Autošosejas čempions Šubeckis – autosportā un trasēs jau no pirmajiem bērnu solīšiem
Jūrmalnieks Ričards Šubeckis šogad dominēja konkurences visbagātākajā Baltijas autosporta disciplīnā – autošosejas sacensībās “BMW 325 CUP” klasē. Septiņas uzvaras desmit braucienos un Baltijas, Latvijas un Igaunijas čempiona tituli godam nopelnīti, ieņemot vietu blakus citām klases leģendām.
“Sezona izvērtās lieliska – neko vairāk arī nevarēja vēlēties. Man pārliecinošs čempiona tituls, piecas uzvaras pirmajos piecos sezonas braucienos. Komandas biedram Matīsam Maļinovskim pirmajā pilnvērtīgajā sezonā otrā vieta kopvērtējumā, un attiecīgi arī komandu vērtējumā “Jūrmala/Papas sacīkšu komanda” ieņēma pirmo vietu. Gan es kā pilots, gan komanda spērām platu soli uz priekšu, salīdzinot ar iepriekšējo sezonu, un rezultāti neizpalika!”
Jāpiebilst, ka Šubeckim bija visas iespējas uzvarēt pilnīgi visus sacīkšu braucienus. Vienā no braucieniem Kauņas trasē finiša karogu Šubeckis sasniedza pirmais pēc diviem lieliskiem apdzīšanas manevriem pēdējā aplī, tomēr pēc sacīkstēm viņam tika piespriests sods par incidentu brauciena sākumā. Bet noslēdzošajā posmā Poznaņā Šubecka galvenais uzdevums bija finišēt tieši aiz komandas biedra Maļinovska, atņemot punktus kolēģa tiešajiem pretiniekiem un ar šo komandas darbu arī izdevās nodrošināt Maļinovskim otro vietu čempionāta kopvērtējumā. Turklāt sacensību tehniskie noteikumi paredz, ka ātrākie braucēji ir spiesti likt kompensācijas svaru automašīnām, un Šubeckis sākot no otrā sacensību posma konstanti startēja ar 70 kg papildus svaru.
Arī 2023. gada sezonā Ričards bija ļoti tuvu čempiona titulam – visa gada garumā spraiga cīņa ar francūzi Leo Messenger, tomēr izcīnītie 424 punkti bija par četriem punktiem mazāk kā konkurentam. Attiecīgi otrā vieta Baltijas čempionātā, bet pirmais Latvijas čempionāta ieskaitē. Trijās pilnās sezonās “BMW 325 CUP” klasē Šubeckis ar 10 uzvarām braucienos kļuvis par uzvarām bagātāko pilotu klases vēsturē.
Kā sākās Ričarda Šubecka ceļš autosportā?
“Kad man bija 4 gadi, tētis Normunds man uzbūvēja pirmo kartingu, ar to izbraukāju visu mājas pagalmu, līdz sākām doties uz trasēm un vēlāk arī piedalīties kartingu sacensībās. Aptuveni 10 sezonas pavadīju kartingu sacīkstēs, reizi kļūstot par Baltijas un Latvijas vicečempionu. Pēc tam kopā ar Valteru Zviedri un Ernestu Veismani sākām braukt ziemā – gan pa aizsalušiem ezeriem, gan arī specializētās trasēs. Sākumā ar priekšpiedziņas VW “Golf”, tad kādu reizi arī ar žiguli, tad tētis ieraudzīja, ka ar aizmugures piedziņas auto galīgi nemākam braukt un jau nākamajā ziemā mums bija “BMW” spēkrats.”
“BMW 325 CUP” klasei strauji attīstoties, dalībnieku pulkam pievienojās Uldis Timaks, kura sacīkšu bolīdu sacensībām gatavoja Normunds Šubeckis. Sprinta sacensībās Timaks cīnījās pats, bet divu stundu izturības sacensībās palīgā nāca Ričards, veicot pirmos kilometrus autošosejas sacensībās. Un uzreiz varēja redzēt, ka būs! Veiksmīga 2021. gada sezonas otrā puse, bet jau 2022. gadā pārējām komandām nebija variantu, pārliecinoša pirmā vieta “Jūrmala/Papas sacīkšu komandai” ar pilotiem Uldi Timaku un Ričardu Šubecki.
“Panākumu pamats ir tētis, kurš neļauj atslābt, dzen uz priekšu un kopā varam atrast to mazumiņu, kas ļauj uzvarēt sacensībās un būt mazliet pārākam pār citiem. Ārkārtīgi svarīgi ir arī nobrauktie kilometri gan ar kartingu, gan ziemā, gan simulatoros un arī treniņos jau ar sacīkšu auto. Ir jāvelta daudz laika dažāda veida treniņos, lai sacensībās brauktu pa augšgalu un aizvadītu skaistas cīņas ar pašiem ātrākajiem Baltijas pilotiem, no kuriem man visvairāk patika sacensties sāns pie sāna ar Leo Messenger un igauni Romet Reisin. Ļoti ātri čaļi, bet zināju, ka trasē muļķības nedarīs un varam braukt ļoti tuvu, bet tajā pašā laikā uzticēties viens otram. Paralēli šiem diviem kungiem uzskatu, ka vēl paši ātrākie “BMW 325 CUP” klases braucēji jebkad ir bijuši Karolis Jovaiša un Edvinas Žadeikis. Cienījama kompānija!”
“Nākamajā sezonā “BMW 325 CUP” sprinta sacensībās nestartēšu. Iespējams, komandas panākumu dēļ 2024. gadā, automašīnas jau tagad ir izīrētas citiem braucējiem, tajā skaitā no ārvalstīm. Lai nezaudētu asumu, pats piedalīšos “Nankang 2h Endurance” izturības sacensībās, bet sacīkšu nedēļas nogalē prioritāte būs komandas panākumi. Ticu, ka spēsim cīnīties par visaugstākajām vietām un gatavošanās jau norit pilnā sparā. Pašam piedaloties sacensībās, ir grūti apvienot braucēja lomu un tā saucamā trenera lomu. “Jūrmala/Papas sacīkšu komanda” aug un tāpēc lielāku uzsvaru likšu, palīdzot komandas braucējiem kļūt ātrākiem, analizējot datus un video materiālus. Trenera loma nav nekas jauns, esmu palīdzējis gan jaunajiem kartingistiem, gan arī autosporta entuziastiem no, piemēram, biznesa un sporta vides. Esmu atvērts palīdzēt ar padomu jebkuram un ar prieku dalīšos zināšanās un pieredzē!”
Informāciju sagatavoja:
batcc.eu