Artis Baumanis nokavē finālu, sportisti slavē fanus

Foto: Dace Janova, 4rati.lv

Svētdien CSDD Biķernieku trasē noslēdzās Monster Energy FIA pasaules rallijkrosa čempionāta desmitais posms Neste World RX of Latvia, kura izskaņā tika kronēti gan pasaules, gan Eiropas Supercar klases čempioni, kā arī risinājās aizraujošas cīņas EuroRX Super1600 klasē, kurās piedalījās pieci latvieši.

CSDD Biķernieku trasē šodien valdīja rudenīgi laikapstākļi, braucieniem norisinoties pa mitru trasi, kuru reizumis žāvēja starp mākoņiem izlauzušies saules stari. Neste World RX of Latvia finišā par pasaules čempionu kļuva zviedrs Johans Kristofersons, kurš ne vien izcīnīja uzvaru Rīgā notiekošajās sacensībās, bet divus posmus pirms čempionāta finiša kļuva konkurentiem neaizsniedzams. Līdzīgs panākums – uzvara sacensībās un pirmā pozīcija čempionāta kopvērtējumā, arī EuroRX Supercar ieskaitē startējušajam Antonam Marklundam.

Abiem Latvijas pārstāvjiem Reinim Nitišam un Jānim Baumanim latviešu fanu klātbūtnē izdevās parādīt augstvērtīgu sniegumu – Jānis Baumanis startēja sacensību finālbraucienā, kurā ilgu laiku atradās starp trim vadošajiem braucējiem, vien paša brauciena izskaņā atzīstot konkurentu pārākumu, finišu sasniedzot piektajā pozīcijā. Reinis Nitišs kvalifikāciju izskaņā ierindojās devītajā pozīcijā, bet pusfināla braucienu noslēdza piektajā pozīcijā.

“Protams, bija nogurdinoši, bet domāju, ka izdevās sniegt faniem to, pēc kā viņi bija atnākuši – gan satikt mani dalībnieku parkā, gan arī baudīt augstvērtīgu sniegumu trasē. Šāds rezultāts ir vienkārši fantastisks – ir milzīgs prieks par finālā sasniegto piekto vietu. Nemaz nespēju atbildēt visiem, kas sūta sveicienus un laba vēlējumus!

Braucieni šodien bija fiziski (un tehniski) nogurdinošu – nedaudz sāp spranda pēc trieciena, ko saņēmu cīņā ar Niko Mulleru. Savukārt pēc neveiksmīgās sadursmes ar Solbergu, mašīnai bija jāveic remontdarbi, un tikai ieilgušās pauzes rezultātā inženieriem bija pietiekami daudz laika, lai visu savestu kārtībā – pretējā gadījumā es nevarētu startēt finālbraucienā. No organizatoriskā viedokļa jau pirms posma zināju, ka viss tiks paveikts visaugstākajā līmenī. Un manas cerības tika attaisnotas – nebija kur piekasīties!” pēc finiša stāsta Jānis Baumanis, kurš tādējādi arī izpildīja skatītājiem pirms gada doto solījumu nākamreiz tikties finālā.

Fanu atbalsts ir vienkārši fenomenāls! Ir tikpat kā neiespējami atrast kaut 2 minūtes brīva laika, tomēr spēju koncentrēties braucieniem, un startēt pusfinālā – patiess prieks, ka visi četri Audi pārstāvji spēja tam kvalificēties. Pēdējā kvalifikācijā bija diezgan kurioza situācija, jo mēs visi startējām vienā braucienā. Prieks, ka izdevās izbraukt pirmo līkumu, neizbojājot vienam otra braucienu. Balansēšana starp pienākumiem medijiem, faniem, to visu apvienojot arī ar cīņu trasē nebija viegls uzdevums, bet nu esmu guvis jaunu, un ļoti noderīgu pieredzi. Šīs bija vienreizējas sacensības, kurās uzņemtais kurss jānotur līdz pat sezonas finišam!” sacensību noslēgumā izklāsta Reinis Nitišs.

EuroRX Super1600 klases pēdējā kvalifikācijas kārta no tālākās cīņas atsijāja Mārtiņu Lapiņu un Ediju Ošu. Pārējiem trim Latvijas pārstāvjiem nācās sacensties vienā pusfināla braucienā. Artis Baumanis ieņēma vadību pirmajos apļos, tomēr defekts ar gāzes pedāli liedza savas prasmes pierādīt finālā, kur uzvaru izcīnīja viņa komandas biedrs Kristians Žabo. Tādejādi vienīgais latvietis Super1600 ieskaites klases finālā bija Juris Spīķis, kurš finišēja piektajā vietā. Tikmēr Arnis Odiņš sacensības noslēdza pusfinālā.

Dienas sākums nebija viegls, bet sekmīgs – startā tiku burtiski saspiests, kamdēļ nācās cīnīties ar šīs cīņas sekām, kas gan izdevās samērā veiksmīgi. Domāju tikai par to, kā uzrādīt pēc iespējas labāku rezultātu un titula cīņas atstāju otrajā plānā. Grūti gāja ar atpakaļejošajiem pagriezieniem. Trase ir ļoti viltīga, līdz ar to nav viegli atrast vietas, kur uzlabot sniegumu. Pusfināla pirmajos apļos viss izdevās kā cerēts un izvirzījos brauciena vadībā, tomēr pēdējos apļos ieķērās gāzes pedālis un vienu pozīciju zaudēju. Lai gan kvalificējos finālam, defekta novēršana prasīja pārāk ilgu laiku, kamdēļ pirmsstarta zonā ierados pāris mirkļus par vēlu un manu vietu finālā ieņēma rezervists,” sarūgtināts sacensību izskaņā ir Artis Baumanis.

“Izdevās sasniegt mazo mērķi – iekļūt pusfinālā, kurā man blakus stājās komandas biedrs Arnis Odiņš. Trase šodien bija daudz labāka, tomēr trāpīju dažās mazās peļķītēs, arī starts pēdējā kārtā nebija tik labs, tomēr fani vienkārši “gāž no kājām”! Pamatīgs atbalsts gan no tribīnēm, gan pie komandas telts. Finālā iekļuvu ar nelielu veiksmes palīdzību, līdz ar to ar izcīnītā vieta sniedz pamatīgu gandarījumu. Diemžēl, nepiefiksējām problēmas ar pārkarsušo sajūgu, kā rezultātā, veicot ierastās starta procedūras, mašīna nedaudz izkustējās, ar ko bija pietiekami, lai fiksētu pāragru startu. Divi Joker apļi šoreiz nozīmēja arī izstāšanos no cīņas par augstākajām vietām,” pēc finiša atzina Juris Spīķis.

“Šodien viss bija kārtībā. Padevās tīrs brauciens. Startu izbraucu otrajā pozīcijā, ko noturēju visa brauciena garumā. Dažviet slapjākajās trases vietās nedaudz pārspolēju, tomēr ar šīs dienas rezultātu esmu ļoti apmierināts. Lai sasniegtu pusfinālu pietrūka kopējā stabilitāte pirmajā dienā piedzīvoto sadursmju un kontaktcīņu dēļ. Domāju, ka 14. vieta 30 dalībnieku konkurencē ir pietiekami labs sasniegums. Fanu atbalsts man liekas ir audzis vēl pamatīgāk. Tik garas rindas jau no paša rīta un pilnas tribīnes rada neviltotu sajūsmu,” apmierināts ar sasniegto ir Mārtiņš Lapiņš.

“Minimālais uzdevums ir izpildīts, tomēr pašam bija pietiekami daudz kļūdu, līdz ar to sanāca palikt pirmajam aiz strīpas. Šoreiz pievīla gan paša stabilitāte, gan arī pieļautās kļūdas ar mašīnas regulējumiem. To īpaši varēja just bremzējot pirms līkumiem, kamdēļ zuda pārliecība. Startā mašīna mazliet noslāpa, turpinājumā visi ļoti ātri izretojās, bet noslēgumā vairs nebija ticība, ka ir iespēja pakāpties,” sacensību pēdējo braucienu īsumā apraksta Arnis Odiņš.

“Ātrums otrajā dienā netrūka, tomēr bija pāris mazas kļūmītes, kas liedza pacīnīties par augstāku rezultātu. Iestrēgu aiz igauņu braucēja Kurga. Es biju krietni ātrāks, vairākkārt centos tikt garām, bet viņš veiksmīgi nosedza mani. Vienā no mēģinājumiem uz tramplīna piezemējos uz purna, salaužot stūres iekārtu, pēc kā mašīnai zuda stabilitāte. Vairāk koncentrējos uz līkuma izeju, lai tiktu atpakaļ vēlamajā trajektorijā, kad jau bija par vēlu, lai iebrauktu Joker aplī. Mašīnā šodien jutos ļoti komfortabli, tomēr pietrūka sagatavošanās laika un prakses, uz ko arī jānoraksta visas startu problēmas. Nākamreiz būs labāk!” tā Edijs Ošs.

Informāciju sagatavoja:
Jānis Unbedahts,
RA Events