Jānis Baumanis Argentīnā izcīna augsto ceturto vietu
Foto: Rihards Baumanis
Pasaules rallijkrosa čempionāta 13. posmā Argentīnā Latvijas rallijkrosa braucējs Jānis Baumanis izcīnīja ceturto vietu. Savukārt Reinis Nitišs līdz ar sodu par pārkāpumu pēdējā kvalifikācijā netika pusfināla dalībnieku divpadsmitniekā, posmā gūstot 14. pozīciju. Par pasaules čempionu otro gadu pēc kārtas kļuva norvēģis Peters Solbergs.
Argentīnas posms Rosario pilsētas pievārtē izvērtās haotisks, jo posma rīkotājiem grūtības sagādāja grunts daļas putekļi, kurus bija sarežģīti novērst. Drošības apsvērumu dēļ pirmās divas kvalifikācijas no sestdienas tika pārceltas uz svētdienu, kas nozīmēja, ka visa sacīkstes programma jāaizvada vienā dienā. Vēlāk gan šī paša iemesla dēļ tika atcelta ceturtā kvalifikācija.
Jānis Baumanis kvalifikācijas braucienos guva, attiecīgi, 12., astoto un sesto vietu, kas trīs braucienu summā deva sesto pozīciju un pārliecinošu vietu pusfinālā. Smagā pusfināla braucienā Baumanis guva trešo pozīciju, kas bija pietiekami fināla sasniegšanai. RX Team Austria rindās pirmo reizi startējošajam latvietim šis ir pirmais pasaules čempionāta finālbrauciens. Finālā pēc sadursmēm startā Baumanis ilgstoši brauca trešajā vietā, tomēr viņu apdzina Peters Solbergs, atstājot Jāni ceturtajā pozīcijā. Jebkurā gadījumā sasniegts karjeras augstākais rezultāts. Šā gada Eiropas rallijkrosa čempionam Super 1600 klasē Baumanim šī bija ceturtā cīņa SuperCar klasē. Taču pirmo reizi viņš startēja kā komandas pamatsastāva braucējs.
Jānis Baumanis: “Uzskatu, ka šī man bija pirmā īstā debijas sacīkste SuperCar, jo biju komandā, kas strādā ar mani, kas rūpējas par rezultātu un es neesmu trešajā lomā. Šoreiz tēvs Andris strādāja kā mans spoteris, un viņam tas izdevās lieliski, paldies viņam par to! Ceru, ka arī turpmāk mūsu duets darbosies. Sacīkste bija ar daudz notikumiem, daudz cīņām un apdzīšanas manevriem, kas ir nenovērtējama pieredze. Pusfinālā izdevās labs starta brīdis, taču jau tūlīt mašīnai nokrita apgriezieni un es paliku praktiski pēdējais. Ar to gan nekas nebeidzās, turpināju cīnīties un dabūjām savu vietu finālā! Uz finālu nebija daudz laika sagatavoties un kaut ko analizēt. Starts finālā bija atzīstams, turklāt izdevās izmantot iepriekšējo braucienu pieredzi nelīst pirmā pagrieziena iekšmalā, jo nākamais līkums bija uz otru pusi. Ar šo stratēģiju visa šī posma laikā izdevās apdzīt daudz konkurentu, arī finālā tas izdevās. Taču drīz saņēmu sitienu no kāda konkurenta mašīnas, un izbraucot taisnē es jutu, ka balstiekārta ir bojāta. Pirmajā brīdī domāju, ka sacīkste galā, taču izdevās turpināt braucienu. Uz grunts sekcijām piekares defekts tik ļoti iespaidu neatstāja, bet uz asfalta bija pat dažas bīstamas situācijas. Bet viss izdevās! Ceturtā vieta ir labs rezultāts, komanda ir apmierināta, paldies komandas šefiem Manfredam Štolam un Maksam Puheram par šo iespēju, ka varējām startēt šajā sacīkstē. Paldies visiem, kas palīdzēja, lai mēs būtu šeit!”
Reiņa Nitiša sacīkste sākās daudzsološi, taču viena maza kļūda maksāja dārgi. Pirmajos divos kvalifikācijas braucienos Reinis bija septītais un 13., bet trešajā uzrādīja astoto rezultātu. Tas dotu desmito vietu kvalifikācijas summā un iespēju startēt pusfinālā. Taču trešajā braucienā Nitišs bija formāli saīsinājis trasi Džokera iebrauktuvē, un, lai arī OlsbergsMSE komanda pierādīja, ka šajā incidentā latvietis zaudēja 1,2 sekundes, nevis ieguva laiku, tiesneši piešķīra Nitišam piecu sekunžu sodu. Tas aizsūtīja Reini uz kvalifikācijas summas 14. pozīciju, ar ko Nitiša pasaules čempionāts arī bija galā.
Kopvērtējumā Nitišs sezonu noslēdzis septītajā vietā.
Pasaules čempionāta medaļas sasniedza norvēģis Peters Solbergs, kā arī zviedri Timijs Hansens un Johans Kristofersons. Komandu cīņā par pasaules čempioniem kļuva Hansena un Davida Žannē pārstēvētā Peugeot Hansen vienība.
Informāciju sagatavoja:
Viesturs Saukāns,
LAF Preses dienesta vadītājs