“Valtera Zviedra kausā” pirms finālposma vadībā Dzintars Raits
Oficiālas digitālās autošosejas sacensības Latvijā aizsākās pērnā gada oktobrī, bet šī gada pavasarī tika izveidota jauna Latvijas digitālā autosporta platforma – “eautosports.lv”.
Kārlis Priedītis (“eautosports.lv” vadītājs) komentē: “Jaunizveidotās platformas mērķis ir apvienot vienuviet visas digitālā autosporta disciplīnas, lai šis jaunais autosporta veids Latvijā attīstītos tikpat strauji, kā citās valstīs. Papildus ir izveidota arī reitingu punktu sistēma, kas palīdz noteikt valsts labākos sportistus konkrētajās disciplīnās.”
Papildus popularitāti un dalībnieku interesi izraisījis arī fakts, ka lielākās “eautosports.lv” platformas sacensības šovasar iespējams vērot tiešraidē “Best4sport” TV kanālā, kā arī “eautosports.lv” “Youtube” un “Facebook” kontos, kur studijā pie pārraides vadītāja Oskara Kaņepa-Kalniņa viesojas dažādi pieredzējuši autosportisti un eksperti, kā piemēram, Reinis Nitišs, Arnis Odiņš, Valters Zviedris, Lauris Vīgants u.c.
“Valtera Zviedra kauss” ir četru posmu digitālās autošosejas sacensības ar TCR klases automašīnām. Sacensību kopvērtējuma galveno balvu pirmās vietas ieguvējam – testus ar jaunāko un jaudīgāko Latvijā ražoto “Blue Shock Race” elektrisko sporta kartingu, nodrošina šo kartingu ražotājs “Blue Shock Race”. Kopvērtējuma otrās vietas ieguvējs saņems balvu no “Gatorz Eyewear” – oriģinālās “Gatorz” saulesbrilles ar briļļu ādas maku, bet trešās vietas ieguvējs – balvu komplektu no “Optibet Latvija” un “Laimz”.
Valters Zviedris ir viens no šī brīža spilgtākajiem autošosejas pilotiem Latvijā un jau izcīnījis vairākus Latvijas čempiona titulus kartingā, kā arī demonstrējis iespaidīgu sniegumu “Legends Car” klasē Ziemeļeiropas zonā. Valtera karjeras augstākais punkts šobrīd uzskatāms Latvijas valsts pārstāvēšana FIA “Motorsport Games 2019” TCR klasē. Arī šogad Valters turpina TCR ceļu un aizvada izturības sacensības lietuviešu komandā.
Pirmais posms norisinājās Vallelungas trasē Itālijā, kur pērn norisinājās jau minētās FIA “Motorsport Games”, un tajā uzvaru izcīnīja Dzintars Raits ar “Hyundai” automašīnu. Otrajā posmā braucēji devās uz Pola Rikāra trasi Francijā. Tajā par uzvarētāju kļuva Andrejs Gubarevs ar “Cupra” spēkratu. Tieši šie abi braucēji ir galvenie pretendenti cīņā par titulu. Taču fakts, ka abu posmu otrajos braucienos uzvaru izcīnīja piloti, kas startēja no apgrieztā “Top 10” “pole position”, pierāda, cik sīva ir konkurence un, ka kopvērtējums var mainīties ļoti strauji.
Trešajā posmā, kas norisinājās Portimao trasē, no pirmās starta rindas kārtējo reizi startēja Gubarevs un Raits, bet aiz viņiem – brāļi Razgali. Abi līderi jau ar pirmajiem līkumiem strauji atrāvās no pārējā peletona, turpinot cīņu savā starpā. Neveiksmīgi sacīkste iesākās Valteram Zviedrim, kurš pēc kontakta pirmajā līkumā palika pēdējā, 14. pozīcijā. Ātri vien Zviedris aizcīnījās līdz desmitajai pozīcijai, kurā arī finišēja, izcīnot “pole position” otrajam braucienam. Galvenā cīņa izvērtās tieši par pirmo pozīciju, taču Gubarevs kļūdas nepieļāva un finišēja pirmais. Raits ļoti ciešā otrajā pozīcijā, taču abus noķēris bija Gunārs Razgals, kurš trešajā vietā.
Otrajā braucienā no pirmās vietas stabili sāka Zviedris, veiksmīgi noturot abus “Blue Shock Race” komandas braucējus drošā attālumā. Apgrieztās starta pozīcijas nodrošināja ļoti aizraujošas cīņas pirmā brauciena līderiem, cīnoties uz augšu un viss desmitnieks turējās nepilnu sekundi viens no otra, cīnoties barā līdz pat pēdējam aplim. No sestās starta pozīcijas braucējus vienu pēc otra apdzina Agnis Rozītis, pašā pēdējā aplī tiekot garām arī Zviedrim un izcīnot uzvaru. Zviedris otrais, bet Gunārs Razgals – trešais.
Posmā uzvaru izcīnja Rozītis, taču galvenie titula pretendenti Gubarevs un Raits, attiecīgi, otrajā un trešajā vietā ar tikai viena punkta atšķirību. Kopvērtējumā stabila līderpozīcija Dzintaram Raitam, kurš ar 254 punktiem pirms pēdējā posma pārliecinoši dodas pretī kausa uzvarai. 222 punkti Andrejam Gubarevam, bet ar 214 punktiem trešajā vietā Gunārs Razgals. Kausa noslēgums tiks aizvadīts 23. septembrī Biķernieku trasē.
Informāciju sagatavoja:
Kārlis Priedītis
LAF Digitālā Autosporta darba grupas vadītājs