Noslēgusies Eiropas autokrosa čempionāta Mūsas posma 1. diena
Info: Ģirts Avotiņš
Foto: D.Janova / Fotoaģentūra “4rati”
22. maijā Bauskā, Mūsas trasē norisinājās Eiropas autokrosa čempionāta Latvijas posma pirmā sacensību diena, kura tika noslēgta ar pirmajiem kvalifikācijas braucieniem visās divīzijās. Jāatzīst, ka tie gan nebija visai veiksmīgi latviešu sportistiem. Taču jau 23. maijā Mūsas trasē notiks atlikušie divi kvalifikācijas, kā arī fināla braucieni, kuros latviešiem savu līdzjutēju acu priekšā būs plašas iespējas revanšēties un cīnīties par godalgotām vietām jubilejas sacīkstē.
D-TAX – čehi līderi, Zēbergu neklausa auto!
Vienīgajā salon automašīnu divīzijā, par spīti čempionāta kopvērtējumam un visām prognozēm, pirmajā kvalifikācijā sevi lieliski pierādīja divi čehu braucēji – Ladislavs Brožeks (Ford Focus) un Vaclavs Fejfārs (Škoda Fabia), kuri izrādījās ātrāki, gan par krievu Aleksandru Kvašinu (Renault Clio), gan abiem čempionāta līderiem, lietuvieti Pauliusu Pleskovu (Ford Fiesta ST) un krievu Aleksandru Koršunovu (Ford Puma), kuru kvalifikācijā apsteidza vēl viens čehs – Jans Bartošs (Škoda Fabia).
Aldim Zēbergam šī diena nebija visai veiksmīga – viņa Toyota Corolla sporta automašīnu visu dienu vajāja gan dzinēja, gan reduktora problēmas, kas neļāva kvalifikācijā īsti cīnīties. Kvalifikācijas braucienā šīs likstas vēl papildināja pēkšņs logu mazgātāja defekts, kas neļāva notīrīt ar dubļiem aizmestu priekšējo stiklu un lika uz brīdi samazināt tempu. Diemžēl šajā divīzijā tomēr nestartē Jānis Bogdanovičs, jo viņam laikus neizdevās tikt pie atbilstošas sporta automašīnas.
D-3A – latvieši tikai otrajā desmitniekā
Bauskā viskuplāk pārstāvētajā divīzijā 3A galvenās cīņas par līderu pozīcijām norisinās viesu vidū. Pirmajā kvalifikācijas braucienā visātrākais izrādījās čempionāta līderis, čehs Ondrejs Musils, kuram acīmredzot lielāko konkurenci otrajā sacensību dienā sagādās vācietis Mihails Buddelmeijers un slovāks Igors Vlasatijs. Šajā divīzijā ātrākais no latviešiem pirmajā kvalifikācijā bija Armands Hohfelds (12. pozīcija). Pārējie viņa tautiešu vārdi gan ir meklējami otrā desmita beigu galā.
D-3 – šoreiz tomēr bez latviešiem
Lai arī šajā divīzijā plānoja startēt arī Juris Kuļikovskis, šīs divīzijas starta saraksts sastāv tikai un vienīgi no Mūsas viesu vārdiem, jo latviešiem nav izdevies laikā pabeigt sporta tehnikas sagatavošanu. Pirmajā kvalifikācijas braucienā sevi lieliski izdevās pierādīt čeham Petram Turekam, kurš trasē uzrādīja vismaz par trijām sekundēm labāku rezultātu kā tuvākajiem sekotāji – francūzim Tedijam Budē un nīderlandietim Terijam Kalaganam. Taču, neskatoties uz to, otrajā sacensību dienā šajā klasē ir gaidāma sīva cīņa, jo pirmajam pieciniekam ir salīdzinoši līdzīgi apļu laiki.
Junioru Bagija EURACA kauss piedzīvo debiju
Mūsā debiju piedzīvo junioru bagija kauss un debijas sacīkstēs pagaidām labākos rezultātus ir uzrādījuši ungārs Kristiāns Šabo, krievs Vladislavs Demkins un čehs Jakubs Kubičeks. Taču šiem jauniešiem tieši tā pat kā pārējo divīziju braucējiem otrajā sacensību dienā nāksies vēl nopietni pacīkstēties par godalgotajām vietām.
B-600 – rallisti pret krosistiem
B-600 klasē ierasto dalībnieku pulku šajās sacensībās papildina trīs Latvijā pazīstami rallija piloti – Ivars un Krišjānis Caune, Ivars Vasaraudzis, kā arī pazīstamais salon automašīnu pilots Jānis Bogdanovičs. Pirmajā kvalifikācijā savu meistarību tomēr pierādīja B-600 klases braucējs Jānis Boks, taču daudziem par pārsteigumu otro vietu izcīnīja Krišjānis Caune. Trasē ļoti labu sniegumu demonstrēja arī Jānis Bogdanovičs, kurš gan startā izpelnījās sodu par falšstaru un rezultātos noslīdēja uz septīto pozīciju. Rallija vecmeistaram Ivaram Caunem pirmajā kvalifikācijā izdevās uzrādīt tikai 9. labāko rezultātu, taču viņa labākie apļa laiki ļauj cerēt arī uz daudz labāku rezultātu. Pirmajā dienā neveicās Ivaram Vasaraudzim, kura bagijam pirmajos rīta treniņos atklājās dzinēja defekts, līdz ar to viņam trasē ar jaunu dzinēju izdevās atgriezties tikai uz kvalifikācijas braucienu, taču arī tajā viņa bagijs tika taranēts un Ivars atlikušos apļus veica ar saliektu aizmugurējo balstiekārtu.
Plašāku informāciju un rezultātus iespējams atrast sporta kompleksa Mūsa mājas lapā www.musa.lv
Eiropas autokrosa čempionāta jubilejas sacīkstes Mūsā notiek pateicoties ģenerālsponsoriem: Latvijas Mobilais Telefons un Latvijas Dzelzceļa Ritošā Sastāva Serviss, kā arī atbalstītājiem: Aldaris, tipogrāfija Veiters, RE&RE, Canon IB Serviss, Eden, Lux Auto, TSC Auto un informatīvajiem atbalstītājiem: LTV7, LNT, TV5, SWH, SWH+, Latvijas Avīze, Auto Bild Latvija, Bauskas Dzīve, Auto Euro, Draugiem.lv, 4rati, iAuto, Motors24.lv, Mascus, Autosports Delfi, JauniAuto.lv un raidījumam Ātruma Cilts.