LAF Standartauto komisija turpina līdzšinējo seriālu attīstību

Info: Viesturs Saukāns, LAF preses dienesta vadītājs
Foto: Dace Janova, www.4rati.lv

Latvijas Automobiļu federācijas Standartauto komisija 2014. gadā plāno turpināt attīstīt līdzšinējos sacensību seriālus – supersprintu, rallijsprintu un miniralliju. Tautas autosporta klasēs tiek veidoti sacensību kalendāri un dokumentācija, katru no disciplīnām gaida uzlabojumi un papildinājumi.

LAF Standartauto komisijas (LAF SAK) vadītājs Juris Mūrnieks informē, ka šobrīd primārais uzdevums ir komisijas 2014. gada sacensību kalendāru izveidošana. Šis process ir sarežģīts, jo LAF iekšienē jāievēro seriālu prioritātes, turklāt LAF SAK ciešā sadarbība ar LAF Rallija komisiju liek nogaidīt rallija pasākumu nākamā gada galīgos plānus, lai varētu noslēgt darbu pie SAK sacensību kalendāriem.

„Sacensību kalendāru veidošana ir sarežģīts process,” komentē Mūrnieks. „Vispirms jāizveido rallija kalendārs, kas ir atkarīgs no Eiropas čempionāta, Baltijas kolēģu un mūsu rīkotāju plāniem. Pēc šī procesa varam ķerties pie LAF SAK rallijsprinta čempionāta kalendāra veidošanas, kam sekos supersprinta un minirallija sacensību datumu noteikšana. Taču plānojam, ka šis process noslēgsies ne vēlāk kā decembrī.”

Minirallijs

2013. gadā Latvijas autosportā atgriezās minirallijs – rallija tipa sacensības standarta automašīnām, kuru norisē tiek ievēroti klasiskā rallija principi, tajā pašā laikā saglabājot standarta automašīnām atbilstošu drošību. Seriāls kalpo kā rallija iepazīšanas pasākums. Kā zināms, rallijs savā būtībā nav tikai braukšana pilnā ātrumā pa ceļu – jāprot ievērot daudz dažādu nianšu sacensības veikšanai.

2014. gadā plānots šo seriālu attīstīt un pilnveidot. Juris Mūrnieks komentē: „Šogad minirallijs veiksmīgi debitēja ar četrām sacensībām, kurās tika pierādīts – šāda disciplīna ir nepieciešama. Pirmās cīņas deva pieredzi ne tikai jaunajiem sportistiem, bet arī sacensību rīkotājiem – parādījās nianses, kuras jāpilnveido vai jāizmaina veiksmīgai miniralliju norisei. Minirallija sacensību formāts ticis izmantots pirms vairākiem gadiem un, lai arī pieredze rīkotājiem ir liela, jāatceras daudzas nianses, kuras gadu laikā piemirstas.

Liels prieks, ka minirallija pirmos soļus kopīgi spēra praktiski visa LAF SAK padome, uzņemoties darbus un pienākumus pēc brīvprātības principa. Minirallija dzimšana bija labs komandas darbs. Tā kā daudz jau izdarīts, strādājam pie nākamā gada plāniem. Šajā sakarā portālā 4Rati.lv atrodama interesentu aptaujas anketa, kurā potenciālie dalībnieki var atbildēt uz jautājumiem par miniralliju un tā attīstības virzieniem nākotnē. Piedalieties, katrs viedoklis ir svarīgs!”

Rallija Supersprints

Šogad pirmo reizi Rallija Supersprinta dalībnieki varēja cīnīties par Latvijas čempiona tituliem atsevišķās klasēs. Cīņas par uzvarām kopvērtējumā bija azartiskas, tomēr vidēji samazinājies dalībnieku skaits. J. Mūrnieks: „Pēdējās sacensības Rīgā, Biķernieku trasē bija liels standartauto kustības panākums, jo startam pieteicās 140 dalībnieku. Taču kopumā sezonā dalībnieku skaits bija samazinājies. Vērtējam gan to, kāpēc pēdējais posms bija veiksmīgs, gan apstākļus, kas lika sportistiem šogad neizbraukt uz starta atsevišķos citos posmos.

Veidojot miniralliju mēs apzinājāmies, ka jaunā disciplīna var atņemt sportistus supersprintam. Taču tas ir normāli, mēs to prognozējām. Nākamā gada plāns, līdz ar to, ir samazināt sacensību posmu skaitu, toties palielināt supersprinta sacensību kvalitāti un pievilcību. Paredzēts seriālā ienest atkal jaunas trases, posmus rīkot reģionos, piesaistot reģionu standartauto sacensību entuziastus. Patīkami, ka atbalstu sacensību rīkošanai izsaka vairākas pazīstamas organizācijas un uzņēmēji.”

Rallijsprints

Nākamā gada Latvijas rallijsprinta čempionāts tiek veidots, balstoties uz līdzšinējo pieredzi un daudzajiem priekšlikumiem, kurus saņēmusi LAF Standartauto komisija. Interesantākais jaunums – nākamgad tiks izveidots Klasikas kauss. „Klasikas kausa ideja ir sportistu un entuziastu uzņēmības rezultāts. Rallijsprinta ietvaros būs klase aizmugures piedziņas automašīnām, pamatā BMW un VAZ, taču iespējama arī citu aizmugures piedziņas automašīnu dalība. Projektu jau esam izsludinājuši publiski, dokumentācija atrodama laf.lv Rallijsprinta sadaļā un, jau jūtam, ka projekts izraisījis interesi un zināmu ažiotāžu. Šī kausa burvība ir dažu nosacījumu unikalitāte – atsevišķi sacensību un tehnisko noteikumu elementi būs jaunums Latvijas rallija sacensību vēsturē. Darba grupa strādā pie sporta un tehniskajiem noteikumiem, analizējam priekšlikumus un gatavojamies interesantai sezonai. Īpaši svarīga ir diskusija par drošības jautājumiem. Šī un citas tēmas būs ļoti aktuāli izdiskutēt 9. novembrī, kad Rīgā, viesnīcā ABC notiks LAF SAK biedru sapulce.”

Juris Mūrnieks atzīmē, ka rallijsprinta čempionātā notiek sarežģīts darbs pie sacensību kalendāra: „LAF SAK izveidojusies nopietna augsta līmeņa sadarbība ar Lietuvas kolēģiem, kas var vainagoties ar rallijsprinta sacensību norisi arī kaimiņvalstī. Turklāt ļoti aktīvi ir pašmāju rīkotāji. Līdz ar to nākamgad būtu gatavi notikt astoņi rallijsprinta posmi. Taču tas ir par daudz, tāpēc vēl jāaizvada „kalendāru kaujas”, lai noskaidrotu Latvijas rallijsprinta čempionāta posmu rīkotājus.”

Kopsapulce un apbalvošana

Komisijas vadītājs aicina visus komisijā iesaistītos interesentus aktīvi piedalīties komisijas sporta disciplīnu nākotnes veidošanā. „Atbilstoši LAF SAK struktūrvienības nolikumam uz sapulci tiek aicināti mūsu sporta veidu interesenti un dalībnieki. Šī ir iespēja veicināt sacensību kvalitātes un sportiskuma izaugsmi, kopīgi piedaloties sporta attīstībā. Savukārt LAF SAK sezonu noslēgs, kā ierasts, ar sacensību uzvarētāju un godalgoto vietu ieguvēju sumināšanu 16. novembrī Saulkrastos!”

Informācija par LAF SAK aktivitātēm atrodama laf.lv un 4rati.lv.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *