Pirmais iAuto tūrisma rallija 2008.gada posms – 1.martā
Info, Foto: iauto.lv
2008.gada 1.martā Valmieras, Cēsu un Valkas rajonu teritorijā notiks šā gada iAuto tūrisma rallija pirmais posms. Līdz šim apstiprināts, ka dalībniekiem nāksies šķērsot 17 pagastus. iAuto mājas lapas sadaļā “iAuto rallija kauss 2008” var iepazīties ar nolikumu un citu nepieciešamo informāciju.
Sacenību pirmā daļa:
Leģendas/RS [regularitāte] braucieni, fotoleģenda, SRS [sinhronā regularitāte] braucieni.
Sacensību otrā daļa:
Orientēšanās brauciens pa visu norādīto reģionu, viduspunkts, nakts leģendas [RS] brauciens.
Atkarībā no laika apstākļiem sacensību plānā var tikt ieviestas papildsacensības – veiklības brauciens.
Lūdzu pievērst uzmanību, ka šajā posmā tikai orientēšanās disciplīnas [OZ] laikā paredzēts aizliegums izmantot GPS iekārtas. Reģistrācija pirmajam posmam jau ir sākusies www.iauto.lv sadaļā “iAuto Rallija Kauss”. Dalības maksa ekipāžai [vienai automašīnai] – 55Ls.
Uz tikšanos iAuto tūrisma rallija 1.posmā!
Kas ir iAuto tūrisma rallijs?
Jau vairāk nekā piecus gadus interneta portāls www.iauto.lv saviem lasītājiem un citiem interesentiem organizē “iAuto rallija kausu”. Šo gadu laikā dažādās Latvijas vietās notikuši vairāk kā 33 posmi.
iAuto rallijs radies, apvienojot kādreizējo amatieru [standartauto] rallija un 4×4 [trofi] pasākumu elementus. Tā kā daudziem automīļiem nav iespēju piedalīties profesionālajās sacensībās, mēs dodam sacensību prieku cilvēkiem, kuri dažādu iemeslu dēļ nav profesionāli sportisti, bet kuriem patīk autosports. iAuto rallija kauss ir pirmais solis, lai pārbaudītu sevi, vai vēlies “iet tālāk” nopietna autosporta virzienā.
Piedalīties var jebkurš – ar ielas automašīnu, kurai ir izieta tehniskā apskate. Arī sacensību automašīnas var būt dažādas – gan jaudīgas, gan arī ne īpaši. Galvenais šajā pasākumā ir komandas darbs – vadītāja un blakussēdētāja, jeb kā autosportā to sauc – pilota un stūrmaņa sadarbība. Ekipāžu veido vismaz 2 cilvēki. Drīkst būt arī līdzbraucēji, bet tikai tik, cik drošības jostu ir automobilī. Mašīnā jābūt vismaz “3 lietiņām” – ugunsdzēšamajam, avārijas trijstūrim un aptieciņai. Vēl var noderēt trose.
Sacensības iedalās 3 daļās:
1. Leģendas braucieni. Parasti sacensību plānā tiek iekļautas dažādas braucienu disciplīnas.
RS [regularitāte] – braukšana pa ceļiem pēc iepriekš sastādīta maršruta, kurš ir jāveic precīzi noteiktā laikā, ņemot vērā uzdotos vidējos ātrumus.
SRS [sinhronā regularitāte] – braukšana pa ceļiem pēc iepriekš sastādīta maršruta. Maršruts jāveic 2 reizes ar iespējami vienādu vidējo ātrumu. Iepriekšējais rezultāts jāatkārto ar precizitāti līdz sekundes desmitdaļai.
Fotoleģenda – maršrutam nav norādīti attālumi, to vietā ir orientieru fotogrāfijas.
Leģendas braucienos par katru kavējumu vai apsteigumu tiek aprēķināti soda punkti.
Leģendas braucienos noderēs kalkulators vai dators. Advancētākie brauc ar datoru, kas savienots ar GPS.
2. Papildsacensības. Pēc leģendas braukšanas parasti notiek kādas papildus sacensības, kas saistītas ar auto – “aklā braukšana”, “veiklības” braucieni utml. Veiklības braucienos noder arī ķiveres. Parasti drīkst braukt arī bez ķiverēm, bet tad dalībniekiem arī papildsacensībās jābrauc pēc satiksmes noteikumiem – izvēloties ātrumu, kas ir atbilstošs ceļa apstākļiem.
3. Orientēšanās. Vakars ir iecienītākā sacensību daļa. Tad dalībniekiem pēc organizatoru izsniegtas apvidus kartes konkrētā laikā jāatrod kontrolpunkti, jāatzīmējas tajos ar kompostrieriem, varbūt jānoraksta kādi skaitļi, kas noder, lai atrastu kādu slēptu kontrolpunktu. Pašu dalībnieku drošības apsvērumu dēļ orientēšanās notiek tumsā, lai varētu laicīgi pamanīt citus satiksmes dalībniekus. Parasti orientēšanās notiek apmēram 2-3 stundas.
Sacensības notiek pa „Jāņa sētas” kartēs apzīmētajiem ceļiem. Sacensību laikā ceļi vispārējai satiksmei netiek slēgti. Tas nozīmē, ka jābrauc pēc Ceļu satiksmes noteikumiem. To bieži palīdz kontrolēt Ceļu policija. Pirms katras disciplīnas notiek dalībnieku sapulce, kur visiem tiek paskaidrots, kas un kā būs jādara. Arī dalībnieki jaunajiem noteikti palīdzēs ar padomu.
Sacensības vienmēr notiek brīvdienās. Vasarā tās ir divas dienas (ar nakšņošanu teltīs vai viesu namā), citā laikā vienu dienu – parasti sestdienās. Dalības izmaksas: apmēram 45Ls + degviela + pārtika. Sacensību laikā jānobrauc aptuveni 300-400 kilometri. Pirmo trīs vietu ieguvēji saņem diplomus, kausus un noderīgas sponsoru balvas.