Aizvadīts viens no grūtākajiem virtuālās rallija sezonas posmiem – ‘Louna-Eesti Ralli 2025’

Tā tik bija nedēļas nogalē virtuālajā rallijā! Vienaldzīgo nebija, jo trešais virtuālais rallija posms “Louna-Eesti Ralli 2025” bija īsts pārbaudījums skatītājiem, rallija braucējiem un komandām.

Šis rallijs, kā vēl ne kad, pārbaudīja autobraucēju un tehnikas izturību uz stresa noturību un koncentrēšanās spēju. Visi kā viens rallija braucēji un skatītāji atzina, šis bija viens no grūtākajiem šīs sezonas posmiem. Bet būsim atklāti, šeit vājo nav, visi plēsās kā lauvas līdz galam, cits ar skrāpējumiem un traumām, cits noguris kā pēc kartupeļu lauka, bet kāds vienkārši vēlējās atdzerties ūdeni.

Šajā posmā bija negaidīts dalībnieks no Somijas, kurš tad arī parādīja, ka leģendas un stāsti par “lidojošiem somiem” nav tikai stāsti un tukšas runas. Vēl bija tepat un jau prom, kā vējš. Kāds no skatītājiem noteica: “Obnimuss, obnimuss izbraukā rallija ceļus kluss un aizlaiž nezināmā virzienā…”

28 – tieši 28 ekipāžas sasniedza šī rallija finišu, neskarti bez superrallija (SR) sistēmas, tieši tāpēc šoreiz rezultāta augšgalā ir mazliet citas sejas, taču tas tikai padara šo čempionātu skaistāku un aizraujošāku! Kas notika ar daudziem ierastajiem līderiem – īsi sakot, grūts bija rallijs, grūts, no kājām (riepām) nogāza pat labākos.

Ķeramies pie lietas!

LRČ1

Ātrākais pilots ar lielu atrāvienu bija Tommi Makinens (Škoda Fabia RS Rally2), uzvarot astoņos no desmit ātrumposmiem. Somijas pārstāvim rallijs bija paticis, kā pats atzina rallijs bija jautrs. Galvenais viņa konkurents Raivo Dabiņš šoreiz piedzīvoja neveiksmi, pieļaujot kļūdu un izstājoties. Pats par to bija gaužām sarūgtināts: “Ja nevar dabūt auto līdz finišam, varbūt jābeidz”.

Pārlieku liela sevis tiesāšana, rēķinot, ka ir kopvērtējuma līderis. Taču tas deva papildus stimulu pārējiem braucējiem cīnīties par augstām vietām. Otro un trešo vietu attiecīgi ieguva Reinis Freijs (Hyundai i20 N Rally2) un Tomass Veveris (Hyundai i20 N Rally2). Reinis pēc finiša nebilda ne vārda, laikam emocionāli nebija gaidījis šādu rezultātu. Tomass savukārt atzina, ka otrajā dienā mazliet pietrūcis ātrums, taču kopumā ir apmierināts ar ralliju un novēlēja visiem veiksmi, kā arī paslavēja organizatorus par ralliju. Ir vērts ieskatīties kopvērtējuma tabulā, jo tur cīņa deg liesmās, būs ļoti interesants sezonas turpinājums!

1. Tommi Makinen
2. Reinis Freijs
3. Tomass Veveris.

LRČ2

Jāsaka, ka šoreiz LRČ2 grupā lielas intrigas nebija, braucēji finišā ir izretojušies, ar pietiekošu atstatumu vienam no otra. Taču grupā ātrākais izrādījās igauņu braucējs Gevins Pēts (Mitsubishi Lancer Evo IX R4). Pēc finiša Gevins klusi un mierīgi atzīmēja uzvaru un tik pat klusi bez vārdiem devas mājup. Kā teiktu, klusēšana – zelts. Otrs ātrākais bija mūsu pašu braucējs Oskars Bergmanis (Mitsubishi Lancer Evo X R4), līdzīgi kā uzvarētājs, iztika bez komentāriem, taču pēc LEG1 (pirmās dienas) izteicās, ka bija labi.

Trešajā vietā finišēja Ignas Augustonis (Renault Clio Rally 3) no Lietuvas. Pēc finiša Ignas teica sekojošo: “Vienīgais mērķis šajā posmā bija, sasniegt finišu. Un to es paveicu. Paldies!”.

Vērojot kopvērtējumu, redzams, ka arī LRČ2 grupā šīs sezonas karstākās cīņas vēl tikai priekšā.

1. Gevin Peet
2. Oskars Bergmanis
3. Ignas Augustonis.

LRČ3

Šai grupai rallijs bija īsts izaicinājums, bez SR finišā tikai sešas ekipāžas. Priekšpiedziņas klasē kārtējo reizi… Šoreiz tāds sākums aprakstam nebūs, šoreiz šajā grupā ātrākais izrādījās Latvijas pārstāvis Roberts Binovskis (Peugeot 306 Maxi Kit Car), aiz sevis atstājot grupas ierasto līderi no Igaunijas Gabrielu Simsonu (Peugeot 208 Rally 4). Roberts bija priecīgs, bet pat finišā vēl savā prātā turpināja cīņu, un teica: “Varēju kādas desmit sekundes ātrāk, bet vecas riepas pievīla. Paldies par ralliju”. Savukārt Gabrielam bija cits sakāmais: “Bija grūts rallijs, taču tas bija baudāms! Paldies par ralliju!”. Šeit varētu teikt kā Šekspīrā, “būt vai nebūt?”. Kas zina, iespējams Gabrielam uzradies konkurents uz LRČ3 grupas zeltu? Robert, viss Tavās rokās!

Trešais šajā grupā finišēja vecā virtuālā rallija leģenda Elmārs Tikums (Renault Clio Rally 4). Cik ziemas, cik vasaras, kad kaut kas tāds bija noticis? Finišā, protams, bija ovācijas – beidzot, beidzot maisam gals vaļā! Ko pēc finiša teica Elmārs? Ļoti daudz pateica: “Darīts, paldies!”. Apsveicam Elmāru ar atgriešanos uz goda pjedestāla.

1. Roberts Binovskis
2. Gabriel Simson
3. Elmārs Tikums.

LRČ4

Klasiskās piedziņas ieskaitē gāja vēl grūtāk nekā priekšpiedziņas grupā, pieci dalībnieki sasniedza finišu bez SR, taču neskatoties uz to, kā jau allaž šai grupai bija skaļākie svilpieni, karstākie atbalstītāji no skatītājiem, ovācijas bija lieliskas. Un jāteic, ka rallija dalībnieki centās iepriecināt skatītājus ar sānslīdēm, driftu, lēcieniem, tiesa dēļ tā arī sanāca pārcensties, taču šajā ieskaites grupā to nevar pārmest.

Pirmajām trim vietām šoreiz nesanāca ļoti sīva konkurence, viens no otra braucēji bija samērā tālu, taču atgādināsim – šis rallijs bija tāds, kur sasniegt finišu jau bija neliela uzvara!

Pirmais grupā Dāvis Bite (BMW M3 E30 GrpA), otrajā vietā finišā Atis Gromovs (BMW M3 E36 GrpA) un trešajā vietā viesis no Igaunijas Raido Turners (BMW M3 E36 GrpA).

Pēc rallija Dāvis teica: “Pirmajā dienā drifts nav mana disciplīna, taču otrā dienā biju apmierināts ar noķerto ritmu! Paldies par ralliju!”. Atis bija mazāk runīgs: “Viegli nebija!”. Komentārs no Raido: “Pirmajā dienā bija saslīdēšanas, sagriešanās”, savukārt pēc otrās dienas izteicās, ka “pēc Igaunijas rallija nedēļas iztērēts viss EVO budžets”. Lai ko arī tas nozīmētu, apsveicam braucējus ar rezultātu.

1. Dāvis Bite
2. Atis Gromovs
3. Raido Turner

Lai arī šajā ieskaites grupā Dāvis ir atrāvies no sekotājiem, konkurenti ir gatavi kādam klupienam, taču aiz Dāvja ir ļoti sīva cīņa par vietām.

Kā redzam pēc rezultātiem, šis rallijs bija smags, finišu sasniedza noturīgākie un izturīgākie, taču neskatoties uz to, visiem braucējiem veltam uzslavas, jo tas bija skaists, sarežģīts, taču ļoti skatāms un interesants rallijs. Paldies visiem dalībniekiem par aizrajošo sacensību.

Ilgi no Jums neatvadāmies, jo jau 28.08.-02.09.2025 datumos norisināsies virtuālais rallijs “Paide Ralli”, uz ko aicinām visus dalībniekus – gatavojiet savus auto, krāsojumus, enerģiju, trenējaties un tiekamies rallijā! Sekojiet līdz RBR.LV jaunumiem, treniņiem un tiekamies – “Paide Ralli 2025”.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *