Baumanis pēc pirmās dienas piektais “Euro RX1” ieskaitē

Foto: Ferratum Rīga RX

Sestdien Biķernieku trasē uzsākts 2021. gada FIA Eiropas čempionāta sezonas trešais posms Euro RX1 ieskaitē Ferratum World RX of Rīga. Līdzās meistarīgajiem talantiem sacensībās piedalās arī divi pašmāju braucēji – Jānis Baumanis un Edijs Ošs. Pēc pirmajām divām kvalifikācijas kārtām Baumanis iekļuvis labāko pieciniekā, bet Ošs dienu noslēdza 16. vietā. Eiropas čempionāt noslēdzošās kvalifikācijas kārtas un izšķirošie finālbraucieni notiks svētdien, 19. septembrī.

FIA Eiropas čempionāta pirmajā kvalifikācijas kārtā Euro RX1 ieskaitē abi “ESMotorsport” komandas braucēji Andreass Bakeruds un Jānis Baumanis startēja vienā braucienā. Škoda Fabia ātrums Biķernieku trasē tika apliecināts jau treniņbraucienos, kad abi Lietuvas komandas pārstāvji sasniedza ātrākos apļu laikus. Ātrums nebija zudis – Bakeruds veica labāku startu un nonāca brauciena vadībā, bet Baumanis sekoja cieši aizmugurē. Līdz pat finišam abi sportisti savas pozīcijas saglabāja. Andreass Bakeruds izcīnīja uzvaru, bet Jāņa Baumaņa temps bija pietiekams, lai par ceturtdaļsekundi pieveiktu trešo ātrāko braucēju Peteru Hedstromu.

Edijs Ošs, kura rīcībā startam Ferratum World RX of Rīga arī ir Škoda Fabia automašīna, savā braucienā pēc starta nonāca piektajā pozīcijā, bet turpinājumā apsteigt konkurentus neizdevās, Ošs pirmajā kvalifikācijas braucienā uzrādot 17. rezultātu.

Pavērsieniem bagāts otrais brauciens izvērtās Jānim Baumanim. Startējot kopā ar pirmās kvalifikācijas ātrākajiem sportistiem, Baumanis pēc starta nonāca trešajā pozīcijā aiz Petera Hedstroma un Andrea Dubora. Latviešu sportists jau pirmajā aplī devās džokera aplī, bet vēlāk, kad savu džokeri veica Tomass Brintesons, norvēģu sportists nonāca tieši priekšā Baumanim. Sekoja kontakts, kura rezultātā abas mašīnas tika apskādētas. Baumanis atrada ceļu garām Brintesonam, taču summā tika sasniegts sestais labākais rezultāts.

“Kā jau rallijkross, bez kontaktiem nav iespējams. Pirms starta var mēģināt sarunāt kaut ko, taču reti sanāk to īstenot un otrais brauciens nebija izņēmums. Vienīgais braucējs, kuru respektē, ir savs komandas biedrs. Pirmajā pagriezienā un pēc džokera apļa izejas bija diezgan lielas cīņas,” iespaidos dalās Jānis Baumanis.

“Mums vēl jāatrod ātrums trasē, jo citus apļus tas ir labs, citus ne pārāk. Vajag atrast zelta vidusceļu, lai būtu laimīgs ar mašīnu un varētu nodoties braukšanai, nevis regulējumu meklējumiem. Pirmajā kvalifikācijā poļu sportists Topoļevskis ‘palīdzēja’ pielocīt riteni, līdz ar to mašīnas sajūtas bija krietni atšķirīgas, salīdzinot ar treniņiem. Vairākas reizes sanāca lietot rokasbremzi, kur to nevajadzētu izmantot. Biķernieku trasē nekad nav garlaicīgi – pagrieziens pēc pagrieziena un aplis tikai 50 sekundes, līdz ar to ir ko darīt gan pie stūres, gan pie datoriem, veicot analīzi. Sūdzēties nevar.”

Tikmēr Edijs Ošs otrā braucienā startā nonāca aiz saviem konkurentiem, taču cīņā par vadību trasi nesadalīja Dariuss Topoļevskis un Mendija Augusta. Sadursmes rezultātā vācietes automašīna sagriezās. Ošs tika garām Augustai un savu braucienu noslēdza trešais, kopējā ieskaitē uzrādot 16. rezultātu.

“Treniņos nebija turbo spiediena. Galīgi nevarējām saprast, kas notiek ar mašīnu. Pietrūka jaudas, līdz ar to uz pirmo kvalifikāciju devāmies ar daudz nezināmajiem. Mašīnai ir savs līmenis, līdz ar to rezultāta izteiksmē netiekam nekur augstu. Otrajā kvalifikācijā jau gāja forši. Sanāca paspēkoties un izjust cīņas garšu, taču joprojām nevarējām tikt garām konkurentiem pat uz kļūdu rēķina,” pēc pirmās sacensību dienas skaidro Edijs Ošs.

“Nedomāju, ka rīt varam veikt tik lielus uzlabojumus, lai atrastos, kur vēlamies. Protams, kaut ko pamainīsim, jo pats otrajā braucienā jutos labi, taču 3-4 sekundes nomest nav iespējams. Abi braucieni izdevās tīri. Pietrūkst vienīgi jaudas. Mašīnai šī ir pirmā sezona. Nacionālā čempionātā ir viens līmenis, taču šeit pavisam cits. Iekšēji jutu, ka būs labāk. Vēl neesam tikuši galā ar motora regulējumu problēmu.”

Fabiens Paijē no Francijas uzrādīja labāko rezultātu otrajā kvalifikācijā, līdz ar to Ferratum World RX of Rīga pirmo sacensību dienu noslēdza kā līderis ar 88 kvalifikācijas punktiem. Andreass Bakeruds zaudē Paijē par diviem punktiem, bet Jānis Baumanis ar 83 punktiem ierindojas piektajā pozīcijā aiz Andrea Dubora un Petera Hedstroma. Edijs Ošs pēc diviem braucieniem ar 55 kvalifikācijas punktiem noslēdza dienu 16. vietā.

Rezultāti >>

Izmantotie resursi:
www.rigarx.com