Ar vērienīgu dalībnieku sastāvu tiks aizvadīts autokrosa finālposms
Foto: Kaspars Cikmačs, 4rati.lv
Svētdien noslēdzies oficiālais pieteikumu pieņemšanas termiņš Latvijas autokrosa čempionāta un smago mašīnu Baltijas kausa cīņām Smiltenē. Sezonas izšķirošā sacīkste nacionālajam čempionātam norisināsies šo svētdien, bet pieteiktais sastāvs – lielisks!
Sezonas beigās nedaudz piegurušas čempionāta sākumā salīdzinoši kuplās 2000 Super un VAZ Klasika kategorijas, taču arī tajās vairāk vai mazāk pilns starta laukums, attiecīgi, 11 un deviņi dalībnieki. Toties atdzīvojušās “krīzīgās” klases 1600 un Open 2500 – attiecīgi astoņi un deviņi pieteikumi, kas ir labs sasniegums kā vienai, tā otrai.
Par B600 klasi runājot, nāk prātā joks: “Cik reizes var piepumpēties Čaks Noriss?” – “Visas!”. Klase ir sapulcējusi “visus” dalībniekus. Pieteikti 11 sportisti, visi bagiji, kuri šogad bijuši uz starta. No čempionātā braukušajiem nav vienīgi Sanda Džeriņa, taču viņš pirmajā Smiltenes sacīkstē izmantoja Valtera Zīverta bagiju, savukārt Valters pats braši ķēries pie pēdējo posmu veikšanas. Turklāt klasei bija pievienojusies Liene Sproģe, kura šogad vēl nebija startējusi. Taču pirmdienas rītā viņas pieteikums gan tika atsaukts. B600 šogad sarūpējusi daudz prieka līdzjutējiem, pēdējais posms veidojas par skaistu punktu lieliskai sezonai. Un jā, vēl jānoskaidro čempions – titulam vistuvāk ir Gints Astrauskis.
Atgriežoties pie salonmašīnām, tad labās ziņas 1600 klasē ir divu šīs klases “senajo” atgriešanās: sarakstos ir gan Andis Kļava, gan Kaspars Silenieks. Jau tā saspringtajā klases kopvērtējumā cīņā par medaļām šādi spēlētāji ienesīs papildu intrigu. Faktiski sudraba un bronzas dalīšana padarīta neprognozējama. Turklāt uz starta nebūs jaunā čempiona Arņa Odiņa, kas nozīmē, ka kādam tiks daudz punktu par uzvaru.
2000 Super klasē 11 pieteikumu, no kuriem viens ir šogad sarakstos vēl neredzēts – uz starta plāno iziet Andris Lielais, kura līdz šim vienīgā vizīte LAF krosā bija pērnā gada LAF Krosa komisijas kausa posms Brenguļos. Arī šajā klasē gaidāma asa cīņa par čempionāta atlikušajām medaļām – Juris Spīķis jau čempions, bet medaļu kārotāju daudz.
Open 2500 klase, iespējams, ar deviņiem pieteikumiem kaut kādā mērā var izglābt savu eksistenci – vismaz ar šādu skaitu sapulcēs jau varēs lepoties un protestēt, ja kāds teiks, ka ieskaite ir izmirusi un likvidējama (tāds viedoklis pastāv). Un tas ir labi, ja vien šos astoņus, deviņus dalībniekus izdosies noturēt ierindā arī līdz nākamajam gadam.
Klasiskajiem cīnītājiem interesanti papildinājumi. Gluži kā uzticības eksāmens šī sacīkste būs Harijam Līgotnim – braucējam, kurš viens no pirmajiem sakārtoja sportista licenci šim gadam, taču viens no pēdējiem tiks pie tās izmantošanas. Dažādu apsvērumu dēļ Harijs netika uz starta līdzšinējās cīņās (par ko, visu cieņu, informēja un pat atvainojās, kas ir patīkama un sportiska prakse).
Uz starta ar savu priekšpiedziņas VW Golf III stāsies arī Juris Zembergs. LAF Krosa komisijas kausa līderim šī būs debija Latvijas čempionātā. Čempionātā plāno debitēt arī Einārs Juškovskis – čempiona Laura Unāma šefmehāniķis, kurš nesen aizvadīja debijas sacīksti autokrosā, uzvarot LAF Krosa komisijas kausa posmā Vecpilī. Viņš startēs ar Jāņa Auguļa Subaru automašīnu. Augulis nolēma apturēt sezonu pēc Jēkabpils posma, turklāt ir pikts par atklājušos faktu, ka mašīnas elektronika aizvadītajos posmos nav bijusi izmantota pareizi, tāpēc mašīnai trūka jaudas. Tas dotu papildu intrigu cīņā par uzvaru?
Tāpat klasē pieteicies Gvido Saulītis, kurš ar šogad iegādāto Toyota MR2 automašīnu jau pa reizei pakoķetēja ar autokrosu Krosa komisijas kausā. Loģisks turpinājums – debija čempionātā. Interesanti, ka šī mašīna pēdējo reizi čempionātā uz starta stājās 2008. gadā, kad pēdējo sacīksti aizvadīja tās iepriekšējais īpašnieks Alberts Šķesters.
VAZ Klasika klasē svarīgs iztrūkums ir Imanta Kolomenska pieteikums. Pārējie ir kaujas gatavībā cīņā par medaļām un, ja līderis Kalvis Tēts ļaus, arī par čempiona titulu.
Mini bagiju klasē septiņi pieteikumi, no kuriem arī viens debitants – trasē dosies 1600 klases braucēja Raimonda Mūrnieka juniors Henrijs. Pašlaik startam nav pieteikts Mats Zavarskis. Šķietami šokējoši, zinot, ka viņš ir kopvērtējuma līderis. Taču lietuvieši jau pieradinājuši pie pieteikumu kavēšanas. Līdz ar to intriga – līderim pirmajā kvalifikācijā būs jāstartē no beigām.
Šogad vienīgo reizi Latvijā redzēsim arī smago automašīnu cīņas. Sastāvi klasēs iepriecina, ja salīdzinām ar aizvadītajos divos posmos piedzīvotajiem braucēju daudzumiem. D12 klasē līdz šim divos posmos bija startējuši septiņi dalībnieki, bet Smiltenei pieteikti uzreiz desmit. B6000 bagiju klasē bija startējuši 12 braucēji – pieteikumi tuvu tam, deviņi. Igaunijas čempionātā D13 klasē (GAZ 53 kravas mašīnas) līdz šim bija startējuši deviņi braucēji – astoņi no tiem ir Smiltenes sarakstos. Priecē arī kaimiņu braucēju laicīgā pieteikšanās, kas iepriekšējos gados bija problēma.
Un lūk – nedēļas nogales galvenie varoņi zināmi. Fināls būs spožs!
Izmantotie resursi:
www.autocross.lv