“Extreme E” pirmajā posmā uzvar rallijkrosa čempions Kristofersons

05/04/2021 |

Foto: Extreme E

Ar pārliecinošu “Rosberg X Racing” komandas uzvaru svētdien Saūda Arābijā noslēdzās jaunā elektrisko rallijreida mašīnu čempionāta “Extreme E” pirmais posms, finālā dominējošu sniegumu parādot tās pilotiem Johanam Kristofersonam un Mollijai Teilorei.

Jaunizveidotajā sacīkšu seriālā ar 400kW (550zs) jaudīgajām “Odyssey 21” automašīnām šogad piedalās deviņas komandas, katrā no kurām viens braucējs ir vīriešu, bet otrs – sieviešu kārtas. Katrās sacensībās notiek kvalifikācija, divi pusfināli un fināls, un katrās no šīm cīņām jānobrauc divi apļi, ar obligātu nosacījumu, ka pa vienam aplim veic katrs no komandas braucējiem. Saūda Arābijā notikušajā Tuksneša “X-Prix” izcīņā viens aplis bija nepilnus deviņus kilometrus garš.

Kvalifikāciju kā uzvarētājs noslēdza deviņkārtējais pasaules rallija čempions Sebastjēns Lēbs un viņa pāriniece Kristina Gutjeresa, kura šogad Dakaras rallijā cīnījās par uzvaru “Light Prototypes” klasē. Jau kvalifikācijas dienā notika arī divas avārijas. Vienu no tām piedzīvoja Stefans Sarazāns, kura pāriniece ir Džeimija Čedvika, bet otru, vēl iespaidīgāku – Matiasa Ekstroma sacīkšu partnere Klaudija Hirtgena, kura uzmeta vairākus kūleņus.

Spēcīgāko braucēju pusfinālā startēja trīs ātrākās komandas, uz starta stājoties ļoti titulētai pilotu trijotnei, kuri cīnījās par divām vietām uz starta finālā. Sākotnēji vadību pārņēma divkārtējais pasaules rallija čempions un četrkārtējais Dakaras rallija uzvarētājs Karloss Sainss, viņam sekoja kvalifikācijas uzvarētājs Lēbs, bet pēdējais, pēc ne tik veiksmīgas kustības uzsākšanas, bija trīskārtējais pasaules rallijkrosa čempions Kristofersons. Turpinājumā Kristofersons spēja pārņemt vadību, bet viņa pāriniece Mollija Teilore, kura brauca otro apli, veiksmīgi sasniedza finišu. Lēbs komandas biedre Kristina Gutjeresa finišēja otrā, bet Sainsa un Dakaras rallija motociklu klases braucējas Lajas Sancas duets palika trešajā vietā, kas liedza viņiem iespēju startēt finālā. Jāpiemin, ka Lēbs pārstāv septiņkārtējā F1 pasaules čempiona vienību “Team X44”, bet Kristofersons brauc 2016. gada F1 čempiona Niko Rosberga komandā.

Otrajā pusfinālā jeb “Crazy Race” notika cīņa par pēdējo pieejamo vietu uz starta finālā. Par šo atlikušo iespēju arī sacentās spēcīgi sportisti, un jau pēc starta vadībā nokļuva 2019. gada pasaules rallijkrosa čempions Timijs Hansens no “Andretti United Extreme E” komandas, kuram tobrīd sekoja 2009. gada F1 pasaules čempions Džensons Batons, bet trešo vietu ieņēma britu rallijkrosa braucējs Olivers Benets. Finišā pārliecinoši pirmā iebrauca rallija pilote Keitija Muningsa, nodrošinot uzvaru sev un Hansenam, kamēr Beneta pāriniece Kristine Džampaoli Zonka finišēja otrajā vietā, bet Batons ar Mikaelu Āhlinu-Kutulinsku palika trešie.

No pirmās starta vietas finālā sacīkstes sāka Hansens, kurš pašā sākumā izmantoja četru sekunžu ilgo paātrināšanās papildiespēju “Hyperdrive”, pirmajā līkumā iebraucot līderpozīcijā. Otrais tobrīd bija Kristofersons, bet Lēbs sekoja trešajā vietā. Kristofersons izmantoja atšķirīgu stratēģiju, pirmo līkumu izbraucot ļoti plaši, kas bija papildus veikti metri, taču tādā veidā ieguva labāku ātrumu turpinājumā, kas viņam ļāva pārņemt vadību. Lēbam turpinājumā sākās problēmas ar stūres pastiprinātāju, un viņš vairs nespēja konkurēt, arī Hansens sāka atpalikt. Pirmo apli Kristofersons noslēdza ar 32 sekunžu pārsvaru pār Hansenu, pirms iebrauca ātruma ierobežojuma zonā, kur notiek braucēju maiņa.

Braucēju maiņai nepieciešams atvēlēt vismaz 45 sekundes ilgu pitstopu, ko Kristofersons un viņa pāriniece, Austrālijas rallija čempione Teilore veiksmīgi paveica, vēl pirms Hansens bija apstājies, lai pie stūres palaistu Muningsu. Finišā Teilore iebrauca 23 sekundes priekšā, nodrošinot sev un Kristofersonam uzvaru “Extreme E” pirmajā posmā, kamēr Hansens ar komandas biedri Muningsu ierindojās otrajā vietā. Tehniskas problēmas nomocītajā Lēba mašīnā finišu kā trešā sasniedza Gutjeresa. Nestartējot finālā, ceturto vietu posmā izcīnīja Sainss/Sanca, piekto vietu ieņēma Benets/Zonka, bet sesto – Batons/Āhlina-Kotulinska. Septītā vieta Ekstromam/Hirtgenai, astotajā vietā palika Kails Deluks/Sāra Praisa, bet pēdējie šoreiz Sarazāns/Čadvika.

Sezonā kopumā šogad plānoti pieci posmi, no kuriem nākamais notiks 29. un 30. maijā Senegālā, pie leģendārā Rozā ezera, kur savulaik svinīgi tika aizvadīti Dakaras rallija noslēdzošie ātrumposmi.

Izstrādā un uztur IG Studija
coloring.cool