Čempions Unāms posmam Smiltenē piesakās ar “Subaru-Cosworth”

Foto: Kaspars Cikmačs, 4rati.lv

Revolūcijas un tautas sacelšanās piedzīvojusī autokrosa klase Open 2500 šogad kļuvusi pieejama tikai ar atmosfēriskajiem dzinējiem startējošām mašīnām. Līdz ar to paplucināts pilnpiedziņas auto skaits – vismaz tā varētu domāt. Tomēr jaunā sezona var sagādāt pārsteigumus.

Pērn klasē, kad vēl bija atļauti turbomotori, uz starta ar 4WD stājās čempions Lauris Unāms, Ints Jeršovs, debitēja Jānis Veģeris, bet viens Subaru sezonas laikā mainīja pilotus – Jāni Auguli nomainīja Einārs Juškovskis.

Jeršovs šogad gatavs cīņām, cerībā, ka beidzot izdosies sagrupēt spēkus čempiontitula sasniegšanai. Darba gan vēl daudz: “Līdz sezonas sākumam mašīna vēl cītīgi jābūvē,” saka Ints. “Šim procesam ziemā jau gājām cauri ar rallija auto, kad tika pārbūvēts viss sīkumos. Tas ir laikietilpīgs pasākums, taču mums izdevās sagatavoties Latvijas rallijsprinta čempionāta ziemas posmiem. Šajā seriālā viens no mūsu konkurentiem šogad uzlicis augstu latiņu, kas lika man veikt arī pamatīgu treniņu darbu starp abiem posmiem. Arī tas deva ļoti daudz, jo jau otrajā sacīkstē tikām līderim līdzi.”

Pirmajā posmā Alūksnē Jeršovs guva ceturto vietu savā klasē, otrajā posmā Sarmā – otrā pozīcija.

“Ziemas rallijsprinta pieredze rāda, ka darbs gan ar tehniku, gan braukšanu nes acīmredzamus rezultātus. Tāpēc jāgatavojas,” noslēdz Jeršovs.

Pērnā gada pēdējās cīņas – Čempionu krosa Brenguļos – laikā piedzīvotā iespaidīgā avārija nesusi interesantus lēmumus arī Armanda Pārupes nometnē. No vecās mašīnas pāri palika praktiski tikai drošības karkass. Virsbūve bija šķība un nelietojama, sasisti svarīgi mezgli. Tas viss novedis pie plāna jauno auto gatavot jau kā pilnpiedziņas mašīnu! Turklāt debijas sezona nesusi daudz mācību par Volvo sagatavošanu un atvieglošanu. Tehnika būs ieguvusi plastmasas virsbūves daļas, “bagijiskāku” virsbūves sagatavošanu. Arī Pārupem darba vēl daudz, taču komanda strādā.

Pērnā gada Open 2500 čempions Lauris Unāms Latvijas čempionāta 1. posmam Smiltenē pieteicies ar Subaru automašīnu, kura aprīkota ar Cosworth V6 motoru.

“Nevarējām mierā nosēdēt,” atzīstas Unāms. “Jaunā lielās klases mašīna vēl prasa lielu darbu un arī līdzekļus, motoram detaļas tik ātri nebūs… Bet braukt gribas! Tāpēc izdomājām šādu variantu. Liekas, būs traki, taču interesanti!”

Pērnie čempioni rāda labu piemēru – pirmie divi jaunās sezonas pieteikumi no B600 un Open 2500 čempioniem.

Tikmēr cīņām gatavojas arī Open 4500 braucēji, to skaitā Jānis Borševskis, Jānis Veģeris un ziemā debitējušais Armands Plūme.

Baltijas Buggy 1600 klases kausa izcīņa šogad tikmēr norisināsies četros posmos – pa diviem Latvijā un Lietuvā. Sezona sāksies aprīļa beigās Smiltenē, turpināsies maija otrajā pusē Šakjai trasē, jūlijā otro gadu pēc kārtas dosies uz Pilskalnu autotrasi, bet finišs cīņām septembra beigās Marijampolē. Kalendārs – pēdējo gadu Baltijas krosa klasika.

Jāatzīmē, ka šogad Baltijas cīņas paredzētas tikai Buggy 1600, kā arī smago automašīnu D12 un B6000 klasei (posmi Latvijā un Igaunijā). Vieglo automašīnu cīņas Baltijas mērogā šogad nenotiks, jo seriālu faktiski veidoja tikai Latvijas braucēji, ar minimāliem izņēmumiem no kaimiņzemēm. Tomēr nojaušams, ka sezonas beigu cīņa Marijampolē var tikt veidota kā Baltijas krosa festivāls, kas ļautu Baltijas braucējiem tikties kopīgā pasākumā.

Izmantotie resursi:
www.autocross.lv