Kas šogad jauns pasaules rallijkrosa čempionātā?

Foto: fiaworldrallycross.com

Jau pēc nedēļas Portugālē sāksies FIA pasaules rallijkrosa čempionāta (WRX) trešā sezona, kurā sagaidāmas vairākas nozīmīgas izmaiņas.

Četri braucieni, kuru laikā tiek noskaidrota katra dalībnieka vieta pirms pusfināliem, un kas agrāk saukti par priekšbraucieniem vai iebraucieniem, tagad oficiāli tiks dēvēti par kvalifikāciju – tas darīts, lai pielīdzinātos citiem FIA pasaules čempionātiem. Kvalifikācijas četras kārtas 2016. gadā būs (angliski) Q1, Q2, Q3 un Q4. Pārējie izmantotie nosaukumi – kvalifikācijas rezultāti (Intermediate Classification), pusfināli (semi-finals) un fināli (finals), paliks nemainīgi.

2016. gada sezonas kalendārā iekļauti 12 posmi – starp tiem arī viens jaunums – sacensības Biķernieku kompleksajā sporta bāzē, kas 1. un 2. oktobrī uzņems čempionāta desmito posmu.

Tāpat kā iepriekšējās divās sezonās, FIA Eiropas rallijkrosa čempionāts (ERX) “SuperCar” klasē notiks vienlaicīgi ar WRX posmiem. Taču, sākot ar šo gadu, ERX un WRX tiks nodalīti ne tikai pusfināli un fināli, bet arī kvalifikācija. Tādējādi, braucēji jau līdz ar pirmo došanos trasē cīnīsies tikai ar saviem tiešajiem čempionāta konkurentiem. ERX posmi norisināsies Beļģijā, Norvēģijā, Zviedrijā, Spānijā un arī Latvijā!

Sākot ar 2016. gadu, visas pasaules rallijkrosa čempionātā startējošās mašīnas būs aprīkotas ar FIA homoloģētu ECU (dzinēja vadības bloku) un programmatūru (homologāciju saņēmuši jau vairāki ražotāji). Arī šīs jauninājums ieviests, lai pielīdzinātos citiem FIA pasaules čempionātiem. Sacensību rīkotājiem tas ļaus pārliecināties par to, ka visas komandas izmanto homoloģētu aprīkojumu, tādējādi nepieļaujot griezes momenta kontroles vai saķeres kontroles sistēmu izmantošanu.

Lai unificētu starta procedūru un samazinātu pāragra starta iespējamību, visos čempionāta posmos turpmāk tiks izmantota vienlīdzīga starta došanas sistēma. Sākot ar pirmo posmu Portugālē, “Ready to Race” dēlis tiks aizstāts ar izgaismotu „Ready to Race” uzrakstu, kas novietots pie starta luksoforiem. Sacensību starta tiesnesis vairs nenoteiks brīdi, kad starta luksoforos iedegas zaļā gaisma. Tā vietā izmantos automatizētu sistēmu, kas 4 sekundes rādīs iedegtu “Ready to Race” uzrakstu, kam sekos 1,5 sekundes garš periods, kad visas luksofora gaismas ir nodzisušas, un tad līdz 2 sekundēm garš laika intervāls pirms iedegas zaļās (starta) gaismas.

WRX šogad pievienojusies “Hoonigan Racing Division”, kuras “Ford Focus RS RX SuperCar” automašīnas sagatavos “M-Sport”. Komandu pārstāvēs amerikānis Kens Bloks un norvēģis Andreass Bakeruds. Deviņkārtējais pasaules rallija čempions Sebastjēns Lēbs pievienojies “Team Peugeot-Hansen” un šogad būs Timija Hansena komandas biedrs. Soms Tomass Heikinens ir pievienojies Matiasa Ekstrēma vadītajai komandai EKS.

Latvietis Reinis Nitišs brauks ar vienu no diviem jaunajiem “Seat Ibiza RX SuperCar” un pārstāvēs “All-inkl.com Munnich Motorsport” komandu. Vēl viens latvietis, Jānis Baumanis, kopā ar Krievijas pārstāvi Timuru Timerzjanovu, būs “World RX Team Austria” sastāvā, bet Niklass Grenholms un Kevins Ēriksons pievienojušies “Olsbergs MSE”.

2015. gadā redzētās komandas “Marklund Motorsport” un “Volkswagen Team Sweden” ir apvienojušās, izveidojot “Volkswagen RX Sweden”, kuru pārstāvēs Jūhans Kristofešsons un Antons Marklunds. Savukārt Lielbritānijas pārstāvis Liams Dorens pievienojies britu “JRM Racing” un šogad pilotēs komandas vienīgo “Mini RX” automašīnu.

Izmantotie resursi:
www.latviarx.lv