2023. gadā WRC varētu ienākt jauna rūpnīcas komanda

Foto: M-Sport

Starptautiskās Automobiļu federācijas (FIA) rallija direktors Īvs Matons paziņojis, ka 2023. gadā pasaules rallija čempionātā (WRC) varētu startēt jauna rūpnīcas komanda.

“Toyota” un “Citroen” ir pēdējie no autoražotājiem, kas ienākuši WRC, un tas notika 2017. gadā. “Toyota” šajā laikā kļuvusi par vienu no vadošajām vienībām, kamēr “Citroen” rūpnīca aizgāja no čempionāta pēc 2019. gada sezonas.

Jau 2022. gadā spēkā stāsies jaunie tehniski noteikumi, kas nozīmē, ka jaunās rallija mašīnas, kas būs pazīstamas kā “Rally1” klases spēkrati, būs aprīkotas ar dažādām hibrīda tehnoloģijām. Uz šādu risinājumu ieviešanu FIA un čempionāta organizatorus mudinājusi vēlme radīt labākus apstākļus esošajām rūpnīcu komandām, kā arī piesaistīt jaunas.

“Domāju, ka uz nākamo homologācijas periodu mums būs par vienu rūpnīcas komandu vairāk,” saka Matons. “Bija iespēja to panākt jau ātrāk, bet jāatzīst, ka situācija ar “Covid-19″ mums nepalīdz lobēšanas darbā, lai pārliecinātu dažus ražotājus pievienoties. Tomēr uzskatu, ka mums ir iespējas piesaistīt jaunas komandas, bet tas nenotiks 2022. gadā.”

Zināms, ka “Hyundai” rūpnīca vēl nav uzsākusi darbu pie jaunās mašīnas izstrādes, līdz ar to pastāv iespēja, ka “Toyota” nākamgad paliks vienīgā rūpnīcas komanda WRC. “Ford” turpina sadarboties ar “M-Sport”, taču nekas neliecina, ka rūpnīca gatavotos atgriezties pasaules čempionātā uz pilnu slodzi.

Kopš 1997. gada pasaules rallija čempionātā startējušas 12 rūpnīcu komandas – “Citroen”, “Ford”, “Hyundai”, “Peugeot”, “Mini”, “Mitsubishi”, “Seat”, “Škoda”, “Subaru”, “Suzuki”, “Toyota” un “Volkswagen”. No 1999. līdz 2002. gadam uz starta vienlaikus stājās septiņas rūpnīcu komandas.

Izmantotie resursi:
www.dirtfish.com