Noivils: “Man nav ko zaudēt – tagad cīnīšos par uzvarām”

Foto: Hyundai Motorsport
Pagājušajā gadā Tjerī Noivils pirmo reizi karjerā kļuva par pasaules rallija čempionu, triumfējot sezonas atklāšanas posmā un pēc tam neatdodot līderpozīciju līdz pat beigām. Taču 2025. gada sezona beļģim izvērtusies krietni sāpīgāka – trīs reizes izcīnīta trešā vieta, bet uzvaru nav bijis jau gandrīz gadu.
“Rally Finland” sacensībās Noivils bija spiests samierināties ar sesto vietu, finišējot aiz visiem pieciem “Toyota” braucējiem. Līdz tam rallijs solījās būt daudz cerīgāks, taču pārsprāgusi riepa atņēma vairāk nekā pusotru minūti un iespēju cīnīties par augstākām vietām. Šis neveiksmīgais rezultāts lika Noivilam atpalikt no kopvērtējuma līdera Elfina Evansa par 51 punktu, bet aiz velsieša cieši seko Kalle Rovanpera, Sebastjēns Ožjē un Ots Tanaks, un visi četri līderi ietilpst 13 punktu robežās.
Noivils atzinis, ka izredzes aizstāvēt čempiona titulu ir praktiski izkūpējušas. “Esmu pāraudzis to vecumu, kad mājās atgriezos ar asarām acīs. Bet, protams, brīvdienas vienmēr ir patīkamākas, ja esi guvis labu rezultātu,” viņš sacīja intervijā WRC oficiālajai mājaslapai. Beļģis norādīja, ka, ja Somijā būtu izdevies saglabāt vietu augšgalā, situācija čempionātā izskatītos pavisam citādi.
Riepas plīsums no otrās vietas viņu atbīdīja tālu ārpus līderu cīņas, un tā nebūt nebija pirmā šīs sezonas neveiksme ar “Hankook” riepām. “Visi zina, ka mēs kā komanda un ekipāža esam pelnījuši vairāk. Bet lietas nenotiek mums par labu,” atzina “Hyundai” pilots. “Mūsu pūles un motivācija ir tepat, komanda mūs pilnībā atbalsta un strādā smagi, taču rezultāts vienkārši nesanāk. Šogad tikai Zviedrijā viss noritēja bez lielām problēmām. Pārējās sacīkstēs – daudz cīņas un, jā, daudz bēdu.”
Pēc “Rally Finland” Noivils secinājis, ka par pirmo vietu kopvērtējumā vairs necīnīsies. “Visticamāk, šogad mērķis ir trešā, ceturtā vai piektā vieta,” viņš atklāja portālam “Dirtfish”. Beļģis veicis arī matemātisku aprēķinu, kas skaidri parāda situācijas bezcerību: “Ir 51 punkts, un trīs, gandrīz četri braucēji ir desmit punktu robežās savā starpā. Tas nozīmē, ka man jāatgūst aptuveni desmit punkti katrā rallijā no viņiem visiem.”
Lai gan sezonas sākumā mērķis bija titula aizstāvēšana, tagad Noivils sev izvirzījis citu uzdevumu – atkal cīnīties par uzvarām. “Man, iespējams, ir mazāk ko zaudēt nekā jebkuram citam, tāpēc varu uzņemties vairāk riska. Mans mērķis būs uzvaras,” viņš uzsvēra. Beļģim šajā ziņā priekšā vēl ir labas iespējas – gan Centrāleiropas, gan Japānas rallijā viņam iepriekš izdevies sasniegt augstus rezultātus. Turklāt “Rally Paraguay” un “Rally Chile” starta pozīcija varētu sniegt papildu priekšrocības.
Izmantotie resursi:
www.wrc.com
www.dirtfish.com