Mārtiņš Steinerts: “Motora dēļ visu nedēļu trūka ātruma”

Foto: prokart.lv

Mūsu sportisti atgriezušies no kartinga sacensībām, kas norisinājās Portimao, Portugālē. 362 labākie braucēji no 59 pasaules valstīm bija ieradušies uz “Rotax Max Challenge Grand Finals 2017” sacensībām, kuras veselu nedēļu norisinājās Portugāles dienvidos -“Kartodromo Internacional do Algarve” trasē.

Šīm pasaules mēroga sacensībām, kuras tiek organizētas jau astoņpadsmito gadu pēc kārtas, kvalificējas nacionālo un reģionālo čempionātu uzvarētāji no visas pasaules.  Diemžēl arī šogad nevienam no braucējiem neizdevās iekarot vietu uz goda pjedestāla, bet daži sasniegumi ir vērtējami kā ļoti augsti un kopumā esam patiesi lepni par mūsu talantīgajiem braucējiem.

Portugālē Latviju pārstāvēja 8 braucēji, un Baltiju kopumā – 13.

Šogad uz šīm prestižajām sacensībām no Latvijas braucējiem devas un izcīnija sekojošas vietas:

– Mārtiņš Janovskis (MicroMax klase) – 9.vieta;
– Tomass Štolcermanis (MiniMax klase) – 10.vieta;
– Matvejs Makušins (Junior klasē) – 54.vieta, finālam nekvalificējās;
– Valters Zviedris (Senior klasē) – 19.vieta;
– Mārtiņš Steinerts (DD2 klasē) – 9.vieta, Mihails Budovskis (DD2 klasē) – 42.vieta, finālam nekvalificējās;
– Iļja Aļoškins (DD2 Masters) – 42.vieta, finālam nekvalificējās, Gatis Vītols (DD2 Masters) – 63.vieta, finālam nekvalificējās.

Pārējie Baltijas (Igaunijas, Lietuvas) braucēji ierindojās sekojošās pozīcijās:

Ivan Tkachev – 12.vieta, Karl-Markuss Sei – 28.vieta, Priit Sei – 38.vieta, Marius Povilaitis – 68.vieta  Ragnar Veerus diemžēl no sacensībām tika diskvalificēts.

Tikai 36 labākie tika pielaisti galvenajam nedēļas startam – Grand Finals sacensībai, pārējie sacīksti varēja vērot no tribīnes. Komentāri no mūsu braucējiem un komandas pārstāvjiem pēc lielajām sacensībām:

Aigars Zviedris par dēla,Valtera, sasniegumiem sacensībās: “Valters fināla braucienu iesāka ļoti cerīgi un līdz 8. aplim bija pakāpies līdz 14.vietai, bet tad riskantā regulējuma dēļ dzinējs sāka pārkarst un zaudēt ātrumu trases taisnēs, un jūrmalniekam nācās zaudēt vairākas vietas un finišs tika sasniegts 19. vietā. Esam priecīgi par Valtera uzrādīto ātrumu trasē un cīņas sparu. Žēl, ka līdz galam neuzminējām karta regulējumu fināla braucienam, tad gala rezultāts varētu būt arī daudz labāks, par to liecināja arī devītais ātrākais apļa laiks fināla braucienā. Vienkārši gājām uz apzinātu risku ar mērķi cīnīties par vietu Top5 – šoreiz tas neizdevās.”

Mareks Štolcermanis, Tomasa Štolcermaņa tētis un treneris: “Tomass startēja Mini klasē, visos treniņos 36 dalībnieku konkurencē uzrādot desmitnieka apļa laikus. Kvalifikāvija nebija tik veiksmīga un ieguva 21.starta vietu uz hītiem. Pēc abiem hītiem ieguva 19.vietu startam pusfinālā. No 19.vietas pusfinālā neatlaidīgā cīņā un veiksmes pavadībā ieguva augsto 7.vietu, bet viens no priekšējiem dalībniekiem saņēma sodu un Tomass ieguva 6.starta vietu finālam. Finālā startējot no ārmalas  pirmā apļa cīņas un sadursmes rezultātā atkrita uz 10.vietu. Sacīkstes gaitā aizcīnījās līdz 8. vietai un pēdējā aplī cīnoties līdz pēdējam veicot apdzīšanu saskrējās un atkrita finišā uz 10.vietu. Mūsu mērķis bija būt desmitniekā un to arī sasniedzām!Esam sapratuši, ka esam stipri un varam cīnīties arī par Top 5.”

DD2 Master klases braucējs Iļja Aļoškins atzīmē, ka šis bijis samērā neveiksmīgs starts sacensības. “Man personīgi šīs bija jau piektās sacensības šeit. Agrāk, katru gadu priecājos vienkārši par iespēju tur būt, piedalīties un smelties pieredzi, taču šogad biju gatavs gan emocionāli gan fiziski kārtīgai cīņai līdz pēdējiem metriem un vēlme sasniegt savu personīgo rekordu Top 10 likās reāla. Tehnika bija ļoti laba, arī ātrums kvalifikācijas braucienos bija ļoti identisks līderiem, taču, diemžēl vienā aplī biju nedaudz lēnāks un tas atmaksājās vēlāk. Līdz ar to no fināla braucienos nepiedalījos. Kopumā sacensību atmosfēra ir unikāla un lieliska. Ir adrenalīns gan trasē, gan ārpus tās. Ļoti vēlos uzteikt mūsu veiksmīgākos latviešu braucējus, kuri sasniedza patiesi labus rezultātus – Valters Zviedris, Tomass Štolcermanis un Mārtiņš Janovskis. Īpaši vēlos uzslavēt Mārtiņu Steinertu ar lielisko sniegumu un augsto pozīciju finālā.

Augsto 9.vietu izcīnījušais DD2 klases braucējs Mārtiņš Steinerts: “Šoreiz, pretēji diviem iepriekšējiem gadiem, visas nedēļas garumā pietrūka ātrums, jo bija trāpījies neveiksmīgs dzinējs ar kuru cīnījāmies līdz pat finālu dienai. Pēc treniņbraucieniem bija skaidrs, ka esam izmēģinājuši visus iespējamos regulējumus šasijai un dzinējam, pats esmu pārdomājis katru trases pagriezienu, meklējot vainu braukšanā, bet apļa laiki paliek nemainīgi un labākajā gadījumā varējām pretendēt uz top 30. Kvalifikācijā izdevās tikt aizvējā aiz nedaudz ātrāka braucēja un uzrādīt 13. ātrāko apļa laiku savā grupā un 27. starp visiem braucējiem. Tālāk kvalifikācijas hītos finišēju divreiz 13. vietā un vienreiz 18., kas nebija iepriecinoši, bet uz to brīdi tehnika reāli ātrāk negāja un arī šīs pozīcijas bija jāizcīna smagā cīņā. Nākamajā dienā mūs sagaidīja pusfināla brauciens, kurā startēju no 14. pozīcijas un izdevās finišēt 7. (pāris braucēji saņēma sodus, kas ļāva pakāpties par 3. vietām pēc finiša). Pēc pusfināla brauciena sapratām, ka šogad nebūs iespējas cīnīties par pozīcijām priekšgalā, jo acīmredzami dzinējam pietrūka jaudas un mēs to nevarējām ietekmēt. Pēdējā cerībā devāmies pie Rotax pārstāvjiem un pēc ilgām sarunām vienojāmies, ka dzinējs tiks pārbaudīts un nepieciešamās detaļas aizstātas ar jaunām. Uz finālu skatījāmies bez cerībām uz labu vietu, jo visas nedeļas garumā braucām ap 15. vietu grupā, kas kopsummā ir ap 30. vietu, bet tomēr biju noskaņojies izdarīt visu, kas būs manos spēkos. Finālā startēju no 20.vietas, startā pakāpties uz augšu neizdevās, jo priekšā saķērās vairāki braucēji un nācās bremzēt, bet pēc pāris veiktiem apļiem sapratu, ka beidzot ir labs temps un sāku pa vienam apdzīt priekšā esošos braucējus. Izdevās veiksmīgi izkļūt cauri lielākām braucēju grupām, kuri cīnījās savā starpā un no tiem atrauties. Pēdējos apļos jau biju pietuvojies līderu grupai un tas motivēja vēl ātrāk virzīties uz priekšu. Rezultātā finišēju devītais, uzreiz aiz vēl trijiem braucējiem, kas cīnījās jau par sesto vietu. Sasniegtais rezultāts mani šoreiz apmierina, jo nebiju cerējis, ka izdosies tikt tik augstu startējot no 20. vietas, kad apkārt visi ir pasaules līmeņa braucēji un apļa laiki praktiski visiem ir vienādi. Šogad arī priecēja, ka visi Latvijas braucēji bija vienoti un centās viens otram palīdzēt, lai sasniegtu maksimāli labus rezultātus. Visiem, kas izcīnīja vietas finālbraucienā arī izdevās parādīt savu ātrumu un kārtējo reizi atgādināt konkurentiem par to, ka arī no Latvijas nāk ļoti ātri braucēji. Pats pasākums un organizācija kā jau vienmēr ļoti augstā līmenī, sacensību norises vieta perfekti piemeklēta un atbilstoša šāda līmeņa sacīkstēm, kā arī laikapstākļi nebeidza priecēt, jo visas nedeļas garumā spīdēja saule un bija silts.”

Līdz šim Latvijas sportistu lielākais panākums šajās sacensībās ir Konstantīna Calko izcīnītā otrā vieta klasē DD2 2012. gadā.

Visus sacensību “Grand Final” rezultātus iespējams apskatīt šeit.

Mēs esam patiesi lepni par Latvijas un kopumā visiem Baltijas braucējiem. Iegūtā pieredze no gada uz gadu noteikti kādu dienu rezultēsies ar vietu uz goda pjedestāla, tāpēc turpinām strādāt, attīstīt savas stiprās puses un tiekamies trasē jau 2018. gada jaunajā sezonā.

Izmantotie resursi:
www.prokart.lv