Zviedris ar komandu pēc avārijas pirmajā aplī uzrāda fenomenālu ātrumu un paliek vien soli no pjedestāla

Foto: 24H Series
Pagājušajās Lieldienu brīvdienās leģendārajā Spā-Frankoršampas trasē, Beļģijā, norisinājās “24H Series” izturības čempionāta otrais posms, kurā uz starta kopā ar “Mühlner Motorsport” komandu stājās arī Valters Zviedris. “12H Spa-Francorchamps” sacīkstēs latviešu autosportists ar komandas biedriem atkal demonstrēja līderu cienīgu ātrumu, tomēr pirmajā aplī piedzīvotā avārija šoreiz lika samierināties ar 4. vietu klasē un 9. vietu absolūti.
“24H Series” otrajā posmā Beļģijā uz starta kopumā stājās 36 komandas, no kurām tieši 10 startēja Zviedra pārstāvētajā “992” klasē. Arī šajās sacensībās līdzās latviešu pilotam pie “Mühlner Motorsport” apkalpotā “Porsche 911 GT3 CUP” spēkrata stūres sēdās igaunis Martins Rumps un vācietis Julians Hanses. Jāatzīmē, ka dalībnieku sastāvs arī šoreiz bija spēcīgs, jo starp dalībniekiem bija atrodami gan Zviedra pagājušā gada “Porsche Carrera Cup Benelux” cīņu biedri, gan arī bijušais DTM pilots Laurins Heinrihs.
Sacensību nedēļas nogale Spā-Frankoršampas trasē iesākās piektdien ar treniņiem un kvalifikāciju, kuros komanda uzrādīja labu sniegumu. “Pirmajā treniņā vēl lija lietus, tomēr otrais treniņš jau noritēja pa sausu trasi. Sausajos apstākļos bijām ātrākie un arī visi trīs braucēji bijām apmierināti ar mašīnas regulējumiem. Labās sajūtas turpinājās kvalifikācijā, jo izcīnījām pirmo vietu klasē un devīto absolūti. Pēc kvalifikācijas gan diemžēl dabūjām divu starta vietu sodu, jo bijām aizmirsuši ieslēgt ugunsdzēsības sistēmu, kas pirms katras došanās trasē obligāti jāizdara. Tomēr 12 stundu sacensībās starta pozīcija nav tik kritiska, tāpēc baigi par to nepārdzīvojām,” tā treniņu un kvalifikācijas dienu raksturo Valters Zviedris.
Sestdienas pusdienlaikā tika dots starts pirmajai “12H Spa-Francorchamps” sacensību daļai, kurā bija jāpieveic pirmās piecas stundas. Sacensības pie stūres iesāka Julians un viņam padevās lielisks starts, jo jau pēc pirmā pagrieziena “Mühlner Motorsport” komanda bija atpakaļ pirmajā vietā klasē. Arī leģendārajā “Eau Rouge” pagriezienā viss vēl gāja pēc plāna, tomēr pēc garās taisnes sekojošajā pagriezienu sērijā starp priekšā braucošajām “GT3” klases automašīnām notika sadursme. Vācu pilots mēģināja no tās izvairīties, kas arī izdevās, tomēr šī manevra laikā notika sadursme ar citu automobili, kā rezultātā tika sabojāts priekšējais radiators.
“Sāka zust dzesēšanas šķidrums, un attiecīgi nekas cits neatlika, kā doties boksos to mainīt. Remonta laikā zaudējām klases līderiem sešus apļus, tomēr komanda paveica fenomenālu darbu, jo nomainīja radiatoru mazāk nekā 20 minūšu laikā. Cepuri nost viņiem par tik operatīvu darbu! Lai arī bijām diezgan daudz zaudējuši, priecājāmies, ka vēl arvien esam sacensībās, jo otrajai “Mühlner Motorsport” komandas mašīnai šis pirmā apļa incidents noslēdzās ar izstāšanos. Galvas nenokārām, ar komandu izrunājām, ka turpinām strādāt un šo atlikušo 11,5 stundu laikā mēģinām atgūt pēc iespējas vairāk vietu, lai saņemtu kopvērtējumam svarīgos punktus,” tā par neveiksmīgo pirmā apļa avāriju latviešu autosportists.
Atlikušajās pirmās dienas stundās katram no pilotiem nācās pieveikt ap 100 minūšu garus “stintus” jeb iebraucienus, lai minimizētu boksu apmeklējuma skaitu, tomēr tas nāca ar jauniem izaicinājumiem. “Treniņos mums nebija izdevies aizvadīt ilgākus braucienus, tāpēc nezinājām, cik ļoti dils riepas. Izrādījās, ka vairāk nekā bijām plānojuši, tādējādi jau pēc pirmajām 40 minūtēm tās sāka beigties un nācās ļoti balansēt, lai tās izturētu šīs iebrauciena 100 minūtes. Tomēr mums tas izdevās, kopumā demonstrējot labu tempu, un dienas beigās bijām jau atguvuši vienu apli pret klases līderiem,” pirmās sacensības dienas noslēgumu raksturo Zviedris.
Lai arī pēc pirmās dienas absolūtajā vērtējumā no pēdējās vietas bija izdevies pacelties līdz 19. pozīcijai, klasē komanda vēl arvien atradās devītajā vietā. Tomēr priekšā bija vēl veselas 7 stundas, kuru laikā bija plāns atgūt vairākas pozīcijas. Pilotu starta secība otrajai dienai bija tāda pati kā pirmajā – vispirms trasē devās Julians, pēc tam Martins un Valters kā trešais.
“Mums visiem izdevās turēt ļoti labu tempu, un biju personīgi ļoti apmierināts un priecīgs par savu braucienu, jo izdevās daudzas apdzīšanas, pieļāvu maz kļūdu un attiecīgi kopējais “stinta” temps no manas puses bija ļoti labs. Netrāpījās arī neviens “Code 60”, kura laikā būtu varējis ievilkt elpu, līdz ar to nobraucu šīs 100 minūtes no vietas ar pilnu ātrumu, gluži kā sprinta sacensībās. Jāuzteic arī mūsu visu komandas darbs, jo mums tieši svētdienā sanāca ļoti ātras pilotu maiņas. Ja riepu nomaiņa mehāniķiem aizņem ap 15-16 sekundēm, tad pilotu nomaiņa šajā gadījumā ir tas kritiskais, kas aizņem visvairāk laika. Mums nomaiņas aizņēma tikai ap 21 sekundi, kas bija ļoti labs rādītājs,” tā par veiksmīgi aizvadīto svētdienu Zviedris.
Ņemot vērā gan labo tempu un stratēģiju, gan arī ātros boksu apmeklējumus, “Mühlner Motorsport” komandai izdevās pret klases līderiem atgūt vēl vienu apli un beigās finišēt 4. vietā klasē un 9. vietā absolūti. Ņemot vērā, ka pēc pirmās pusstundas komanda ar atrāvienu bija pēdējā vietā, tad šī aizcīnīšanās atpakaļ līdz tik augstai pozīcijai uzskatāma par labu rezultātu. Jāatzīmē, ka arī pjedestāls vairs nebija tālu, jo komanda finišēja vienā aplī ar 3. vietas ieguvējiem. Tāpat jāuzteic arī tas, ka “Mühlner Motorsport” uzrādīja sacensību ātrāko apli “992” klasē.
“Incidenti mēdz notikt, tas nav nekas patīkams, tomēr kopumā jau otro posmu pēc kārtas ir prieks par ātrumu un fantastisko komandas darbu. Turpinām cīnīties, mūsu laiks pienāks,” optimistiski noskaņots ir latviešu pilots. Tāpat Valters vēlas pateikties arī atbalstītājiem, bez kuriem starts “24H Series” čempionātā nebūtu iespējams: “Liels paldies maniem uzticamajiem partneriem “Baltijas Sporta Auto – Porsche Latvija”, “Optibet Latvija”, “iPS Media”, “Industry Service Partner”, Jūrmala, “Blue Shock Race”, ”Joker klubs”, “Energolukss”, “I-Con” un SIA “Dārta”.”
Nākamais “24H Series” izturības čempionāta posms norisināsies jau pēc nepilna mēneša, 23.-24. maijā, kad piloti un komandas dosies uz Itāliju, lai aizvadītu “12H Misano” sacensības. Jāatzīmē, ka atšķirībā no pirmajiem diviem posmiem, kad 12 stundu sacīkstes tika dalītas divās daļās, šajā Misano posmā visas 12 stundas tiks aizvadītas no vietas.
Valtera Zviedra sacensību gaitām iespējams sekot līdzi viņa sociālajos tīklos https://www.instagram.com/valters.zviedris/ un https://www.facebook.com/valters.zviedris. Plašāka informācija par Zviedra līdzšinējiem autosporta sasniegumiem un sadarbības iespējām pieejama pilota mājaslapā https://www.valterszviedris.com/.
Informāciju sagatavoja:
Artūrs Virbulis