Valters Zviedris: “Uzvarēt čempionātā jau ir kļuvis gandrīz nereāli”

Foto: Mühlner Motorsport
Pagājušajā nedēļas nogalē Itālijā norisinājās “24H Series” izturības čempionāta trešais posms “12H Misano”, kurā uz starta “Mühlner Motorsport” komandas sastāvā stājās arī Valters Zviedris. Pēc pirmajiem diviem neveiksmīgajiem posmiem komanda un piloti bija apņēmības pilni beidzot sasniegt finišu uz pjedestāla, tomēr sacensības jau otro reizi šogad beidzās pāragri – divas stundas pirms beigām latvieša pilotēto “Porsche 911 GT3 CUP” piemeklēja dzinēja defekts.
Latviešu autosportists šogad aizvada pilnu sezonu “24H Series” izturības čempionātā, startējot pieredzējušās un panākumiem bagātās “Mühlner Motorsport” komandas sastāvā. Pirmajos divos posmos viņa komandas biedri bija igaunis Martins Rumps un vācietis Julians Hanses, tomēr Misano notiekošajās sacensībās vācietim bija starts citā čempionātā, līdz ar to viņa vietā šoreiz baltiešu duetu papildināja Rolando Saka no Salvadoras. Jāatzīmē, ka atšķirībā no pirmajiem diviem 12 stundu posmiem, kuros sacensības bija sadalītas divās dienās, Misano šoreiz visas 12 stundas tika aizvadītas no vietas vienā dienā.
“Nokvalificējāmies kā ceturtie klasē un kā 14. kopumā, bet katrs zinājām, kur vēl varam pielikt un to sacensībās arī īstenojām. Braukšanas secība šoreiz bija sekojoša – startā pie stūres sēdās Martins, kā otrais brauca Rolando un es sēdos mašīnā kā trešais. Martins savas pirmās braukšanas laikā labi turējās līderu grupā un bijām cīņā par uzvaru,” tā par kvalifikāciju un sacensību pirmo nogriezni Valters Zviedris.
Turpinājums gan nebija tik veiksmīgs: “Rolando diemžēl negāja viegli, jo viņam bija grūti atrast un noturēt tempu, tādēļ sanāca pazaudēt laiku un, kas sliktāk, viņam bija divi kontakti ar konkurentiem. Vienā no tiem tika salauzta stūres svira un man jau sanāca braukt ar šķību stūri un šķību savirzi, līdz ar to nebija viegli braukt un sanāca ātri pārkarsēt priekšējās riepas. Neraugoties uz to, nobraucu relatīvi labi un atbilstoši apstākļiem temps nebija slikts.”
Tālāk sekoja nākamā maiņa un latviešu pilots stūres grožus nodeva tālāk igauņu kolēģim. “Turpinājām braukt ar saliekto sviru, cerot, ka tā izturēs līdz beigām un lieki nezaudēsim laiku uz remontdarbiem. Tomēr diemžēl Martinam pie liela ātruma šī stūres svira pārlūza uz pusēm un bija jābrauc boksos, lai to nomainītu un arī uztaisītu savirzi. Pie viena tika samainīti arī bremžu kluči, kas bija pamatīgi nodiluši. Šis viss boksu apmeklējums ar remontdarbiem mums aizņēma 25 minūtes, pazaudējām diezgan daudz laika un pozīcijas, bet pēc tam Martinam bija laba otrā “stinta” daļa. Rolando savā otrajā piegājienā brauca īsāku laiku, bet arī jau uzlaboja savu sniegumu un tempu, esot vidēji 2 sekundes aplī ātrākam nekā sākumā,” neveiksmīgo incidentu un remontdarbus komentē Zviedris.
Turpinājumā pie stūres atkal sēdās latviešu autosportists: “Sēdos mašīnā ar domu atgūt pozīcijas un pietuvoties pjedestālam. Ļoti labi jutos, bija lielisks ātrums un pats biju pārsteigts, ka tik labu tempu varu turēt. Pamanīju gan, ka uz bremzēšanos ik pa laikam izmetās brīdinājums par to, ka pārāk zems eļļas līmenis, bet tas notika tikai vienā pagriezienā un zinot to, cik daudz sensoru ir mašīnā un ka auto ir bijuši kontakti un izbrauciens pa oļiem, tad domāju, ka vienkārši nepareizi rāda. Temperatūras un visi pārējie rādītāji bija kārtībā un arī temps bija tāds, ka nekas neliecināja, ka auto varētu būt kaut kādas problēmas. Turpināju braukt, tas brīdinājums ik pa laikam izleca, bet problēma bija arī tajā, ka par šo nevarēju informēt komandu – es viņus dzirdēju, bet viņi mani nē. Ja būtu iebraucis boksos, tad būtu atkal pazaudējuši ļoti daudz laika, tāpēc turpināju braukt. Bet nu diemžēl manā 45. braukšanas minūtē dzinējs izbeidzās – braucot uz taisnes vienā brīdī vienkārši pazuda jauda un viss. Uz priekšu auto vairs negāja, bet, ieliekot neitrālajā, izdevās pat aizripot līdz saviem boksiem. Sapratām, ka dzinējs ir beigts un neko nevaram izdarīt, jo līdz sacensību beigām bija atlikušas 2 stundas.”
“Vēl vienas neveiksmīgas sacensības, jau trešās pēc kārtas ar tehniskām neveiksmēm un sadursmēm. Uzvarēt čempionātā jau ir kļuvis gandrīz nereāli, jo līderi ir ļoti daudzus punktus priekšā, bet mēģināsim sezonu nākamajās divās sacensībās noslēgt uz labas nots un atnest gan sev, gan komandai pelnītos rezultātus. Nākamās sacensības ir 12 stundas Pola Rikāra F1 trasē Francijā, savukārt sezonas noslēgumā lielās Barselonas 24 stundu sacīkstes. Ceram, ka neveiksmju sēriju būsim atstājuši aiz muguras un varēsim aizvadīt sacensības bez incidentiem un tehniskiem defektiem,” ar pozitīvu skatu nākotnē raugās Valters Zviedris.
Lai arī sezona pagaidām nav izvērtusies tā, kā būtu cerēts, startēšana tik augsta līmeņa sacensībās Eiropā jau ir sasniegums, kas nebūtu iespējams bez atbalstītājiem: “Vēlos teikt lielu paldies maniem uzticamajiem partneriem, kas ar mani kopā ir gan uzvarās, gan zaudējumos – “Baltijas Sporta Auto – Porsche Latvija”, “Optibet Latvija”, “iPS Media”, “Industry Service Partner”, Jūrmala, “Blue Shock Race”, ”Joker klubs”, “Energolukss”, “I-Con” un SIA “Dārta”.”
Valtera Zviedra sacensību gaitām iespējams sekot līdzi viņa sociālajos tīklos https://www.instagram.com/valters.zviedris/ un https://www.facebook.com/valters.zviedris. Plašāka informācija par Zviedra līdzšinējiem autosporta sasniegumiem un sadarbības iespējām pieejama pilota mājaslapā https://www.valterszviedris.com/.
Informāciju sagatavoja:
Artūrs Virbulis