Latvijas autosporta čempionu „Galā balva 2006”

Info: LAF preses dienesta

Sestdien, 10. februārī, Rīgas Latviešu biedrības namā kopā pulcēsies autosportisti, autosporta atbalstītāji un organizētāji gada nozīmīgākajā autosporta pasākumā – Latvijas autosporta čempionu „Galā balva 2006″, lai suminātu tos, kuriem vislabāk 2006.gada sezonā izdevās apliecināt prasmi spēkratu savaldīšanā apvienojumā ar lielu ātrumu un azartu un izcīnīt čempiona laurus.

Čempionu balle ir izveidojusies jau par tradīciju, kuras aizsākumi meklējami gandrīz desmit gadus senā vēsturē, bet ceturto gadu Latvijas Automobiļu federācija (LAF) to rīko sadarbībā ar Hansa Līzings. Viens no pasākuma autoriem un iedibinātājiem, Latvijas Automobiļu federācijas prezidents, Dainārs Dambergs atceras pasākuma aizsākumus: „Padomju Savienības laikos sportisti varēja izcīnīt dažādus laurus un meistaru nosaukumus, kas pilnībā mainījās pēc sistēmas sabrukuma. Var teikt, ka iestājās zināms tukšums. Latvijas Automobiļu federācija tikmēr pamazām iekļāvās starptautiskajā apritē, redzēju, kā autosporta dzīve tiek organizēta citviet. Bija iespēja pabūt Starptautiskās Automobiļu federācijas rīkotajā čempionu godināšanas pasākumā Monako. Pēc tā sapratu, ka arī Latvijas autosportam šāda veida pasākums ir nepieciešams, lai uzsvērtu mūsu sportistu sasniegumus, novērtētu kāda ieguldījumu autosporta attīstībā un īpaši izceltu jaunos talantus. Domāju, pasākums ir nozīmīgs, lai gūtu kaut vai gandarījumu un motivāciju veiksmīgi startēt arī turpmāk.” Andris Berķis, LAF ģenerālsekretārs, savukārt norāda: „Par čempioniem autosportā kļūst izcilākie, kuriem palīdz veiksme un labvēlīga apstākļu sakritība, tāpēc ir svarīgi īpašā veidā viņu veikumu izcelt. Protams, Čempionu balle arī veicina autosporta tēlu, prestižu un aktualitāti.”

Līdz ar to var teikt, ka Čempionu balle ir gada nozīmīgākais brīdis Latvijas autosportā, kurā apbalvojumus saņem visu autosporta komisiju rīkoto sacīkšu uzvarētāji, kā arī tiek izteikta atzinība meistara nosaukuma ieguvējiem un cilvēkiem, kuri devuši nenovērtējamu ieguldījumu šī sporta veida attīstībā.

Ja čempioni uzvarētāju godā atrodas jau kādu laiku un visiem ir zināmi viņu sasniegumi, tad pirmo reizi Latvijas Automobiļu federācija pasniegs balvu, kuras ieguvēju varēs uzzināt tikai Čempionu balles laikā. Tā ir Autosporta cerība, ko turpmāk nolemts ieviest kā tradīciju, lai gadu no gada izceltu kādu no jaunajiem un perspektīvajiem autosportistiem. Pasākuma kulminācijā Hansa Līzings kopā ar LAF nominēs 2006. gada populārāko autosportistu (ekipāžu), kuru ar interneta balsojuma starpniecību izvēl autosporta fani un ko ikvienam iespējams izdarīt vēl tikai līdz 9. februārim. „Galā balva 2006″ pasākumu vadīs aktrise Agnese Zeltiņa un autosporta žurnālists Normunds Avotiņš, bet par muzikālo baudījumu rūpēsies čellu rokgrupa „Melo M”.

Šoreiz no vairāk kā 80 aizvadītajām sacensībām 2006. gada sezonā, kurās savu varējumu centās apliecināt kopumā gandrīz 4200 dalībnieku, vislabāk drosmi, risku un aizrautību apvienot un uzvarās spēja pārvērst 49 sportisti, izcīnot čempiona nosaukumu dažādos autosporta veidos.

2006. gada sezonā minirallijā labākie bija Jānis Dūcis kopā ar Aivaru Anevicu, Mārcis Ķenavs/Armands Ķenavs, Andris Andiņš/Māris Ešmanis, Jānis Kārkliņš/Armands Šimkuss, Arvis Arums/Arnis Krasovskis. Daudzcīņā čempiona laurus plūca Mareks Kairis, Ulvis Bujāns un Mareks Štolcermanis. Rallijā nepārspēti palika Ivars Vasaraudzis tandēmā ar Valdi Spredzi un Dans Lešcs kopā ar Jāni Vīksnu. Sezonā labākie krosā bija Rolands Jaunzems, Jānis Aleksejevs, Juris Kuļikovskis, bet 4×4 klasē – Raivis Zeltiņš un Māris Deklaus. Šosejā visātrākie izrādījās Normunds Šubeckis, Lauris Vidžis un Juris Sprūde, bet kartingā uzvarētāju godā Mārtiņš Steinerts, Dāvis Tobiass, Kristaps Gasparovičs, Henrijs Grūbe, Ģirts Ulpe, Māris Birkens. Minikāros ātrāki pār konkurentiem izrādījās Vadims Jakovenko, Arturs Harlamovs, Oskars Miķelsons, Jānis Liepaskalns, Darjus Darģis, Vjačeslavs Badejevs, bet trekā – Aldis Kasparovičs. Radio vadāmo modeļu sacensībās visveiklākās rokas bija Andrim Ozolam, Jānim Orlovskim, Edgaram Čipānam un Jurim Jemcevam.

Tikmēr 13 autosportisti 2006. gadā sasniedza augstāko līmeni Latvijas autosportā, kļūstot par Latvijas Autosporta meistariem: Raimonds Kisiels (rallijs), Gatis Panavs (rallijs), Arvis Vecvagars (rallijs), Ainārs Kalniņš (rallijs), Jānis Dūcis (minirallijs), Ulvis Bujāns (daudzcīņa), Andris Kuļikovs (kross), Juris Kuļikovs (kross), Kristaps Dambis (kross), Roberts Tidmākers (kross), Jānis Boks (kross), Kristaps Gasparovičs (kartings), Normunds Šubeckis (šoseja).

Atzinības balva par sasniegumiem pienākas sporta klubam „Rugāji” (4×4), Arnim Vēzam (kross), Aivaram Liškovskim (kross), Heinriham Janovskim (rallijs), Gunāram Žideļūnam (šoseja), Modrim Volksonam (korss/standartauto) un Jānim Naglim. Ordenis par ieguldījumu autosporta attīstībā – Edgaram Maišelim un Jurim Aperānam.

Latvijas Automobiļu federācija apvieno dažādus autosporta veidus, lai nodrošinātu automobilistu kustības vienotību, organizētu autosporta pasākumus, koordinētu autosportā iesaistīto cilvēku darbību, kā arī veicinātu šī sporta veida atpazīstamību, reputāciju un popularitāti. LAF ir Starptautiskās automobiļu federācijas (FIA) atzīta nacionālā autosporta autoritāte Latvijā, kas apvieno deviņas komisijas: rallija, krosa, šosejas, 4×4, kartinga, standartauto, treka, tarifi-reida un radio vadāmo modeļu.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *