Blušs: “Mūsu “Supra Eurofighter” darbojas ar 1000 zirgspēku jaudu”

Foto: Motul Latvia

Latvijas drifteris un automašīnu būvētājs Kristaps Blušs jau gadiem ilgi veido iespaidīgas drifta automašīnas. Kristapa uzņēmums HGK ir atpazīstams ar saviem virsbūves paneļiem, kas raksturīgi lielākajai daļai viņa automašīnu. Parasti jaunu automašīnu būvēšanā tiek izmantoti “BMW”, taču pēdējais no veikumiem ir “Toyota Supra”. Piedāvājam “Motul” sagatavotu interviju ar sportistu.

Kristap, Tu esi pazīstams ar saviem “Eurofighter” kevlara korpusa “BMW” drifta automašīnām, tomēr 2021. gadam esi uzbūvējis “Supra Eurofighter”. Kā tā tapa?

Kristaps Blušs: “Tieši Ņikita Šikovs nāca klajā ar ideju un lūdza mūs uzbūvēt “Eurofighter Supra”. Ņikita ir “Toyota Gazoo” oficiālais braucējs, tāpēc būvēt šādu automašīnu manam uzņēmumam bija lieliska iespēja.”

Cik svarīgi Tev ir tas, ka tāds lielais automašīnu ražotājs kā “Toyota” atbalsta drifta sacensības?

K.B.: “Tas patiesībā nav nekāds jaunums. Lielie ražotāji ASV jau kādu laiku atbalsta driftu. “Toyota” jau vairākus gadus atbalsta braucējus “Formula D”. Tas attiecas arī uz “Ford”. Tomēr Eiropā un Krievijā tas ir salīdzinošs jaunums un ir lieliski, ka šie ražotāji beidzot atzīst drifta popularitāti.”

Vai vari padalīties ar kaut ko vairāk par “Supra Eurofighter”? Cik daudz no oriģinālās automašīnas ir palicis?

K.B.: “(smejas) Priekšējie un aizmugurējie lukturi un es domāju, ka arī durvju eņģes. Priekšējie un aizmugurējie apakšrāmji. Ir grūti pateikt, bet es domāju, ka mēs izmantojām tikai apmēram 10/15 “Supra” rezerves daļas. Tāpat kā mūsu “BMW” projektos, viss korpuss un apvalks ir kevlars.”

Jaunā “Supra” daudzējādā ziņā ir līdzīga “BMW”. Daudzi drifteri izmanto dažādās pieejas un pielāgo savus “BMW B58” sešu cilindru dzinējus, bet šoreiz izlēmāt izmantot citādu pieeju. Kāpēc?

K.B.: “Jā, šai konstrukcijai mēs izmantojām oriģinālo “2JZ” turbokompresoru. Tas bija Ņikitas lēmums, jo tas ir oriģinālais “Toyota” dzinējs. “B58” ir lielisks dzinējs un esmu daudz pētījis, kas ar to ir darīts citur. Šķiet, ka tas ir nedaudz jāuzlabo, lai tas kļūtu uzticamāks. Salīdzinot ar “2JZ” motoru, kas darbojas jau vairāk kā 20 gadus, ir daudz drošāk to darbināt ar lielākiem zirgspēkiem. Šobrīd mūsu “Supra Eurofighter” darbojas ar aptuveni 1000 zirgspēku jaudu.”

Kādi ir Tavi plāni 2021. gadam? Vai būvēsi arī pats savu “Supra”?

K.B.: “Nē, es palikšu pie saviem “E92 Eurofighter”. Man nav saiknes ar “Toyota”, un tas visu sarežģī. Pašlaik mēs testējam savas 2021. gada automašīnas. Lai gan man patīk ideja vadīt automašīnu ar turbokompresoru, es dodu priekšroku mūsu dabiski noslogotajiem V8. Tie ir daudz vienkāršāki: gaiss un degviela, tas arī viss. Ja mums nepieciešama papildus jauda, mēs izmantojam slāpekli. Šogad mēs centīsimies veikt pilnu RDS GP sezonu Krievijā, kā arī “Driftmasters GP” sacensības manā dzimtajā pilsētā Rīgā. Papildus tam mēs pievienosimies arī FIA starpkontinetālā drifta čempionātam. Driftam Latvijā šis būs lielisks gads.”

Gan “Supra”, gan jūsu automašīnas izmanto “Motul” produktus. Ko Tev nozīmē sadarbība ar “Motul”?

K.B.: “Man “Motul nozīmē uzticamību. Mēs no saviem dzinējiem sagaidām ļoti daudz, tāpēc mums ir nepieciešama uzticama eļļa. Ja godīgi, mēs esam neoficiāli “Motul” vēstneši. Katrai automašīnai, ko kopš 2007. gada esam uzbūvējuši, motorā esam izmantojuši tieši “Motul”, un gandrīz visi mūsu klienti paliek pie “Motul”. Mums tas izsaka visu.”

Izmantotie resursi:
www.facebook.com/motullatvija