Lai testētu “Rally1” auto drošību, tikušas iznīcinātas 17 mašīnas

Foto: wrc.com

Martā par Starptautiskās Automobiļu federācijas (FIA) rallija direktoru kļuva Endrjū Vītlijs, nomainot šajā amatā Īvu Matonu. Viņš atzīst, ka ir sajūsmā par jaunajām “Rally1” mašīnām, kā arī pastāsta par to, kā notika iespaidīgie drošības testi.

No šīs sezonas līdz šim izmantotās WRC klases mašīnas vairs netiek lietotas, un tās nomainījuši jaunie “Rally1” spēkrati.

“Pagājušajā vasarā mēs devāmies uz Francijas dienvidiem, lai skatītos jaunās paaudzes hibrīda mašīnu testus,” stāsta Vītlijs. “Šķiet, mēs bijām kādi pieci cilvēki no FIA. Mēs vienkārši skatījāmies viens uz otru ar atvērtām mutēm un teicām, “ak, Dievs, ātrums ir neticams”. Ar 2017. gada mašīnām jau bijām pieraduši, cik neticami ātras tās bija līkumos. Šīs mašīnas visvairāk pārsteidza ar to, ka taisnēs, tiklīdz pilots nospiež pedāli grīdā, ir redzams, cik ļoti ātras tās kļūst. Tā kā pats esmu rallija fans, bija lieliski aizbraukt un apskatīties.”

Vītlijs atceras savus pusaudža gadus, kad pats devies vērot ralliju, tomēr tas bija laiks, kad drošība ne tuvu nebija augstā līmenī.

“Pagātnē mums bijušas fenomenālas veiktspējas mašīnas,” viņš saka. “Atceros, ka 13 gadu vecumā, tie bija B grupas laiki, nakts vidū ar tēvu devāmies skatīties ralliju. Tas bija brīnišķīgi, bet tolaik vienmēr bija risks, ka var notikt kaut kas briesmīgs. Ar šīs paaudzes mašīnām paveiktas nozīmīgas lietas drošības sfērā. Tagad ir drošības kapsula, un paveikts milzum daudz, lai faktiski uz pusi samazinātu sportistu risku.”

Vītlijs atklāj: “Tas ir neticami, kā notika šo mašīnu triecientesti. Lai saprastu, kas notiek avārijas brīdī, tika iznīcinātas 17 “Rally1″ mašīnas. Pēc tam tika iznīcinātas piecas drošības kapsulas, lai pārliecinātos, ka mūsu iegūtie rezultāti ir precīzi. Tas ir milzīgs darbs, ko kopā paveica FIA un ražotāji. Kad notiek tādas avārijas, kas Montekarlo rallijā atgadījās Adrijēnam Furmo vai pirms tam testos Tjerī Noivilam, atliek tikai atviegloti uzelpot. Tas, ka šobrīd mēs izprotam, kas notiek tādās avārijās, var pamudināt pilotus uzņemties šos papildus riskus.”

Izmantotie resursi:
www.wrc.com