Bagiju čempionei Klipai “noliekot kara cirvi”, B600 klasē jauni favorīti
Foto: Kaspars Cikmačs, 4rati.lv
Līdz pieteikumu bezsankciju termiņam pirms Latvijas un Baltijas autokrosa čempionātu pirmā posma Smiltenē atlikušas desmit dienas. Dalībnieku saraksti pildās, parādās pirmie pārsteigumi.
Sportisti 24. aprīļa sacīkstei smiltenē, Tepera trasē var pieteikties līdz 14. aprīlim. Var, protams, arī vēlāk, vienīgi tad tiek zaudēts laika kontroles rezultāts un pirmajā kvalifikācijas braucienā jāstartē no pēdējās starta vietas.
Tātad desmit dienas līdz pieteikumu termiņam. Latvijas un Baltijas čempionāta klasēs jau pulcējas kvorumam nepieciešamie dalībnieku daudzumi: 1600, 2000 Super, VAZ Klasika un B600 jau sasnieguši vismaz sešus pieteikumus. Tuvu šim panākumam arī Baltijas Buggy 1600 klase. Vēl zināms darbs veicams “jaunajai” Open 2500 klasei, kā arī tradicionāli kavējošajai Mini bagiju kategorijai. Arī Open 3500 tiek solīti papildinājumi.
Starpsezonas nosacītās krīzes klases bija 1600 un jebkurš Open veidojums. 1600 klase jau sasniegusi sešu braucēju kvorumu, turklāt ar to pieteikumu skaits varētu nebeigties. Sarakstos bez klases pēdējo gadu regulārajiem dalībniekiem Raimonda Mūrnieka, Jāņa Grīnvalda un Mareka Daiņa atgriežas Jānis Lideris. Jānim pēdējie gadi krosā nesuši vairāk vilšanos nekā izdošanos – parasti viss noslēdzās vienīgajā startētajā sacīkstē ar motora defektu, vai, kā 2014. gada nogalē – ar avāriju. Tomēr ir aizdomas – ja mašīna ies, Jānis būs nopietns spēlētājs ne tikai cīņā par pjedestālu, varbūt pat par uzvaru.
Patīkami, ka klasē īstajā brīdī ienāk debitanti. Pēteris Āboliņš kaujas gatavībā, tāpat pieteikums no Krista Valtera – 15 gadus jauna braucēja. Krists šobrīd no visiem pieteiktajiem braucējiem ir pārliecinoši visjaunākais (ja neskaita Mini klasi, protams). No salonmašīnu klasēm arī auto vismazākais –Suzuki Ignis!
2000 Super klase šogad atkal būs varenas izrādes veidotāja. Šobrīd pieteikušies astoņi braucēji, kas gan ne tuvu nav galīgais skaits. Pērnā gada cīnītājiem Rihardam Dainim, Jurim Spīķim un Oskaram Troikam lieliski papildinājumi. Atgriežas aizpērnais Latvijas vicečempions Edijs Varnas – neapšaubāmi nopietns spēlētājs. No lietuviešiem pirmais pieteicies gados jaunais Martins Pikčilingis, kā arī pērnais Krosa komisijas kausa trešās vietas ieguvējs Raimonds Lastmanis. Raimonds strauji progresējis gada laikā. Taču, šķiet, divi galvenie intrigas turētāji, vismaz līdz šim, sarakstā ir Mārtiņš Spīķis ar leģendāro ģimenes Peugeot 206, kā arī Aivars Kreijers. Abu ātrums un pozitīvā agresija sola daudz. Tieši cik daudz – laiks rādīs, to vieglāk būs pateikt, redzot visu dalībnieku sarakstu.
Open 2500 klasē pašlaik četri pieteikumi – klasei jāpiestrādā pie dalībnieku skaita, lai apliecinātu nepieciešamību no tās izslēgt līdz šim dominējušās lielās mašīnas. Pieteikušies galvenie favorīti – Jānis Dreimanis un Jānis Kozlovskis, tāpat arī Klasikai uzticīgais Kristaps Ašmanis. Čempionāta debijai gatavojas arī Armands Pārupe – pirmā priekšpiedziņas automašīna Open klasē.
VAZ Klasika ieskaitē šobrīd septiņi pieteikumi, taču arī – tas nav viss. Kaujas gatavībā čempions Arnis Odiņš, kā arī viņa kluba biedri Andris Krieviņš, Edijs Zimza un igaunis Heinars Lehtsārs. Liepājas puses braucēji Gatis Lībis un Kaspars Garkalns gatavi cīņai, tāpat arī Jānis Linde. Klasē, iespējams, ne visi topoši Latvijas čempionāta dalībnieki paspēs uz Smiltenes posmu, taču sezonas gaitā gaidāms “ģimenes pieaugums”.
Interesanti manevri B600 klasē. Divkārtējā čempione Beate Klipa oficiāli noliek kara cirvi Latvijas čempionātā, lai bagijā uzstādītu 750 kub. cm motoru un dotos uz NEZ Kroskartu čempionāta CK Xtrem klasi. Beate atsaukusi sākotnējo pieteikumu Smiltenes posmam. Un tas nozīmē, ka visiem pārējiem ir brīvs ceļš uz uzvaru!
Šobrīd seši pieteikumi. Kaujai gatavojas brāļi Jānis un Gatis Geisteri, Gints Astrauskis, Jānis Kļava un Lauris Brikainis – pērn jau trasēs redzēti braucēji. Pieteicies arī debitants, kurš pirmajā gadā var sajaukt līdzjutēju prātus ja ne braukšanas, tad noteikti sava vārda un uzvārda dēļ – Jānis Baumanis. Sakritība, protams, varena.
Baltijas Buggy 1600 klasē pieci pieteikumi, no kuriem viens – lietuvietis Gintars Morkevičs, bet pārējie mūsējie. Un te pārsteigums – ierastajiem mūsu braucējiem Mārim Līcim, Jānim Ščerbickim un Mortenam Perševicam pievienojies vēl pērn salonauto 2000 Super klasē startējušais Ritvars Zobens. Ritvars ar bagiju braukšanu koķetēja jau 2014. gada nogalē, startējot vienā B600 klases sacīkstē. Taču likās, ka ar to arī bagiji tiks likti pie malas, jo pērn tika trasē izvestas pat divas 2000 Super mašīnas.
Mini bagiju klasē pašlaik pieteikta tikai mazā leišu meitene Skaiste Prašukaite. Pārējie turpina ievērot klases tradīcijas, nesteidzoties ar pieteikšanos. Taču laika jau vēl pietiek.
Open 3500 klase ir uzsākusi ceļu uz Smilteni. Tā kā klasei nav Latvijas čempionāta ieskaites, sešu braucēju kvorums šķietami nav uzdevums. Tas gan ir aktuāls Baltijas čempionāta kontekstā. Šobrīd “lielajam Openam” uzdevums ir piepulcēt Jānim Borševskim un Aldim Zēbergam papildspēkus, lai klasei būtu vērts doties uz Smilteni. Kaujai gatavojas arī Lauris Unāms un Jānis Augulis, iespējami vēl kādi pārsteigumi. Kā jau vairakkārt uzsvērts – Latvijas čempionāta statusa neiegūšana šogad vēl nav pasaules gals, jāstrādā nākamajām sezonām. Baltijas čempionāta neizgāšana jau būtu solis pareizā virzienā.
Starp citu, Baltijas ieskaitē gaidāms visai smags jauninājums titulu izcīņai. Par Baltijas čempionu braucējs varēs kļūt tikai gadījumā, ja viņš būs startējis visos četros posmos, klasē sezonas laikā būs startējuši ne mazāk kā astoņi braucēji. Ja šie normatīvi netiek izpildīti, uzvarētājs formāli kļūst par Baltijas kausa ieguvēju.
Pašlaik komandu ieskaitē pieteikumu nav, taču tie radīsies tuvāk pirmā posma startam. Zināms, ka būs jauna komanda EVE Autosports.
Junioru kausā pašlaik četri pieteikumi: Krists Valters no 1600 klases, Martins Pikčilingis no 2000 Super un brāļi Geisteri no B600 klases.
Izmantotie resursi:
www.autocross.lv