Autokross: sen nebijusi pilnpiedziņas katastrofa
Latvijas autokrosa čempionāta pēdējais posms Smiltenē noslēdzās ar interesantiem rezultātiem Open 2500 klasē, jo pie uzvaras tika vienas ass piedziņas braucējs Jānis Kozlovskis. Tas nebūtu nekas pārdabisks, jo šogad Pilskalnos šo triku jau demonstrēja Jānis Dreimanis. Taču rezultāti iezīmē sen nebijušu pilnpiedziņas mašīnas katastrofu.
Smiltenē uz pjedestāla visi bija vienas ass piedziņas braucēji – aiz Kozlovska arī Dreimanis un Latvijas čempionāta debitants Juris Zembergs ar priekšpiedziņas VW Golf III. Šī ir pirmā reize kopš 2011. gada priekšpēdējā posma (arī Smiltenē), kad Open klasē trijniekā nav neviena pilnpiedziņas braucēja, lai arī trešdaļa klases dalībnieku brauca ar 4WD mašīnām!
Laura Unāma sacīkste beidzās kvalifikācijās, kad kūlenis un turbīnas defekts lika izstāties. Čempionāta debitanta Eināra Juškovska brauciens beidzās finālā motora defekta dēļ, tāpat arī Jānis Veģeris bija spiests finālā kapitulēt tehnikas likstu priekšā.
Unāma un Juškovska Susurs Racing sociālajā vidē sagatavojuši savu Smiltenes piedzīvojumu aprakstu, kas izskaidro sacīkstes iznākumu:
“Lauris sacensības iesāka ar pirmo kvalifikāciju no pēdējās starta vietas, apzināti izlaižot laika kontroli. Kā teica pats pilots: “Gribu izbaudīt pilnīgu autokrosu, šogad visu laiku esmu startējis no pirmās rindas, neesmu tā īsti cīnījies, gribu cīņu.” Sacīts – darīts, pēdējā starta vieta un aiziet. Aizcīnoties līdz otrajai vietai braucienā, vienā no atpakaļejošajiem līkumiem tika piedzīvots kūlenis. Vēlāk, analizējot auto darbību, secināts – īsi pirms kūleņa auto pazuda jauda, līkuma izejā pietrūka paātrinājuma un auto atspiedās pret špūri, kā rezultātā kūlenis. Auto it kā nebija cietis tik traki, starp braucieniem tika savests kārtībā, bet jaudas trūkumu īsti nepamanījām. Nākošajā braucienā defekts parādījās visā savā spožumā – turbīna beigta, sacensības galā.”
“Einārs sāka sacensības ar laika kontrolē uzstādīto ceturto apļa laiku. Iesācējam būtu labi, bet bija skaidrs, ka auto īsti neiet, pie kam motortelpā jocīgi dūmoja. Tā kā Subaru auto nemīl spontānas iejaukšanās dzinēja vadībā, atliek turpināt kā ir. Gaidot atklāšanas parādi atklājās, ka dūmošana bija stūres pastiprinātāja šļauku degšana. Šļaukas beigtas. Ātri apzinot iespējas risināt radušos problēmu, mehāniķi zibenīgi aizskrien uz pilsētu, izgatavo jaunas šļaukas un aiziet darbi. Izlaista pirmā kvalifikācija nozīmē startu no pēdējās starta vietas. Starts padodas labs, finišā trešais. Atkal – it kā labi, bet tomēr kaut kas nav labi! Auto sāk palikt arvien lēnāks. Trešā kvalifikācija laba – trešais, kas finālam dod otro starta rindu. Finālā starts padodas labs, pirmajā līkumā trešais un tad – klusums. Iemesls – pēc tramplīna izslēdzas masas slēdzis, auto noslāpis. Kamēr tiek saprasts, kas noticis, konkurenti jau gabalā. Cīņa ar Hariju Līgotni, pēc tam ar Kristapu Ašmani. Jau trešajā aplī sāka zust auto jauda, nu jau izteikti. Dzenoties pēc Jura Zemberga auto kļuva ļoti lēns un degošs, cīnīties vairs nebija iespējams un Einārs izstājās pēdējā aplī.”
“Esam priecīgi, ka esam radījuši auto, kurš nākamsezon būs konkurētspējīgs. Abi piloti ir cīņas spara pilni un plinti krūmos nemet. Esam jau izzinājuši galvenās problēmas un labākos risinājumus. Laiks pašlaik ir mūsu sabiedrotais un esam sākuši gatavoties 2017. gada sezonai. Ļoti ceram redzēt jūs visus arī turpmāk trasēs, skatītāju tribīnēs, vai vienkārši ciemos pie mums servisa parkā! Tagad mūsu komandas piloti sacentīsies zāles pļāvēju pārvaldīšanā, garāžas pilnveidošanā un grilla iekuršanā.”
Jāpiebilst, ka arī Jāņa Kozlovska uzvara ir viņam personīgi sen gaidīts notikums. Lai arī Jānis gadiem ilgi tiek uzskatīts par klases vienu no spožākajiem līderiem, pēdējo reizi čempionāta posmā Kozlovskis uzvarēja tajā pašā 2011. gadā, otrajā posmā Brenguļos!
Kozlovskis, saprotams, bija gandarīts par iznākumu, ko pastiprināja arī smagā cīņā nākusi trešā vieta B6000 bagiju klasē. Jānis mēģina gatavoties arī LAF Krosa komisijas kausa pēdējam posmam Brenguļos, kas atkal tiks veidota kā Čempionu sacīkste. “Pagaidām nezinu, vai varēšu startēt, jo Toyota Smiltenes finālā tika salauzts un uzvārīts viss, ko varēju. Ja šī mašīna būs salīdzinoši vienkārši atjaunojama, gribēšu būt uz starta. Tomēr, pat ja nē, man ir arī viens cits plāns padomā!” Uz jautājumu, vai būs zvans Susurs Racing garāžai, Jānis atbild: “Nē, bet ir plāns!”