Tanaks: “Man nebija izvēles, ar kādu mašīnu startēt”

Foto: Hyundai Motorsport
Ots Tanaks Centrāleiropas rallijā pieņēma neparastu, bet, kā izrādījās, veiksmīgu lēmumu – igaunis startēja ar pagājušā gada “Hyundai” automašīnu, nevis šī gada modeli. Viņš skaidroja, ka šāda izvēle nebija stratēģiska viltība, bet gan nepieciešamība: “Man nebija citas izvēles, jo man nekad nebija iespējas izmēģināt 2025. gada mašīnu – tā bija vienīgā pieejamā opcija.” Tanaks piebilda, ka uz asfalta vēl nebija veicis testus ar jauno modeli, tāpēc Japānas rallijā novembra sākumā viņš atkal startēs ar 2024. gada auto.
Rezultāts pierādīja, ka lēmums bijis pareizs – Tanaks lielāko daļu sacensību cīnījās par otro vietu un finišēja trešais aiz “Toyota” pilotiem Kalles Rovanperas un Elfina Evansa, nopelnot 16 čempionāta punktus. “Domāju, mēs izdarījām visu, ko varējām, un ar šo rezultātu jābūt apmierinātiem,” sacīja igaunis. Viņš atzina, ka “Hyundai” problēmas ar stabilu ātrumu uz šāda seguma vairs nepārsteidz: “Zinājām, kas mūs sagaida, tāpēc rezultāts nav pārsteigums. Galvenais, ka varējām kaut ko iemācīties.”
Tikmēr viņa komandas biedriem Centrāleiropas rallijs izvērtās ne tik sekmīgs. Adriens Furmo finišēja piektais, bet Tjerī Noivils svētdien no rīta piedzīvoja smagu avāriju, ietriecoties tilta margās. Lai gan ekipāža tika cauri bez nopietnām traumām, nācās izstāties no sacensībām. “Es jūtos labi, tikai nedaudz sasities. Mēs piedzīvojām pamatīgu triecienu, bet mediķi visu pārbaudīja, un ar mums viss kārtībā,” teica Noivils.
✱ Hyundai’s Thierry Neuville and Martijn Wydaeghe escaped unharmed on Central European Rally this morning after this brutal nose-first impact with a bridge barrier just 4.23 km into SS15, Beyond Borders 1.
Following the crash, organisers cancelled the stage. pic.twitter.com/4PN7hXT3Hj
— Rallying UK (@RallyingUK) October 19, 2025
Beļģis skaidroja, ka avāriju izraisījusi viņa paša kļūda un apliecina drošības aprīkojuma nozīmi: “Mazākā kļūda rallijā var beigties ļoti smagi, bet šoreiz auto un drošības sistēmas mūs patiešām izglāba.”
Zīmīgi, bet tajā pašā vietā gandrīz avarēja arī Tanaks, kurš pēdējā brīdī spēja izvairīties no tilta barjeras. “Tur nebija saistības starp mūsu kļūdām,” teica Noivils. “Ots vienkārši centās nosargāt otro vietu, un tādas lietas rallijā notiek. Galvenais, ka viņš zināja, kur jābrauc, lai izvairītos no trieciena.”
Centrāleiropas rallijā gūtie punkti:
WRC kopvērtējums:
Izmantotie resursi:
www.rallyjournal.com