Krosa komisijas vadītāja amatam sevi piesaka Reinis Lilienšteins
LAF Krosa komisijas vadībā steidzami nepieciešamas pārmaiņas, lai krosa disciplīnām būtu iespējams izdzīvot un pilnveidoties. Uzdevumu realizācija būs pa spēkam krosa ekspertam, Latvijas čempionam Reinim Lilienšteinam, kurš savā komandā pulcējis sevi pierādījušus spēcīgus autokrosa, rallijkrosa un folkreisa speciālistus.
Reinis Lilienšteins gadu gaitā bijis panākumiem bagāts sportists, sasniedzot Latvijas autokrosa čempiona titulus. Darbojies sacensību tehniskās komisijas ietvaros, vērojis un piedalījies notikumos citās LAF komisijās un starptautiskajās autosporta norisēs, gūstot plašu priekšstatu par autosporta veiksmīgas pastāvēšanas principiem.
Neatkarīgs, izglītots, pragmātisks eksperts, kurš savā komandā pulcē spēcīgus šī sporta entuziastus un speciālistus, kuri gadu gaitā apliecinājuši izpratni par krosa disciplīnu nepieciešamībām un apzinās reālo situāciju šā brīža sportā.
Reinis Lilienšteins: “Autokrosā pavadīju piecas pilnas sezonas, kuru laikā veiksmīgi sasniedzu savus nospraustos mērķus, izcīnot vairākas uzvaras un čempiona titulus. Arī pēc šiem gadiem esmu saglabājis interesi par visa veida krosa sportu, kura iekšienē man joprojām ir daudz draugu un paziņu sportistu, organizatoru un tiesnešu vidū. Ar viņiem uzturu kontaktus un esmu pilnībā informēts par norisēm LAF Krosa komisijas rīkotajās, sankcionētajās sacensībās – rallijkrosā, autokrosā, folkreisā, sekoju līdzi arī mūsu sportistu gaitām ārpus valsts robežām. Tas, ka mūsu braucēji ne tikai piedalās, bet arī gūst izcilus panākumus gan Eiropas autokrosa čempionātā, gan pasaules un Eiropas rallijkrosā, ir mūsu visu lepnums un sporta prestižs.”
“Taču mani darīja bažīgu tas, ka arvien vairāk no sportistu, sacensību rīkotāju un tiesnešu puses dzirdēju neapmierinātību ar neskaitāmām situācijām, kas notiek gan autokrosā, gan rallijkrosā. Šķita šokējoši un nepieņemami kaut vai tas, ka abu Latvijas čempionātu šā gada sezonas nolikumi parādījās tikai pāris dienas pirms pirmajām sacensībām. Nepieņemami ir tas, ka sacensībās praktiski nesodītas paliek apdzīšanas bīstamības zonā, zem dzeltenajiem karogiem, turklāt tam sekojuši apgalvojumi, ka kaut kādā mērā to pat drīkst darīt. Tās ir mazas nianses, bet tās šķiet nenormālas kvalitatīvai sacensību un čempionātu norisei, un tas pievērsa uzmanību. Kad sāku padziļināti interesēties par notiekošo, izrādījās, ka pēdējos gados komisijas vadības kļūdas un neizdarības nāca virsū kā lavīna. Turklāt pārprasta un pārspīlēta līderība ir atņēmusi prieku un entuziasmu daudziem atzītiem speciālistiem. Fakts, ka no 11 2018. gadā ievēlētiem padomes locekļiem sastāvā palikuši tikai četri, kaut ko rāda par komandas līderu dotībām un prasmēm, jeb to trūkumiem. Dzirdēt neskaitāmus stāstus par sabojātām personīgajām attiecībām un attieksmēm pret cilvēkiem, kuri ziedo savas brīvdienas, lai nodrošinātu sacensību norisi, ir patiešām šokējoši. Esmu redzējis vēstules, kurās graujošus faktus atklāj ne tikai aizgājušie padomes locekļi, bet arī sacensībās strādājošie sekretariāta ļaudis, hronometrāžisti, tiesneši… Tas ir pārāk uzkrītoši, un man nav iemesla neticēt tam, ka mūsu sports vadības līmenī ir katastrofālā situācijā. Tam pievienojot masveidīgo sportistu un rīkotāju neapmierinātību par komisijas darbu, kļūdainiem un krietni novēlotiem sacensību dokumentiem, dramatiskas tiesāšanas kļūdas sacensībās, kurās darbojas pasludinātie labākie spēki, ir skaidrs, ka komisijas darbam ir jāmainās.”
“Esot daudzus gadus sportā es šāda apjoma negācijas nekad nebiju dzirdējis, un mani tas satrauca. Un manas bažas apstiprināja arī saruna ar kādu manu labu draugu, kurš it kā starp citu ieminējās, ka šā brīža situācija nevar turpināties un agri vai vēlu būs nepieciešams risinājums. Viņš kā caur joku izmeta: “Varbūt Tu, Reini, gribi iet un sākt sakārtot izjukušās lietas?”. Tobrīd teicu, ka nē, ka gan jau kļūdas tiks labotas un viss atkal būs labi. Taču minētā sporta vadības neveiksmju lavīna kļuva arvien lielāka un mani tas mulsināja, arī apbēdināja. Sāku pētīt, kas īsti notiek krosa vadībā un komisijas darbībā, līdz sapratu, ka situācija patiešām ir draudīga sportam un tā pastāvēšanai vietējā mērogā. Komisija ir sašķēlusies, tai nav pilnvērtīga kodola, darbs nenotiek. Mana drauga teiktais jau ieguva citu nozīmi.”
“Uzzinot, ka šīs pārmaiņas tik tiešām ir sākušās, uzrunāju cilvēkus, kuri šajā sportā ir gadiem, pat gadu desmitiem ilgi un pierādījuši sevi kā spilgtus sava sporta entuziastus. Es vaicāju, vai viņi negribētu nākt kopā un kā komanda piedalīties jaunās Krosa komisijas padomes vēlēšanās. Tas sākās kā izzinošs process, līdz mēs apsēdāmies pie galda un sapratām, ka mūsu viedokļi ļoti daudzās lietās sakrīt. Nolēmām, ka mūsu sporta disciplīnas vārdā ir jāķeras pie darba. Mums ir pieredze, zināšanas, gribēšana strādāt un mainīt. Turklāt mums ir arī biedru un sportistu atbalsts. Ir skaidrs, ka šobrīd situācija ir slikta, sliktāk vairs nevar un nedrīkst būt. Mēs – Jānis Kozlovskis, Modris Volksons, Jānis Bergs, Arnis Odiņš, Viesturs Saukāns un es — zinām, ko mēs vēlamies izdarīt, ir savs plāns, kura realizācija būs ieguvums visam krosa sportam. Mums ir vienošanās par nesavtīgu palīdzību mūsu komandai arī no vairākiem konsultantiem un padomdevējiem, kuri darbojas mūsu sportā. Piemēram, tikko Mūsas Trillera festivālā perfektu sniegumu demonstrēja galvenie tiesneši Arnis Vēza un Mārtiņš Lapsa, un daudzi citi. Mums ir liels sportistu atbalsts visu disciplīnu ietvaros. Tāpēc esmu pieteicies kandidēt LAF Krosa komisijas vadītāja amatam. Mēs esam gatavi mainīt lietas, lai organizatoriem, skatītājiem un dalībniekiem būtu labāk. Komisijas biedri, nāciet uz vēlēšanām, uzziniet mūsu redzējumu! Mēs esam par atklātu, godīgu, taisnīgu sportu.”
Informāciju sagatavoja:
Viesturs Saukāns
Autocross.lv