Mūsā nākamgad notiks Eiropas autokrosa čempionāta otrais posms

Starptautiskā Automobiļu federācija (FIA) apstiprinājusi nākamā gada Eiropas autokrosa čempionāta un kausa izcīņas kalendāru. Uz Mūsu jādodas 5. un 6. jūnijā, kad notiks seriāla otrais posms.

Čempionāts startēs 15. un 16. maijā Vācijas Zēlovā, bet jūnija pirmajā pusē turpināsies Baltijā – Mūsā un Lietuvas Vilkiču trasē. Turpinājums Mačenbergā (Vācija), Novapakā (Čehija), Senžoržā (Francija), jaunpienācējā Toldijkā (Nīderlande), Pržerovā (Čehija), Sentiņī (Francija) un Madžorā (Itālija). Rezerves posms vēl vienā jaunpienācējā Molerusā (Spānija), kurā notiks tikai jauno kroskartu klašu posmi.

Nākamgad pamatklases paliek līdzšinējās – “SuperBuggy”, “Buggy 1600” un “Junior Buggy”, kurām jāaizvada Eiropas čempionāta statusa sacensības. Kausa izcīņas statusā jau šogad nonāca salonautomobiļu klase “TouringAX”, bet debijas sezona bija paredzēta jaunajai kroskāru klasei. Tiesa, šī pāreja no vienas klases uz otru nerealizējās, jo čempionāts pēc gandrīz visu posmu individuālas atcelšanas galu galā tika atcelts pilnībā.

2021. gadā pa pieciem posmiem paredzēts gan “Touring AX”, gan kroskāriem, gan arī vēl vienai jaunpienācējai – Kroskartu Akadēmijas klasei, kurā paredzēts pulcēt junioru braucējus, pa vienam no katras Eiropas valsts (šāda iespēja ir arī Latvijas junioriem – interesentiem jāpēta nosacījumi un noteikumi).

Čempionātā kopumā, ja ieskaitām Spānijas sacīksti kroskāriem, paredzēti 11 posmi – iepriekšējo reizi tik daudz posmi sezonā tika aizvadīti 2008. gadā. No šogad paredzētajiem visi rīkotāji pauduši gatavību revanšēties par šā gada kovidneveiksmi, bet nākuši klāt divi jauni posmi Nīderlandē un Spānijā. Abas jaunās trases līdz šim nav darbojušās Eiropas čempionāta līmenī.

Interesanti, ka Spānijā Eiropas autokrosa čempionāts pēdējo reizi viesojās 2010. gadā, bet Nīderlandē Eiropas kross pēdējo reizi notika 1993. gadā. Ilgā pauze – 28 gadi – pārsteidz, zinot, ka Nīderlande ir ļoti aktīva autokrosa zeme, ar saviem čempioniem un posmu uzvarētājiem Eiropā daudzu gadu garumā. Vēl viens fakts – līdz šim pēdējā Spānijas posmā Alkanisā 2010. gadā Latvijas braucēji nestartēja. Savukārt 1993. gada sacīkstē holandiešu Langesvāgā D-2 klasē (vēlākā D-1) uz starta bija “jaunais un daudzsološais” Gints Bujāns, kurš gan palika astotais astoņu dalībnieku konkurencē.

Nākamgad Mūsā uz starta būs visas trīs bagiju pamatklases, kā arī “TouringAX” klases salonauto. Šķiet, šo klasi būs unikāla iespēja Eiropas ieskaitē redzēt pēdējo reizi. Abas jaunās kroskartu klases līdz mums vēl nākamajā sezonā netiks, taču ir versija, ka Latvijas puse par spīti varētu kā satelītklasi pieteikt mūsu pašu “Xtreme” ieskaiti.

Sacensību kalendārs ir intriģējošs, vien gribas cerēt, ka nākamvasar Eiropa beidzot būs nonākusi situācijā, kad čempionātu būs iespēja sākt un beigt paredzētajos datumos.

Eiropas autokrosa čempionāta 2021. gada kalendārs:

  1. posms – 16. maijs, Vācija, Zēlova (SB, B1600, JB, TAX, XC Academy)
  2. posms – 6. jūnijs, Latvija, Mūsa (SB, B1600, JB, TAX)
  3. posms – 13. jūnijs, Lietuva, Vilkiči (SB, B1600, JB, TAX)
  4. posms – 27. jūnijs., Vācija, Mačenberga (SB, B1600, JB, XC)
  5. posms – 04. jūlijs, Čehija, Novapaka (SB, B1600, JB, TAX)
  6. posms – 18. jūlijs, Francija, Senžorža (SB, B1600, JB, XC Academy)
  7. posms – 1. augusts, Nīderlande, Toldijka (SB, B1600, JB)
  8. posms – 22. augusts, Čehija, Pržerova (SB, B1600, JB, XC, XC Academy)
  9. posms – 19. septembris, Francija, Sentiņī (SB, B1600, JB, XC)
  10. posms – 26. septembris, Itālija, Madžora (SB, B1600, JB, TAX, XC, XC Academy)

Rezerve  – 10. oktobris, Spānija, Mollerusa (rezerve pamatklasēm, ieskaite XC, XC Academy)

Izmantotie resursi:
www.autocross.lv