Ieskats “Rally Alūksne” vēsturē: pieci ralliji, trīs uzvarētāji

15/01/2016 |

Jau sestdien, 16. janvārī tiks aizvadītas šogad Baltijā pirmās ziemas rallija sacensības “Rally Alūksne 2016”. Gaidot zīmīgo notikumu, ielūkosimies šo sacīkšu ne tik senajā vēsturē un atcerēsimies, kā cīņa par uzvarām Alūksnes sniegotajos ātrumposmos notikusi iepriekšējos piecus gadus.

2011

“Rally Alūksne” sāk rakstīt savu vēsturi – parādās līdz šim Latvijas rallijā un rallijsprintā nebijušas sacensības. “Rally Alūksne 2011” debitē kā Latvijas rallijsprinta čempionāta posms, pirmajā reizē pulcējot 29 ekipāžas, ar sportistiem no Latvijas, Igaunijas, Lietuvas un Krievijas, kā arī prāvu pulku rallija disciplīnas pārstāvjus. Izvirzoties vadībā jau pirmajā no sešiem ātrumposmiem, visai pārliecinošu uzvaru izcīnīja Jānis Vorobjovs/Guntars Zicāns (“Mitsubishi Lancer EVO X”), kuri par 15 sekundēm pārspēja Māri Neikšānu/Māri Jēkabsonu (“Mitsubishi Lancer EVO VIII”).

2012

Arī 2012. gadā “Rally Alūksne” turpināja būt rallijsprinta sezonas atklāšanas sacensības, kā arī laba iespēja rallija pārstāvjiem iesildīties jaunajai sezonai. Otro gadu pēc kārtas par uzvarētājiem kļuva Jānis Vorobjovs/Guntars Zicāns (“Mitsubishi Lancer EVO X”), taču šoreiz viņiem bija daudz lielāks pretspēks – Sīms Plangi/Mareks Sarapū no Igaunijas (“Subaru Impreza STi N11”) cīnījās neatlaidīgi un finišā zaudēja tikai nieka 1.9 sekundes, sarūpējot ciešāko finišu “Rally Alūksne” līdzšinējā vēsturē. Jāpiemin, ka togad uz starta jau stājās vairāk par 40 ekipāžām.

2013

“Rally Alūksne” trešajā piegājienā sacensībām tika noteikts ne vien Latvijas rallijsprinta čempionāta, bet arī Igaunijas kausa izcīņas pirmā posma statuss, kas līdz ar to piesaistīja vēl starptautiskāku dalībnieku sastāvu un vairāk ekipāžu nekā 2011. un 2012. gadā – pieteikumu skaits tuvojās 60, kas ir “Rally Alūksne” līdz šim labākais rādītājs. Iepriekšējo gadu uzvarētājs Vorobjovs šoreiz nestartēja, bet visu pirmo trijnieku aizņēma viesi no ārzemēm, uzvaru gūstot Vasīlijam Grjazinam/Dmitrijam Čumakam (“Ford Fiesta S2000”).

2014

Nākamajā gadā “Rally Alūksne” atkal bija tikai Latvijas rallijsprinta čempionāta posms, ārvalstu ekipāžu atkal bija mazāk, taču bija jūtams intereses pieaugums no pašmāju autosportistu puses. Kā ierasts, arī šoreiz ar savu klātbūtni uz starta pagodināja daudzi spēcīgi rallisti, atgriezās arī Vorovjovs, kuram tās bija pirmās sacīkstes ar jauno stūrmani Andri Mālnieku (“Mitsubishi Lancer EVO X”). Sākums gluži labs, jo gandrīz -20 grādu salā atkal izdevās uzvarēt, par nepilnu minūti uzveicot Mārtiņu Svili/Ivo Pūķi (“Mitsubishi Lancer Evo VIII”).

2015

Pērngad “Rally Alūksne” svinēja piecgades jubileju un dāvanā bija mazliet neierasta un ļoti baudāma cīņa par uzvaru absolūtajā ieskaitē. Pirmās rallija sacensības pie pilnpiedziņas auto stūres aizvadīja Ralfs Sirmacis, iepriekšējo sezonu Latvijas rallija čempions R2 priekšpiedziņas klasē. Turklāt tās viņam bija pirmās sacīkstes kopā ar stūrmani Artūru Šiminu (“Mitsubishi Lancer EVO IX”). Tikmēr pēc vairāku gadu pauzes tieši “Rally Alūksne” atgriežanos sarūpēja Andis Neikšāns (“Mitsubishi Lancer EVO X”), kurš startēja kopā ar Aivi Aizsilnieku. Zīmīgi, ka tieši starp šīm divām ekipāžām izvērtās galvenā cīņa par uzvaru – lai gan Neikšāns pabija vadībā, finišā ar 15 sekunžu pārsvaru uzvarēja Sirmacis. Tikai trešais šoreiz finišēja Vorobjovs.

2016

“Rally Alūksne 2016” turpina iesākto tradīciju, un aizvien tas ir Latvijas rallijsprinta čempionāta pirmais posms, pirmās ziemas rallija sacensības Baltijā, kā arī jau otro reizi pēc kārtas arī Lietuvas rallijsprinta čempionāta atklāšanas posms. Jānis Vorobjovs, kurš šajās sacīkstēs uzvarējis visvairāk reižu – trīs, šoreiz gan uz starta nebūs redzams. Tomēr arī šogad dalībnieku pulkā daudzi ātri rallija braucēji, kā arī rallijsprinta ieskaites pārstāvji – kopā vairāk par 50 ekipāžām.

Informāciju sagatavoja:
Juris Dargēvičs

Izstrādā un uztur IG Studija
coloring.cool