālo noslēgumu!