Dakaras rallija līderim El-Atijam piešķirts sods

Foto: Red Bull Content Pool

Lai gan Nāsirs El-Atija otrdien notikušajā Dakaras rallija devītajā posmā spēja nedaudz palielināt pārsvaru pār Sebastjēnu Lēbu, šobrīd kopvērtējumā abu ekipāžu starpā atstatums sarucis, jo sacīkšu līderim piešķirts piecu minūšu sods.

Sociālajos tīklos publicētā video nojaušams, ka El-Atija un viņa stūrmanis Metjū Baumels sacensību astotā ātrumposma laikā uz kādu brīdi nav piesprādzējuši drošības joslas, kamēr viņu mašīna atradās kustībā. Video redzams, ka uz riepas maiņu apstājusies “Toyota” automašīna, kā arī konkurentu komandas “Prodrive” spēkrats, un tiesneši izsprieduši, ka El-Atija un viņa stūrmanis nebūtu varējuši pēc apstāšanās tik ātri pēc auto apturēšanas no tās izkāpt un pēc iekāpšanas uzsākt kustību, ja tiktu korekti nostiprinātas drošības jostas.

Komandai tika pieprasīti ieraksti no borta kameras, kuros pārkāpums bijis redzams. Lai pilots varētu piesprādzēties, jau pēc braukšanas atsākšanas vienubrīd stūrmanis pat pieturējis El-Atijas stūri. Tādējādi pārkāpts pasaules rallijreida čempionāta sportisko noteikumu punkts 48.1, kas nosaka drošības prasības, sacīkšu mašīnai atrodoties kustībā. Tiesneši sprieda, ka ir ne vien pārkāptas drošības prasības, bet šī pārkāpuma rezultātā arī iegūts laiks.

Trīs posmus pirms Dakaras rallija beigām “Toyota” rūpnīcas pilotam El-Atijam līdz ar to ir 34 minūšu un 5 sekunžu pārsvars pār “Prodrive” rūpnīcas komandas “Bahrain Raid Extreme” pārstāvi Lēbu. Trešajā vietā esošais “Overdrive Toyota” pilots Jazīds El Radži tikmēr atpaliek 54 minūtes un 44 sekundes.

Jāpiemin, ka dienu iepriekš no soda izdevās izsprukt Lēbam. Viņš astotajā posmā pazaudēja vienu no rezerves riteņiem, tomēr ekipāža sodīta netika – tā vietā tika piespriests 5000 eiro reāls un vēl 5000 eiro nosacīts naudas sods komandai.