El-Atija jau ceturto reizi karjerā uzvar Dakaras rallijā

Foto: Red Bull Content Pool

Divus gadus palicis zaudētāja lomā, šogad atkal par Dakaras rallija uzvarētāju automobiļu klasē kļuvis katariešu pilots Nāsirs El-Atija, kurš to paveicis kopumā ceturto reizi karjerā. “Toyota” komandas braucējs sacensību pēdējos posmus brauca piesardzīgi, tādā veidā noturoties drošā pārsvarā pār Sebastjēnu Lēbu, kurš “Prodrive” rūpnīcas vienības sastāvā guvis otro vietu.

El-Atija šogad “Dakarā” uzvarēja tikai divos no 12 ātrumposmiem, abas reizes sacensību pirmajā nedēļā, taču kopumā demonstrēja nevainojamu stabilitāti, kamēr konkurenti saskārās gan ar tehniskām problēmām, gan kļūdām navigācijā. Lēbs jau rallija sākumā zaudēja 12 minūtes vairākkārt plīsušu riepu dēļ, bet vēlāk salūzis diferenciālis prasīja vēl aptuveni pusstundu. Finišā WRC leģenda zaudēja El-Atijam 27 minūtes, bet trešo vietu, atpaliekot mazliet vairāk par stundu, izcīnīja “Overdrive Toyota” pilots Jazīds El-Radži.

Ar četrām uzvarām El-Atija tagad kļuvis par otro panākumiem bagātāko pilotu automobiļu klasē visā Dakaras rallija vēsturē – četras uzvaras ir arī Ari Vatanenam, bet ar astoņām var lepoties Stefans Petransels. Lēbam otrā vieta ir atkārtots labākais rezultāts Dakaras rallijā, kurā šogad viņš startēja jau sesto reizi, bet El-Radži vadošajā trijniekā iekļuvis pirmo reizi.

Noslēdzošajā 164 km garajā posmā no Bišas uz Džidu uzvarēja Henks Lategans ar “Toyota” rūpnīcas pikapu, bet viņa tuvāko sekotāji bija Petransels, kurš šogad startēja ar elektrisko “Audi”, un Brians Baragvanats ar “Century” automobili. Lēbs bija ceturtais ātrākais, bet El-Atija bez lieka riska uzrādīja 19. rezultātu.

Vien pēdējā brīdī iekļauts “Prodrive” komandas “Bahrain Raid Extreme” sastāvā, pie cienījamas ceturtās vietas savā 16. Dakaras rallijā ticis Orlando Terranova, piektais finišējis “Toyota” braucējs Žinels de Viljē, bet Jakubs Pržigonskis, kurš bija ātrākais no “X-Raid Mini” komandas pārstāvjiem, sasniedzis sesto vietu.

Šogad sacīkstēs piedalījās “Audi” komanda, kas startēja ar trim elektriskajiem spēkratiem. Visas ekipāžas jau pašā sākumā piedzīvoja dažādas problēmas, zaudējot daudz laika, taču pierādīja, ka nākotnē tai ir potenciāls cīnīties par uzvaru. Jau šogad “Audi” mašīnas bija ātrākās piecos posmos, kas ir vairāk nekā jebkura cita komanda – “Toyota” bija ātrākā četras reizes, bet “Prodrive” piloti uzvarēja trīs ātrumposmos. Vienīgais no “Audi” trijotnes pirmajā desmitniekā gan finišēja Matiass Ekstroms, kuram šī bija vien otrā “Dakara” dzīvē, bet Karloss Sainss palika uzreiz aiz “Top 10”.

Noslēdzošajā dienā problēmas piemeklēja Vladimira Vasiļjeva un Latviju pārstāvošā Oļega Uperenko ekipāžu, kas pirms tam ieņēma septīto vietu, bet šīs dienas laikā zaudēja vairāk par stundu un atkrita uz desmito vietu. Piektais labākais 12. posmā izrādījās lietuvietis Vaidots Žala, kurš ar “X-Raid” sagatavoto “Mini” automašīnu sacīkstes pabeidzis 11. vietā. Pēc problēmām bagāta sacīkšu sākuma Antans Juknevicš ar latviešu stūrmani Didzi Zariņu, kuram tā bija atgriešanās Dakaras rallijā pēc daudziem gadiem, spējuši sasniegt finišu – viņi ierindojas 49. vietā.

Smago mašīnu vērtējumā sesto uzvaru pēc kārtas izcīnīja “Kamaz” komanda, tāpat kā pirms gada, pirmo vietu sasniedzot Dmitrijam Sotņikovam. Sacensību noslēgumā viņam tuvu atradās komandas biedrs Eduards Nikolajevs, tomēr Sotņikovs bija ātrākais sacensību noslēdzošajā posmā un uzvarēja ar nepilnu desmit minūšu pārsvaru. “Kamaz” ekipāžas šogad aizņēmušas pirmās četras pozīcijas rallija kopvērtējumā, trešo vietu izcīnot Antonam Šibalovam, bet trešo – Andrejam Karginovam. No pārējiem ātrākais šogad bija holandietis Januss van Kasterns, kurš pilotēja “Petronas Team De Rooy” komandas “Iveco” automašīnu.

Pēdējā dienā notika līderu maiņa SSV klasē, kur jau pirms tam cīņa par uzvaru bija ārkārtīgi spraiga. Otro uzvaru kādā no ātrumposmiem sasniedza lietuvietis Roks Bacjuška, bet Ostins Džonss ar trešo rezultātu šajā dienā spēja izraut uzvaru Dakaras rallijā, jo Džerards Farress bija vien sestais ātrākais un kopvērtējumā pazaudējis amerikānim divas minūtes. Savukārt Bacjuška no ceturtās vietas  kopvērtējumā pēdējā posmā pacēlās uz trešo, pārspējot Mareku Goczalu.

“Light Prototypes” kategorijā ātrākais bija Sets Kintero, bet pārliecinošu uzvaru izcīnījis čīlietis, bijušais motociklu klases braucējs Frančesko Lopess. Otrās vietas ieguvējs Sebastians Ēriksons viņam sacīkšu izskaņā zaudējis 51 minūti, bet trešo vietu guvusi Kristina Gutjeresa.

Dakaras rallija rezultāti automobiļu klasē:

Vieta Pilots Komanda Auto Rezultāts
1. Nasser Al-Attiyah Toyota Gazoo Racing Toyota 38:33:03
2. Sebastien Loeb Bahrain Raid Extreme Prodrive +00:27:46
3. Yazeed Al-Rajhi Overdrive Toyota Toyota +01:01:13
4. Orlando Terranova Bahrain Raid Extreme Prodrive +01:27:23
5. Giniel de Villiers Toyota Gazoo Racing Toyota +01:41:48
6. Jakub Przygonski X-Raid Mini JCW Team Mini +01:53:06
7. Mathieu Serradori SRT Racing Century +02:32:05
8. Sebastian Halpern X-Raid Mini JCW Team Mini +02:38:26
9. Mattias Ekström Team Audi Sport Audi +02:42:11
10. Vladimir Vasilyev VRT Team BMW +03:02:21

Dakaras rallija rezultāti smago automobiļu klasē:

Vieta Pilots Komanda Auto Rezultāts
1. Dmitry Sotnikov Kamaz-Master Kamaz 41:37:34
2. Eduard Nikolaev Kamaz-Master Kamaz +00:09:58
3. Anton Shibalov Kamaz-Master Kamaz +01:11:11
4. Andrey Karginov Kamaz-Master Kamaz +01:49:55
5. Janus van Kastern Petronas Team De Rooy Iveco Iveco +03:08:30
6. Martin van den Brink Big Shock Racing Iveco +03:41:32
7. Martin Macik Mammoet Rallysport De Rooy Iveco Iveco +04:44:11
8. Victor Willem Corne Versteijnen Petronas Team De Rooy Iveco Iveco +04:44:34
9. Richard de Groot Firemen Dakar Team Iveco +06:29:27
10. Mitchel van den Brink Petronas Team De Rooy Iveco Iveco +08:10:34

Visi rezultāti >>