Auto Stils Supersprintā Vidzeme pret Kurzemi, debitēs Folkreiss

Info: Viesturs Saukāns
Foto: Fotoaģentūra “4rati”

Svētdien, 21. jūnijā Ropažu pagasta sporta kompleksā „333″ norisināsies Latvijas kausa izcīņas Rallija Supersprintā 2. posms – Auto Stils Supersprints „Līgo 333″. Pēc pirmā posma varam gaidīt kārtējo Vidzemes un Kurzemes sportistu kauju – tieši šo reģionu pārstāvji, ar nelielu rīdzinieku iejaukšanos, diktē toni Supersprinta klasēs. Tikmēr papildu izrāde būs jaunā autosporta veida Folkreisa debija Latvijā!

Šobrīd intrigu sagādā 4WD+ klase, kurā sapulcējusies izcila kompānija. Uz starta stāsies gan rallijā, gan rallijsprintā izslavēti sportisti – Kaspars Šimkus, Jānis Dūcis, Ainārs Eikerts, Matīss un Miķelis Mežaki, kā arī Supersprinta pirmo sezonu stiprinieki Ints Jeršovs, Kārlis Nebars, Andris Kulbergs, Valts Zvaigzne un citi. Uzvarētāju var uzminēt, taču ne prognozēt. Pirmajā posmā labākais bija Matīss Mežaks, pārspējot Intu Jeršovu un Kārli Nebaru. Klasē dominējuši Latvijas centrālās daļas pārstāvji.

4WD klasē pirmajā posmā, kas arī notika s/k 333, dubultuzvaru izcīnīja kuldīdznieki brāļi Jānis un Mārcis Ivanovski. Viņi neapšaubāmi saglabā galveno favorītu statusu, taču savu vārdu vēlēsies teikt vairāki Rīgas rajona pārstāvji ar Mārtiņu Mozgi priekšgalā, kurš iepriekš guva trešo vietu, bet Vidzemes godu cītīgi plāno aizstāvēt smiltenietis Jānis Aleksejevs. Krosa un rallijkrosa speciālists pirmajā posmā debitēja Supersprintā, sasniedzot ceturto vietu.

1600 klasē nevaldāms pēdējās sacīkstēs ir Valmieras rajona pārstāvis Aivis Dīmanis, bet pretestību centīsies izrādīt rīdzinieki Normunds Orlovs un Raivis Bartušauskis, kuri pirmajā posmā guva pārējās pjedestāla pozīcijas. Tomēr prognozējams, ka šie nebūs vienīgie favorīti klasē.

1600+ kategorijā pilnībā dominē kurzemnieki. Klases nepārspējamais līderis talsinieks Sandis Laukšteins ir favorīts arī svētdienas sacīkstē, taču uz starta stāsies pamatīga Kuldīgas rajona braucēju armija ar Jāni Kārkliņu priekšgalā. Pirmajā posmā starp Laukšteinu un Kārkliņu otrajā vietā iespraucās Aivo Gailītis – vēl viens kuldīdznieks.

2WD Open klasē, kurā pulcējas vienas ass piedziņas mašīnas, sagatavotas speciāli sportam, prognozēt uzvarētāju ir sarežģīti. Pirmajā sacīkstē pārsteidzošu uzvaru guva ogrēnietis Dainis Ansons, kurš gatavojas cīņai arī šajā sacīkstē. Visai intriģējošs var izrādīties Jāņa Spīķa starts – Latvijas autokrosa čempionāta 2000 Super klases kopvērtējuma līderis plāno startēt ar krosa Peugeot 206.

4WD Open klasē cīņa par uzvaru var izvērsties par rīdzinieka Inta Jeršova un cēsnieka Elmāra Aukšmuksta dueli – viņi bija spēcīgi Latvijas kausa pirmajā sacīkstē, turklāt pārmaiņus dominējuši citās LAF Standartauto komisijas sacensībās gan ziemā, gan vasarā.

Ļoti principiāla cīņa gaidāma Kroskartu CK125 klasē, kurai Auto Stils Supersprints „Līgo 333″ būs Latvijas čempionāta trešais posms. Klases pirmā sezona čempionāta statusā ir intriģējoša – gados jaunie sportisti cīnās ne tikai Supersprinta, bet arī autokrosa un rallijkrosa sacīkstēs. Pagaidām klasē aizvadīti divi posmi – autokross Brenguļos un rallijkross Igaunijā. Abos pārāks bijis 2008. gada Ziemeļeiropas čempions rīdzinieks Ralfs Sirmacis. Taču viņš atzīst, ka uz papēžiem min Dāvis Tobiass, ļoti ātrs ir ventspilnieks Otto Vočtavs. Īpaša uzmanība iepriekšējos posmos tika pievērsta Lienei Sproģei – jaunā dāma posmā Igaunijā saņēma punktus par otro vietu!

Favorīts VAZ Open klasē ir pirmā posma uzvarētājs smiltenietis Edgars Tralla. Klasē, kurā dominē vidzemnieki, otro vietu pirmajā posmā tomēr sasniedza Jelgavas rajona pārstāvis Raivis Grīnfelds. Zemgales sportisti var pārsteigt, jo pamatīgs pulciņš startēs no Dobeles rajona, ar meistarīgo Andri Empeli priekšgalā, spēcīgs būs Valdis Vilks no Bauskas rajona.

Tiks izspēlēta uzvara arī U18 vērtējumā, kurā, rezultātus aprēķinot pēc klašu sniegumu salīdzinoša koeficienta, gūt panākumus var jebkuras salonautomobiļu klases sportists, lai cik spēcīgā automašīnu klasē viņš startētu.

Lielu uzmanību piesaistīs Latvijā pirmā Folkreisa sacensība – Folkreisa „Lielā sākuma” kausa izcīņa. Sacīkste būs vairāk kā demonstrācijas brauciens, taču kopumā pirmajiem Folkreisa dalībniekiem būs iespēja aizvadīt septiņus braucienus ar kopēju startu. Uz starta plāno iziet vairāki pirmo Folkreisa automašīnu piloti. Folkreiss ir izmaksu ziņā ļoti demokrātiska klase, jo, tā kā noteikta fiksētā summa, par kuru sportistam jāpārdod automašīna – 950 eiro – mašīnas netiek tehnoloģiski attīstītas, līdz ar to saglabājas iespēja cīnīties par uzvaru ar minimālu budžetu. Kas ir Folkreiss un kā tas izskatās dabā, redzēsit svētdien, 21. jūnijā sporta kompleksā „333″!

Aktivitātes Supersprinta un Folkreisa sacīkstē norisināsies jau no agra svētdienas rīta, bet pirmais Supersprinta brauciens sāksies pl. 10:00. Folkreisa mašīnas trasē dosies pl. 11:15. Auto Stils Rallija Supersprints „Līgo 333″ notiek sadarbībā ar kompāniju „Cēsu alus”. Savukārt organizatori atzīmē, ka ieejas maksa uz pasākumu paredzēta ļoti simboliska!

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *