Ar Sainsa un Karginova uzvarām finišējis Dakaras rallijs
Foto: Dakar.com
Izcīnot drošu trešo vietu sacensību pēdējā posmā, Dakaras rallijā trešo reizi automobiļu klasē uzvaru izcīnījis Karloss Sainss, kurš turklāt to savā karjerā ir paveicis ar trim dažādām komandām. Smago auto ieskaitē otro reizi triumfēja Andrejs Karginovs, atnesot “Kamaz” vienībai kārtējo panākumu.
Dakaras rallijs šogad pirmo reizi tika rīkots Saūda Arābijā, un sportisti kopš 5. janvāra aizvadīja 12 posmus ar kopējo distanci 5000 km, kamēr kopā ar pārbraucieniem bija jāmēro 7900 km. Sacensības startēja valsts otrajā lielākajā pilsētā Džidā, bet noslēdzās Kidijā, netālu no galvaspilsētas Rijādas.
Sākotnēji bija iecerēts, ka pēdējā dienā, kad sportistiem jāsasniedz Kidija, netālu no Rijādas, jāveic 374 km ātrumposma režīmā, taču distance tika saīsināta vairāk nekā uz pusi – līdz 166 km. Valstij piederošs uzņēmums šobrīd veic jaunu gāzes cauruļvada izbūvi, un tas notiek vietā, pa kurieni būtu jāved Dakaras rallija pēdējā posma maršrutam. Dažās klasēs vēl varēja notikt spraiga cīņa par uzvaru, taču ātrumposma saīsināšana lielākas cerības uzvarēt deva tiem, kas bija līderi pirms noslēdzošās dienas. Līdz ar to pārsteigumi izpalika.
Lai gan automobiļu klasē pēdējo dienu notikumi ieviesa intrigu cīņā par pirmajām pozīcijām, brīnumi nenotika. Uzvaru posmā guva Nāsirs El-Atija no “Toyota” komandas, tādā veidā kopvērtējumā noturoties priekšā “X-Raid Mini” sportistam Stefanam Peteranselam, kurš šodien bija otrais ātrākais. Abus no rīt šķīra vien sešas sekundes. Tikmēr Karloss Sainss finišu sasniedza trešajā vietā un ar to bija pilnīgi pietiekoši, lai kļūtu par Dakaras uzvarētāju. Vadību pieredzes bagātais spāņu pilots pārņēma pēc trešās sacīkšu dienas, bet kopumā bija ātrākais četros ātrumposmos. Sainss uzvaru guvis trešo reizi karjerā – iepriekš viņš to paveica 2010. gadā “Volkswagen” komandas sastāvā un 2018. gadā, kad startēja “Peugeot” vienībā. Tikmēr “X-Raid Mini” komanda pēdējo reizi bija uzvarējusi 2015. gadā, kad to vēl pārstāvēja El-Atija.
Uz starta izgāja arī viens Latviju pārstāvošs sportists – tas bija krievu pilota Aleksandra Dorosinska stūrmanis Oļegs Uperenko. Duets pirmo reizi pārstāvēja spēcīgo “X-Raid MINI JCW Team” nometni, startējot ar “MINI All4Racing” automašīnu. Rallia gaitā ekipāža progresēja, priekšpēdējā dienā pakāpjoties jau uz 14. pozīciju, ko izcīnīja arī finišā. Tās augstākais sasniegums bija 12. vieta vienā no posmiem.
Uz Dakaru kuplā skaitā šogad bija ieradušies lietuvieši un uzrādīja labus rezultātus. Vaidots Žala sensacionāli pat uzvarēja pirmajā posmā, vēlāk gan atkrītot zemāk. Pēc neveiksmīga piektā posma Žala bija vairs tikai divdesmitais, bet tad atkal kāpa augstāk, pirms pēdējā posma ieņemot 14. rezultātu kopvērtējumā. Diemžēl viņš piedzīvoja negadījumu pēdējā sacensību dienā, nolaužot riteni un paliekot trasē. 15. vietā Dakaras ralliju noslēdza Benedikts Vanags, 20. pozīcijā ierindojās Antans Juknevičs, bet 39. vietā – Gints Petrus.
Smago auto klases uzvarētājs Andrejs Karginovs vadībā nokļuva pēc veiktiem četriem posmiem un neatdeva to līdz pat finišam, kopumā sasniedzot labākos rezultātus septiņas reizes. Arī noslēdzošajā posmā viņš sakāva pretiniekus, lai gan jau pirms pēdējās dienas tuvākais sekotājs, komandas biedrs Antons Šibalovs bija 36 minūtes aizmugurē, bet ļoti stabilu trešo vietu ieņēma MAZ rūpnīcas braucēja Sjarheja Vjazoviča ekipāža. Ņemot vērā, ka šeit izmaiņas varēja radīt vien kādas ekipāžas smaga neveiksme, pirmais trijnieks tāds arī saglabājās pēc 12. posma. “Kamaz” rūpnīcas komandai šī ir 17. uzvara Dakarā – tā bija nepārspēta arī iepriekšējos trīs gadus, kad pirmo vietu visas reizes guva Eduards Nikolajevs (šoreiz saskārās ar tehniskām problēmām un izstājās). Karginovs Dakaru kā uzvarētājs pabeidzis otro reizi, pirms tam triumfējot 2014. gadā.
Amerikānis Keisijs Karijs tikai savā otrajā Dakaras rallijā kļuva par SxS klases uzvarētāju. Šogad startējot ar jaunu stūrmani, rallija pirmajā daļā viņš bija viens no “Can-Am” braucējiem, kurš sacentās par pirmo pozīciju. Konkurenti viens pēc otra izkrita no šīs cīņas, bet vēl pirms tam, jau pirmajā posmā gandrīz stundu bija pazaudējis pagājušā gada uzvarētājs Frančesko Lopess. Lai gan Karijs neuzvarēja nevienā posmā, stabilitāte finišā deva 39 minūšu pārsvaru pār tuvāko sekotāju.
2020. gada Dakaras rallija rezultāti
Automobiļi:
Vieta |
Pilots
|
Komanda | Auto | Rezultāts |
1. |
Karloss Sainss
|
Bahrain JCW X-Raid Team | MINI | 42H 59′ 17” |
2. |
Nāsirs El-Atija
|
Toyota Gazoo Racing | Toyota | 43H 05′ 38” |
3. |
Stefans Peteransels
|
Bahrain JCW X-Raid Team | MINI | 43H 09′ 15” |
4. |
Jazīds El Radži
|
Overdrive Toyota | Toyota | 43H 48′ 27” |
5. |
Žinels de Viljē
|
Toyota Gazoo Racing | Toyota | 44H 06′ 26” |
6. |
Orlando Teranova
|
X-Raid MINI JCW Team | MINI | 44H 11′ 32” |
7. |
Bernhards ten Brinke
|
Toyota Gazoo Racing | Toyota | 44H 17′ 51” |
8. |
Mateū Seradori
|
SRT Racing | Century | 44H 58′ 38” |
9. |
Jasirs Seaidans
|
Race World Team | MINI | 46H 41′ 34” |
10. |
Vejs Hans
|
Geely Auto Shell Lubricant Team | Geely | 46H 50′ 24” |
Smagie auto:
Vieta |
Pilots
|
Komanda | Auto | Rezultāts |
1. |
Andrejs Karginovs
|
Kamaz-Master | Kamaz | 46H 33′ 36” |
2. |
Antons Šibalovs
|
Kamaz-Master | Kamaz | 47H 16′ 02” |
3. |
Sjarhejs Vjazovičs
|
MAZ-Sportauto | MAZ | 48H 38′ 18” |
4. |
Dmitrijs Sotņikovs
|
Kamaz-Master | Kamaz | 49H 29′ 04” |
5. |
Martins Macīks
|
Big Shock Racing | Iveco | 50H 01′ 44” |
6. |
Januss van Kasterens
|
Petronas Team De Rooy Iveco | Iveco | 51H 00′ 33” |
7. |
Alešs Lopraiss
|
Instaforex Loprais Praga | Praga | 51H 50′ 33” |
8. |
Aljaksejs Višņevskis
|
MAZ-Sportauto | MAZ | 51H 58′ 06” |
9. |
Patriss Garusts
|
Fesh Fesh / R-Sixteam | Tatra | 52H 41′ 29” |
10. |
Teruhito Sugavara
|
Hino Team Sugawara | Hino | 52H 52′ 15” |
SxS:
Vieta |
Sportists
|
Komanda | Auto | Rezultāts |
1. |
Keisijs Karijs
|
Monster Energy Can-Am | Can-Am | 53H 25′ 52” |
2. |
Sergejs Karjakins
|
Snag Racing Team | Can-Am | 54H 05′ 04” |
3. |
Frančeko Lopess
|
South Racing Can-Am | Can-Am | 54H 18′ 28” |
4. |
Konrads Rautenbahs
|
PH-Sport | PH-Sport | 54H 38′ 11” |
5. |
Hosē Lopess
|
Hibor Raid | Can-Am | 54H 46′ 30” |