Zviedris ar komandu Francijā 12 stundu sacīkstēs beidzot izcīna pirmo sezonas uzvaru

Foto: Mühlner Motorsport

Pēc neveiksmīgiem un ar tehniskām likstām piepildītiem pirmajiem trim posmiem Valters Zviedris ar “Mühlner Motorsport” komandu pagājušajā nedēļas nogalē “12H Paul Ricard” izturības sacensībās beidzot lika neveiksmes pie malas un izcīnīja uzvaru “992” klasē, pirmo reizi šosezon “24H Series” seriālā kāpjot uz goda pjedestāla.

Latvijas vadošais autošosejas pilots Francijā notikušajās sacensībās, kā ierasts, startēja kopā ar igauni Martinu Rumpu, kuriem pēc viena posma izlaišanas atkal pievienojās vācietis Julians Hanses. Jauniešu trijotnei gan nedēļas nogale neiesākās pēc plāna, jo piektdienas treniņa sākumā, pie stūres esot Rumpam, viņu Porsche 911 GT3 CUP sacīkšu automašīnai nolūza aizmugurējais ritenis.

“Treniņos mēs neizbraucām īsti nevienu apli, jo Martinam jau pašā sākumā nolūza aizmugurējais ritenis, sabojājot vēl daudzas citas detaļas, un treniņš bija beidzies nemaz nesākoties. Auto tika salabots, pienāca kvalifikācija un, neraugoties uz treniņu trūkumu, uzbraucām diezgan labus apļa laikus, izcīnot otro vietu klasē. Ar savu sniegumu arī biju apmierināts, jo saliku labu apli un sapratu, kurās vietās un cik daudz jāgriež nost “kerbi” un jālec tiem pāri. Un jāuzteic arī komanda, kas bez treniņiem jau uz kvalifikācijas sākumu bija trāpījuši ar pareizajiem regulējumiem,” tā treniņa un kvalifikācijas dienu komentē Valters Zviedris.

24h Series Paul Ricard 12hr 2025

Jāatzīmē, ka “12H Paul Ricard” sacensībās kopā uz starta stājās 32 komandas, no kurām desmit bija tieši Zviedra “992” klasē. “Sacīkšu dienu pienāca ar ļoti augstu gaisa temperatūru, jo jau deviņos no rīta bija 35 grādi. Braucēju secība bija sekojoša – Martins pirmais, Julians otrais un es kā trešais. Martins paņēma ļoti labu startu un izvirzījās klases vadībā. Sava pirmā “stinta” laikā gan viņš nokrita uz otro vietu, tomēr pēc pirmās pusotras stundas bijām vien 10 sekundes aiz līderiem. Julians atguva līderpozīciju un to nodeva arī man, ko izdevās noturēt un pat nedaudz atrauties no konkurentiem,” sacensību pirmo daļu raksturo latviešu pilots.

Sacensības Francijā gan lielā karstuma dēļ izvērtās par patiesu pārbaudījumu gan automašīnai, gan pilotiem. “Trakākais šajā karstumā bija tas, ka riepas jau pēc 20 minūtēm trasē bija praktiski beigušās, līdz ar to bija ļoti saudzīgi jāizturas pret aizmugurējām riepām, lai tās lieki neizspolētu un izturētu vismaz pusotru stundu trasē. Otra lieta bija arī karstums mašīnā, jo 35 grādi ārā nozīmēja, ka mašīnā bija 60 grādi, un vislielākā cīņa bija ar sevi, lai šajā karstumā pusotru stundu noturētu fokusu un uzrādītu labus apļa laikus. Tāda psiholoģiska cīņa ar sevi, jo ķermenis saka “ir par karstu, stājies malā”, bet Tu zini, ka nedrīksti pievilt sevi, komandu un atbalstītājus un jābrauc līdz sava “stinta” beigām. Tas bija tiešām ļoti izaicinoši, bet mums visiem trim pilotiem izdevās ar to tikt galā. Citu komandu braucēji arī atzina, ka šīs bija fiziski grūtākās sacensības, kādās viņi ir braukuši,” tā par lielo karstumu Zviedris, kuram pirmajā “stintā” nestrādāja dzēriena sistēma un bija jāiztur pusotra stunda bez ūdens.

24h Series Paul Ricard 12hr 2025

Visu sacensību garumā “Mühlner Motorsport” komandas piloti turēja labu tempu un teju visu laiku bija ātrākie klasē, tāpat arī stratēģijas ziņā tika pieņemti visi pareizie lēmumi. “Ātrums, stratēģija, boksu apmeklējumi – viss izdevās lieliski un kopā paveicām izcilu darbu. Uz pašām beigām gan mums bija jāveic viens lieks boksu apmeklējums degvielas uzpildīšanai, tomēr beidzot arī mums uzspīdēja veiksme, jo atnāca “Code 60” un uz šo papildus uzpildi nezaudējām pārāk daudz laika, saglabājām vadību un izcīnījām uzvaru,” sacensību gaitu un noslēgumu raksturo latviešu braucējs.

“Kopumā esmu nereāli priecīgs, šis bija ļoti svarīgi gan man, gan komandai. Skatoties uz visu sezonu, šo bijām jau sen pelnījuši un beidzot arī tikām pie uzvaras. Lepojos ar komandas biedriem un komandu, ka mums tas beidzot izdevās. Neraugoties uz uzvaru, pēc neveiksmīgā sezonas sākumā kopvērtējumā šobrīd esam 5. vietā, tomēr joprojām cīnāmies par pirmo trijnieku un pie zināmas veiksmes pastāv arī iespēja sezonas griezumā uzvarēt klasē, jo nākamajā posmā būs dubultie punkti. Nākamais un sezonas noslēdzošais posms būs 24 stundu sacensības Barselonas F1 trasē, kurās noteikti vēlos startēt, jo tās būtu manas pirmās 24 stundu sacīkstes manā karjerā. Diemžēl iepriekšējā posmā piedzīvotais dzinēja defekts, kas notika, man neievērojot brīdinājuma lampiņu, ir iedzinis pamatīgu robu budžetā un šobrīd vairs nav līdzekļu, lai izietu uz starta sezonas noslēgumā Barselonā. Mēs gan strādājam pie tā, lai atrastu budžetu un varētu noslēgt sezonu ar šīm īpašajām sacensībām,” sezonas noslēgumu ieskicē Valters Zviedris.

24h Series Paul Ricard 12hr 2025

Par to, ka ir bijis iespējams šosezon startēt “24H Series” čempionātā, latviešu pilots vēlas pateikt paldies saviem atbalstītājiem: “Liels paldies maniem uzticamajiem partneriem, kas ir kopā ar mani – “Baltijas Sporta Auto – Porsche Latvija”, “Optibet Latvija”, “iPS Media”, “Industry Service Partner”, Jūrmala, “Blue Shock Race”, ”Joker klubs”, “Energolukss”, “I-Con” un SIA “Dārta”.”

Noslēgumā Zviedris min, ka “visi trīs braucēji esam motivēti startēt 24 stundu sacīkstēs un parādīt savu ātrumu un izturību šajā sezonas garākajā pārbaudījumā. Tāpat braukšana pa nakti būtu jauna pieredze, ko noteikti gribas piedzīvot. Meklēsim budžetu un cerams, ka tiksimies ar komandu jau atkal septembra noslēgumā Spānijā”.

Valtera Zviedra sacensību gaitām iespējams sekot līdzi viņa sociālajos tīklos www.instagram.com/valters.zviedris/ un www.facebook.com/valters.zviedris. Plašāka informācija par Zviedra līdzšinējiem autosporta sasniegumiem un sadarbības iespējām pieejama pilota mājaslapā www.valterszviedris.com/.

Informāciju sagatavoja: 
Artūrs Virbulis

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *