Bruno Magalešs: “Situācija nevienam nav patīkama”

Foto: Autosport.pt

Bruno Magaleša vārds FIA Eiropas rallija čempionāta cienītājiem nav svešs. Portugālis sevi lieliski apliecinājis kā viens no čempionāta ātrākajiem un stabilākajiem braucējiem, 2017. gadā kļūstot par vicečempionu, bet 2018. gada sezonu noslēdzot trešajā vietā. Pērn Bruno koncentrējās uz dalību nacionālajā čempionātā, tomēr izsalkums pēc uzvarām nekur nav zudis. Šogad Magalešs metīs izaicinājumu jau tā ļoti spēcīgam braucēju sastāvam.

“Esmu vesels un šobrīd pavadu laiku mājās ar ģimeni. Protams, situācija nevienam nav patīkama, jo šogad plānoju startēt divos čempionātos – Eiropas un Portugāles, taču šobrīd nevaru sacensties nevienā,” stāsta 39 gadus vecais Bruno Magalešs. “Pēdējās nedēļās nācies mainīt ļoti daudz plānu, jo gatavojāmies startam Azoru salās un vienam vietējā čempionāta posmam, taču abi tika pārcelti.”

Bruno norāda, ka šobrīd vairāk laika velta ģimenei, kā arī pavada laiku pie datora, tomēr par sacensībām virtuālajā vidē vēl pāragri domāt. “Diemžēl man nav sacensību simulatora. Protams, tagad ikviens meklē risinājumus. Tas būtu labs veids kā praktizēties, saglabāt koncentrēšanos un mazliet izbraukt, taču man tāda nav. Nākotnē nāksies iegādāties.”

Ja simulatoros viss ir atkarīgs no paša braucēja, tad rallija pilotiem dzīve bez stūrmaņa nav iedomājama. Magaleša stūrmanis ir… Magalešs, tomēr situācija ir daudz īpatnējāka, kā varētu sākotnēji šķist. Pēc vairākiem veiksmīgiem sadarbības gadiem ar Hugo Magalešu, šogad Bruno startēs kopā ar Karlosu Magalešu, ar kuru abi kopā braukuši jau agrāk.

“Mums ar Karlosu ir vienāds uzvārds, taču mēs nenākam no vienas ģimenes. Esam draugi, tā vienkārši ir sakritība, jo uzvārds Portugālē pat nav pārāk populārs. Daudzi man ir vaicājuši par radniecībām un pieņēmuši, ka Hugo ir mans brālis, lai gan tā nav. Tā kā esam braukuši kopā arī iepriekš, tas pats notiek arī ar Karlosu.”

Šogad viņam būs iespēja reabilitēties, pārsēžoties pie Hyundai i20 R5 stūres, tomēr uzdevums nebūs no vieglajiem. “Šai čempionātā ir ļoti liela konkurence. Šogad tik daudz spēcīgu braucēju atgriezīsies Eiropas čempionātā. Lielisks piemērs ir īrs Kreigs Brīns, kurš rallijos rāda meistarklasi. Būs grūti, taču man patīk sacensties ar labiem konkurentiem. Gūstu baudu cīņā ar viņiem. Vienīgais veids, kā varu uzlabot savu sniegumu, ir spēkojoties pret labākajiem.

Pa Kurzemes ceļiem Magalešs ir traucies tikai 2017. gadā. “Ātrumposmi Liepājā ir satriecoši ar iespēju braukt ar pilnu gāzi grīdā. No braukšanas viedokļa guvām vērtīgu pieredzi. Domāju, ka Rally Liepāja nebūs mans labākais rallijs, jo tas ir ļoti atšķirīgs no Portugāles, kur ātru un plašu ātrumposmu vietā sacenšamies pa kalniem ceļiem, bet vienalga gūšu prieku un centīšos sasniegt maksimumu.”

“Eiropas čempionātā man patīk tas, cik atšķirīgs ir katrs posms. Vietējos čempionātos grants vai asfalta segumi parasti ir ļoti vienveidīgi, bet šeit braucējiem un komandām ir jāstājas pretim milzīgam izaicinājumam jau no paša sākuma atrast pareizos regulējumus. Kas derēs grantij Portugālē, nederēs Liepājai vai Kiprai. Šis ir labs veids kā labāk iepazīt savu mašīnu un kļūt spēcīgākam.”

Lielisks apliecinājums Bruno Magaleša vārdiem ir Eiropas čempionāta pagājušās sezonas statistika, kad katrā no astoņiem posmiem uzvarēja cits braucējs, bet Kriss Ingrams tika pie titula tā arī ne reizi nekāpjot uz goda pjedestāla augstākā pakāpiena. “Jācīnās ir ne tikai ar katra rallija specifiku, bet arī ar vietējiem braucējiem. Sev ierastajos ceļos tie allaž ir ļoti, ļoti ātri, tādēļ arī uzvarētāju loks ir tik plašs.”

Pirms 2013. gada sezonas atjaunotajā FIA Eiropas rallija čempionātā Bruno Magalešam līdz šim izdevies triumfēt divos posmos – 2017. gada Azores Airlines Rallye un 2018. gada EKO Acropolis Rally, bet kopumā 28 sacensību laikā iemantots daudzu līdzjutēju atbalsts. Laiks rādīs, vai šī būs sezona, kuras izskaņā čempiona kauss dosies uz Portugāli.

Informāciju sagatavoja:
Roberts Graudiņš,
Rally Liepāja