Pirmā sacensību daļa ir noslēgusies
Juris Dargēvičs, www.f1.lv
Foto:www.janisvinters.lv
Pirmā Dakāras rallijmaratona daļa jau aizvadīta un Latvijas pārstāvjiem tā izrādījusies ļoti veiksmīga. Jānis Vinters šobrīd atrodas augstajā divpadsmitajā vietā kopvērtējumā, savukārt no “OSCar” ekipāžām visaugstāk tikuši Jānis Āzis ar Aināru Princi, kuriem 35. pozīcija. Absolūtā kopvērtējuma galvgalī motociklu ieskaitē līderis ir Marks Koma, Žinels de Viljē diktē noteikumus vieglo automobiļu klasē, bet ar smagajiem spēkratiem neapturami brauc Hanss Steisijs.
Vislielākā uzmanība no mūsu līdzjutēju puses noteikti tiek pievērsta tieši “JV Moto Team Riga” komandas pārstāvjiem brāļiem Vinteriem, jo abi viņi Āfrikas smiltīs sasnieguši labākos rezultātus no visiem mūsu pārstāvjiem. Vēl svarīgāks ir fakts, ka braucēji ir pilnībā veseli, tehnika ir nevainojamā kārtībā un visi būs gatavi turpināt ceļu rīt, kad priekšā atkal gaidīs maratonposms. Atgādinām, ka piektdienas ātrumposmā Jānis ierindojās septītajā vietā.
Sahārā nereti ir novērojamas dažādas skarbas dabas parādības, tomēr šogad novērotais pārspēja visu iepriekš redzēto. Piektdien tuksneša vidū lija lietus un līdz ar to tas lielā mērā mainīja notikumu attīstību. Izkaltušajos sālsezeros esot veidojušās peļķes un pat nelieli ezeriņi, tāpēc daudzi braucēji bija spiesti apstāties, pastāstīja komandas direktors Jānis Gaigals. Ja lietus būtu lijis vairāk par vienu dienu, tad reģions visticamāk vispār nebūtu caurbraucams.
Izrādījās, ka ar to vēl nav gana un nākamajā dienā visus gaidīja cita dabas stihija – smilšu vētra. Organizatori šoreiz pieņēma objektīvu lēmumu un ātrumposma beigu daļu izņēma no sacīkšu maršruta – līdz ar to 542 kilometru vietā visi veica tikai 407. Tam bija saprotams pamatojums, jo tuksnesī smiltis bija sanestas tā, ka to faktiski nebija iespējams šķērsot. Bez tam būtu apgrūtināta arī medicīniskā helihoptera nosēšanās, ja rastos tāda vajadzība.
Tomēr vētra braucējus negaidīja vien pēdējos kilometros. Arī pirms tam brīžiem sacēlās tādi smilšu mākoņi, ka redzēt neesot bijis iespējams gandrīz neko un līdz ar to sacīkšu dalībnieki arī bija spiesti pamatīgi samazināt savu ātrumu. Dažkārt vietās, kur normālos apstākļos būtu iespējams braukt ar vairāk kā simts kilometriem stundā, nācās ātrumu samazināt līdz pat divdesmit kilometriem stundā.
Ar abiem Vinteriem šobrīd viss ir labi – paši jūtas veseli, ir ļoti labā noskaņojumā, psiholoģiski gatavi braukt tālāk un arī motocikli kalpo godam. Pēc atpūtas viņi atkal būs gatavi kāpt uz saviem “KTM” spēkratiem un turpināt ceļu pēc labiem rezultātiem. Vienīgais bīstamais moments vakar gadījās ar Eināru Vinteru, kurš braucot lejā no kādas kāpas apmetis vairākus kūleņus. Mīkstajās smiltīs tas nekādus zaudējumus nav radījis un sportists bez problēmām varēja ceļu turpināt.
Šodien Mauritānijā ir pirmā diena, kad spīd saule un visi lieliskos laikapstākļos var veltīt laiku miegam un citāda veida atpūtai. Jānis Vinters kopvērtējumā kāpj arvien augstāk – pēc piektdienas ātrumposma viņš ieņem jau divpadsmito pozīciju un līderim Markam Komam zaudē 2 stundas un 16 minūtes. Einārs šobrīd ir 21. vietā, bet labākā no “OSCar” ekipāžām ar Jāni Āzi un Aināru Princi ierondojas 35. pozīcijā.
Latvijas komandu pārstāvju rezultāti
Braucējs | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
Jānis Vinters | 62. | 161. | 22. | 9. | 14. | 22. | 7. |
Einārs Vinters | 49. | 110. | 37. | 27. | 28. | 24. | 23. |
Andris Dambis | 39. | 47. | 29. | 81. | 34. | 29. | 72. |
Jānis Āzis | 52. | 82. | 58. | 57. | 61. | 60. | 20. |
Aureliju Petraitis | 63. | 133. | 128. | 94. | 87. | 65. | – |
Sergejs Škeļs | 151. | – | 111. | 113. | 85. | 80. | 76. |
Jānis Naglis | 40. | 44. | 27. | 154. | – | – | – |
Visu ātrumposmu uzvarētāji
# | Motocikli | Mašīnas | Smagie |
1. | Faria (Yamaha) | Souza (VW) | De Rojs (Ginaf) |
2. | Rodrigues (Yamaha) | Sainss (VW) | – |
3. | Koma (KTM) | De Viljē (VW) | Čagins (Kamaz) |
4. | Koma (KTM) | Šlesers (Schlesser) | Čagins (Kamaz) |
5. | Esteve Pujols (KTM) | Sainss (VW) | Steisijs (MAN) |
6. | Viladoms (KTM) | Gordons (Hummer) | Steisijs (MAN) |
7. | Desprē (KTM) | De Viljē (VW) | Steisijs (MAN) |