‘MANO Superlaps’ otrā posma ātrāko klašu uzvarētāju likteni izšķir vien pāris desmitdaļas

Foto: Raimonds Volonts

Ar sīvām cīņām un mainīgiem laika apstākļiem ceturtdienas, 19. jūnija, vakarā pirms Jāņu un Līgo svinībām Biķernieku trasē tika aizvadīts MANO Superlaps otrais posms. Aizraujošajā moto apļa konfigurācijā uz starta stājās 46 dalībnieki, kuriem divus no trim braucieniem izdevās veikt pa praktiski sausu segumu. Ātrākajā OPEN klasē uzvaru izcīnīja Jānis Straupe (BMW M4), aiz sevis knapi atstājot Rihardu Baumani (Subaru Impreza), savukārt 3000 ieskaitē Andis Šarkovskis par 0,2 sekundēm pārspēja Arti Baumani.

Mano R2 Atskats 2

Lai arī ceturtdienas pirmajā pusē Rīgā bija nolijis, Biķernieku trase līdz vakaram paspēja praktiski pilnībā nožūt, ļaujot dalībniekiem aizraujošo moto apli izbaudīt uz visiem simts procentiem. Pirmā un otrā brauciena laikā gan lietus nedaudz pilināja, nedaudz mainot seguma stāvokli, tomēr saķeres līmenim kopumā saglabājās augstā līmenī. Trešo braucienu sākumā gan sākās stiprākas lietusgāzes, ļaujot vien OPEN un RACE klasēm uzlabot savu rezultātu, kamēr pārējām klasēm trešais brauciens vietu sadalījumu vairs nemainīja un kalpoja kā treniņš slapjos apstākļos. Atgādināsim, ka Superlaps rezultātu noteikšanai tiek ņemti divi ātrākie apļi neatkarīgi no tā, kurā no sesijām tie uzstādīti.

OPEN klasē, kurā startēja 12 dalībnieki, izvērtās ļoti aizraujošas cīņas gan par uzvaru, gan par trešo vietu. Ātrāko dienas apļa laiku – 1:49.167 minūtes – uzstādīja Rihards Baumanis, tomēr otrs ātrākais viņa aplis bija teju sekundi lēnāks, kā rezultātā Jānis Straupe ar diviem 1:49.2 apļiem izcīnīja uzvaru, pārspējot Baumani par 0,6 sekundēm. Līdzīgi sīva cīņa izvērtās par atlikušo goda pjedestāla pakāpienu, jo trešo, ceturto un piekto vietu divu apļu summā šķīra vien 0,8 sekundes. Par pjedestālu un trešās vietas kausu beigās varēja priecāties Pēteris Rubulis (Audi S3), aiz sevis atstājot Artūru Virbuli (BMW M235) un Kārli Volfu (Mitsubishi Lancer Evo).

Mano R2 Atskats 3

3000 klasē uzvarētāja noskaidrošana bija ne mazāk dramatiska, jo pirmajā braucienā un vēl otrā brauciena sākumā izskatījās, ka pirmo vietu izcīnīs Artis Baumanis (BMW 3. sērija), tomēr tehniska defekta dēļ viņam otrajā braucienā izdevās uzstādīt vien vienu ātru apli. Tas gan bija ātrākais šajā klasē, tomēr ar to nepietika un divu apļu summā beigās ar nieka 0,2 sekunžu pārsvaru uzvaru svinēja Andis Šarkovskis (BMW 3. sērija), kamēr trešais posmā Raimonds Meiss (BMW 3. sērija).

FWD OPEN ieskaitē, kurā startē pārsvarā mūsdienu “hot hatch” kategorijas automašīnas, ātrākais pirmajā braucienā bija Staņislavs Strižko (Seat Leon), tomēr sadursme ar valni otrā brauciena sākumā liedza pacīnīties par pirmo vietu posmā un lika samierināties ar otro pozīciju. Uzvaru attiecīgi otro posmu pēc kārtas izcīnīja Edvīns Jureckis (VW Golf), savukārt par trešo vietu varēja priecāties Kaspars Svīkulis (Peugeot 207).

Mano R2 Atskats 4

Neraugoties uz to, ka 2000 klasei šoreiz bija pilnīgi pretēji apstākļi kā pirmajā posmā, pjedestāls bija precīzi tāds pats – otro uzvaru pēc kārtas svinēja Dāvids Krūze (Toyota GT86), kamēr otrā un trešā vieta ar Honda Civic braucošajiem Rolandam Ozoliņam un Robertam Greiškānam.

Tikmēr interesanta situācija izvērtās 1600 ieskaitē, jo pirmā posma uzvarētājs un vairākkārtējais autošosejas čempions Jānis Vanks (Toyota Yaris) aizvadīja vien pirmo braucienu, pēc kura viņam bija jādodas uz sen ieplānotu pasākumu. Lai arī Vanks uz to brīdi bija ātrākais klasē, otrajā braucienā pa žūstošu trasi viņam paskrēja garām Domeniks Bērziņš (BMW 1. sērija), kuram attiecīgi arī uzvara. Autošosejas meistaram līdz ar to otrā vieta, kamēr trešais posmā Kerijs Staškevičs (Toyota Yaris).

Mano R2 Atskats 5

RACE klasēs šoreiz bija mazāks dalībnieku skaits kā ierasts, tomēr par uzvaras lauriem varēja priecāties Raimonds Cacurs (RACE 1600), Kaspars Tiders (RACE 2000), Reno Grīnbergs (RACE BMW CUP) un Ģirts Celms (RACE OPEN), tāpat uzvara SUPERCAR klasē šoreiz Artūram Sarmam (Porsche 911). Organizatori vēlas pateikties visiem Superlaps otrā posma dalībniekiem, kas izmantoja iespēju aizvadīt sacensības aizraujošajās moto aplī, tāpat paldies arī pasākuma atbalstītājiem Trident, MAD Design un LAF Standarta Automobiļu komisijai. Nākamais MANO treniņš (atkal pa klasisko auto apli) norisināsies 3. jūlijā, savukārt nākamās sacensības – 17. jūlijā.

Superlaps 2025. gada sacensību kalendārs:
1. posms, 22. maijs, Biķernieku trases auto aplis
2. posms, 19. jūnijs, Biķernieku trases moto aplis
3. posms, 17. jūlijs, Biķernieku trases auto aplis
4. posms, 21. augusts, Biķernieku trases moto aplis
5. posms, 27. septembris, Biķernieku trases apvienotais aplis

Informāciju sagatavoja: 
Artūrs Virbulis

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *