Pilskalnu trasē notiks Latvijas autokrosa čempionāta sacīkstes

Foto: Kaspars Cikmačs, 4rati.lv |

Šo svētdien Vidsalā, Pilskalnu trasē norisināsies Latvijas autokrosa čempionāta un Baltijas kausa posms. Dalībnieki jau zināmi!

Vēlreiz jāuzsver, ka Latvijas autokrosa čempionāta un Baltijas kausa posms norisināsies svētdien, Pilskalnu supervīkenda otrajā dienā. Savukārt sestdien trasē Folkreisa Vasaras kausa un Krosa komisijas autokrosa kausa posms, kam pieteikšanās vēl turpinās.

No Latvijas čempionāta klasēm tradicionāli viskuplākais pulks 2000 Super ieskaitē, pieteikti 15 dalībnieki. Salīdzinājumā ar pirmo posmu Brenguļos, kas notika drīz pēc dinozauru aiziešanas – tik sen tas bija! – ir daži interesanti papildinājumi. Atkal uz čempionāta kara takas iznācis Jānis Orbidāns, kurš pēc Folkreisa ēras vairākus gadus koķetē ar autokrosu, taču pilnu sezonu vēl nav atvēzējies veikt. Jānis jau pērn startēja tieši Pilskalnu posmā, turklāt guva pārsteidzošu, taču pelnītu pjedestālu – trešo vietu.

2000 Super klasē uz starta arī Edijs Varnas, kurš Latvijas čempionātā nav startējis kopš 2017. gada. Arī togad tika startēts tikai vienā posmā, arī Pilskalnos, un tika gūta lieliska otrā pozīcija. Savukārt pēdējā puslīdz regulārā sezona Edijam bija 2016. gadā, kad viņš veica pirmos četrus posmus no sešiem, bet sezona aprāvās… Pilskalnos motora defekta dēļ. Attiecīgi, Pilskalnu pjedestāls gadu vēlāk bija lielisks revanšs par iepriekšējo gadu. Šogad Varnas aizvadīja vienu ziemas sacīksti, debitējot Folkreisā. Nekad neuzminēsiet, kur – Pilskalnos.

2000 Super klasē uz starta arī Artūrs Šimins – rallija un sprintu pieredzi guvušais braucējs šogad ziemā debitēja autokrosā, pirmo sacīksti aizvadot Pilskalnu trasē (nopietni?!), bet vasaras krosa pieredze tika gūta Krosa komisijas kausa pirmajā posmā Smiltenē.

1600 klasē, salīdzinājumā ar Brenguļiem, startam pieteicies Edijs Ošs, kurš uz sacīksti dosies burtiski spārnos – pēc VW Golf III pārbūves uz 1600 klases motoru tika gūta otrā vieta Eiropas satelītsacīkstē Mūsā, Vilkičos līdzīgā pasākumā uzvara, bet aizvadītajā nedēļas nogalē Biķerniekos sestdien otrā vieta Latvijas rallijkrosa čempionāta posmā, kā arī uzvara svētdien Baltijas kausa ieskaitē. Golfs tiks testēts arī Pilskalnos – sestdien Edijs plāno startēt arī Krosa komisijas kausa posmā.

1600 klasē arī viens iztrūkums, salīdzinot ar Valmieras sacīksti – sacīkstei nav pieteicies Ģirts Kuzmanis. Viņa līdzšinējais auto savu resursu bija izsmēlis, jo sacīkstes bojāja tehnikas defekti. Šobrīd top jauna mašīna, kura ir ļoti uz robežas ar izbraukšanu trasē, taču neesošais pieteikums liek domāt, ka uz Pilskalniem Ģirts nepaspēs. Labā ziņa – šoreiz klasei ir braucēju kvorums punktu sadalei arī bez Kuzmaņa dalības.

Open 2500 klase rada bažīgas sajūtas, jo krītas dalībnieku skaits, un pirms pieteikumu termiņa beigām bija pat bažas par kvoruma savākšanu. Bažas gan saglabājas, Armands Pārupe tikai ceturtdien pēcpusdienā pēc regulēšanas darbiem uzzinās, vai auto būs gatavs startam. Toties patīkami gan sestdienas, gan svētdienas sarakstos redzēt Gvido Saulīti, kurš starpsezonā centās pārdot savu Toyota MR2, turklāt runāja, ka Gvido čempionātā šogad vairs nestartēs.

VAZ Klasika ieskaitē galvenie spēlētāji kaujas gatavībā, sastāvs bez šokējošām izmaiņām. Arī B600 klasē nav jaunpienācēju, taču šobrīd klase atkal nonākusi uz ieskaites robežas, jo uz sacīksti netiek Viesturs Sproģis, kā rezultātā pieteikti tikai pieci braucēji – viens pietrūkst. Starp posmiem daļa klases braucēju cēla troksni par jauno noteikumu ietekmi uz klases izdzīvošanu – daļa braucēju pārgājuši uz lielajiem motoriem, bet tie, kuri palikuši pie 600 kub. cm tehnikas, Brenguļos netika līdzi. Nekādu izmaiņu gan klases iekšienē tehnisko noteikumu ziņā nav, un diez vai šogad būs.

Priecē visas trīs Baltijas kausa klases. Lai gan nosacīti – Open 4500 klasē lielisku mobilizēšanos veikuši Lietuvas braucēji, piesakot sešus sportistus, kamēr no mūsējiem pretī ir tikai Jānis Veģeris, par ko viņam paldies. Taču cīņa jebkurā gadījumā būs lieliska, jo lietuvieši atradis iespēju paspēkoties ne tikai ar vienīgo latvi, bet arī savā starpā. Taču rūgtums paliek – klasi jau gadiem mēģina kaut kā celt un stutēt, lai vīriem būtu, kur startēt ar lielajām mašīnām. Taču kā izveidojas un realizējas ideja, tā seko braucēju kritums. Tā tas bija, kad LČ Open tika sadalīti 2500 un 4500 (tobrīd likās, ka 2500 neizdzīvos, bet sapulcē ziemā 4500 uz pirkstiem tika saskaitīti pat 12-13 braucēji. Līdz vasarai netika gandrīz neviens. Šobrīd atkal līdzīgs stāsts. Tiesa, par Guntaru Bružu dzirdēts, ka startēt liedz veselības problēmas – tas ir cits jautājums.

Īpašs šovs būs B6000 smagie bagiji, kuri Pilskalnos nav startējuši vismaz 20 gadus. Šī būs īpaša sacīkste visu Latvijas klašu kontekstā, jo grūti atcerēties gadu, kad krokodili cīņu aizvadīja ārpus Smiltenes – ak jā, reiz bija izbrauciens Mūsā. B6000 arī mūsējo pietiks – Jānis Kozlovskis, Dinārs Ramats, Andris Ramanis un pat Alvils Igovens, kurš līdz šim vairāk bija zināms kā D12 klases braucējs.

Buggy 1600 klasē deviņi pieteikumi, daudz lietuviešu, trīs igauņi, kā arī šogad vienīgais Latvijas pārstāvis Baltijas kausā Intars Grandāns. Pirmais posms Lietuvā Intaram pavisam neveiksmīgs, bet paša līdzorganizēta sacīkste būtu laba arēna revanšam! Skaļākais vārds sastāvā – lietuvietis Tomass Zavarskis, regulārs Eiropas autokrosa čempionāta dalībnieks.

Izmantotie resursi:
www.autocross.lv