Latvian Baja trase: Baltijas lauku ceļu un dabas klasisks kokteilis
Info: Ainārs Zariņš
Jūnija vidū, kad līdz 5. Starptautiskā rallijreida „Latvian Baja 2008″ startam 19. jūlijā bija atlicis gandrīz tieši mēnesis, sacensību oficiālo personu grupa iepazinās un pārbaudīja plānoto rallija distanci.
Sacensību direktors un distances veidotājs Romāns Ērkulis ar Latvian Baja piecu gadu jubilejas sacensību maršrutu iepazīstināja rallijreida galveno komisāru Gvido Ķirsonu un komisāru Valdi Purvinski. Vienlaicīgi notika arī sacensību leģendas apzīmējumu un attālumu precizitātes pārbaude. Trases pieņemšanā piedalījās arī drošības komisārs Aivars Spalviņš un viņa vietnieks Kristaps Jeige, kā arī sacensību sekretāre Zane Jeige un tika plānota ātrumposmu slēgšana, drošības personāla izvietošana un citi ar sacensību norisi saistīti jautājumi.
Sestdiena, 19. jūlijs – pirmā sekcija
Sacensību pirmajā dienā sportistiem paredzēts veikt 189,09 km distanci, no kuras 142,55 būs speciālie ātrumposmi. Vispirms dalībnieki Madonas pievārtē, Smecersilā populārā distanču slēpošanas centra tuvumā veiks 7,45 km Super Special Stage jeb prologa ātrumposmu, kas noteiks dalībnieku starta secību pirms došanās garākajos ātrumpsomos, kā arī ietilps sacīkstes kopvērtējumā.
Pēc īsa tehniskās zonas apmeklējuma sportistiem divreiz būs jāveic 67,56 km garais ātrumposms „Kalsnava”, kas ieskicēs līderus un var atnest arī pirmās neveiksmes. Ātrumposmu starts un finišs atrodas Jaunkalsnavas tuvumā. Šinī trases daļā sportistiem būs jāpārvar arī trīs upju brasli.
Svētdiena, 20. jūlijs – otrā sekcija
Sacensību izšķirošajā dienā divreiz būs jāveic 103,05 km garais ātrumposms „Vietalva, bet kopā ar pārbraucieniem kopējā distance būs 328,7 km. Posma starts tiks dots gandrīz pašā Jaunkalsnavas centrā, bet finišs būs netālu no Pļaviņām. Abu dienu distance ir veidota, izmantojot Latvian Baja iepriekšējo gadu trašu materiālu, kas šoreiz atkal sapīts āķīgos līkločos un lieliski parāda Latvijas Vidzemes centrālās augstienes dabas daudzveidību.
Abās dienās braucējus sagaida līkumoti un nepārredzami meža ceļi un celiņi, biežas seguma maiņas un reljefa kāpumi un kritumi, pļavas un mežu stigas. No navigācijas viedokļa īpaši sarežģīta ir „Vietalvas” ātrumposma pēdējā daļa. Zīmēta kartē tā atgādina īstu zirnekļa tīmekli. Meža taku un celiņu labirintā, lai nekļūdītos, pilotam un stūrmanim būs nepieciešama izcila savstarpējā sapratne.
Abu dienu distancē būs skaisti un tehniski grants ceļu posmi, bet otrajā dienā aptuveni posma vidū sportisti nokļūs skatītāju iecienītajā slēpošanas kompleksā „Mailes”, ko pamatoti var dēvēt pat „Latvian Baja” pērli: daudzveidīgs reljefs, mainīgs trases segums un aizraujošas trajektorijas.
Ātrums un trašu sarežģītība ir garants tam, ka arī otrreiz izbraucot ātrumposmus, iespējas kļūdīties ir augstas. Distance visiem šķitīs pazīstama līdz sīkumam, taču apstākļi katrā aplī var mainīties, un tādēļ atslābināt modrību nedrīkstēs līdz pat finiša rūtotajam karodziņam.