Raimonds Elbakjans: rupeklis trasē pēc pirmās sezonas

Processed with VSCO with m5 preset

Foto: no R.Elbakjana personiskā arhīva

Raimonda Elbakjana vārdu dzirdot, pirmās asociācijas, visticamāk, ir basketbols un jauniešu ielu kultūras un sporta kustība “Getto Games”. Patlaban Raimondam un viņa komandai darba pilnas rokas, jo pilnā sparā notiek gatavošanās jau vienpadsmitās “Getto Games” sezonas atklāšanai, kas paredzēta 13.maijā.

Tomēr Raimonda dzīve nav tikai basketbols un aizvien svarīgāku vietu tajā ieņem vēsturiskās autošosejas sacensības. Kā tas viss sākās? “Pirms vairākiem gadiem iepazinos ar Jāni Tomsonu, kurš, būdams bez vienas kājas,  brauca sacensībās ar vēsturisko Volgu. Viņš radīja manī patiesu apbrīnu, sākām ar “Getto Games” Jāni atbalstīt, piedalīties sacensību organizēšanā.”

“Pirmais starts autošosejā man pašam bija Žiguļu kausā Biķerniekos – izīrēju standarta žiguli ar dugām, tā mašīna nemaz negāja, cīnījos pa beigām un finišā biju pēdējais”, atceras Raimonds.

“Pagāja pāris gadi un pagājušajā sezonā no Jāņa Tomsona un kluba “929”  izīrēju Volgu, palīdzēja arī Andris Djačenko. Ar šo auto jau varēju pacīnīties ar  Tomsonu. Sapratu, ka nav ko ņemties, un ļaut konkurentiem braukt garām taisnē. Bija skaidrs, ka jādabū laba mašīna, jo gribējās pacīnīties – tā man ir visos sporta veidos, gribas būt ātrākajam, apdzīt konkurentus.”

“Nopirku mašīnu, ko bija sagatavojis šobrīd ātrākais Volgu braucējs Ainars Šēnfelds, pie auto pieķērās mans tēvs Roberts Elbakjans, viņš padarīja auto par 80-100 kg vieglāku. Sāku cīnīties ar Normundu Dobumu, Andreju Pauperu. Kad tiku pie konkurētspējīgas mašīnas,  pagājušās sezonas vidū mani sāka saukt par rupekli un agresīvu braucēju. Kad piedalos, gribu uzvarēt, bet nav tās pieredzes, sanāk pabakstīt konkurentus trasē”, atzīst Raimonds.

Raimonds uzskata, ka visi braucēji “Volgās” un vēsturiskajā autošosejā ir ar lielām ambīcijām, bet ir būtiski, lai cīņa sacīkstēs netraucētu cilvēciskām attiecībām, lai pēc finiša var paspiest viens otram roku. “Lai kā arī gājis trasē, vienmēr piedāvāju mašīnas remontu, ja esmu bijis vainīgs. Gribētos no visiem šo savstarpējo sapratni un spēju uzņemties atbildību”, tā Elbakjans.

2018.gada sezonu Raimonds noslēdza kā otrās vietas ieguvējs Dzintara apļa “Volga 406” ieskaitē Latvijas kausā. Pagājušajā gadā gūta pieredze arī sacensībās Krievijā – “Moscow Raceway” trasē notikušajās starptautiskās  autošosejas sacensības, kurās Raimonds Elbakjans  12 spēcīgu konkurentu vidū “Volga 406” klasē izcīnīja uzvaru.

Jautāts par nākamā gada plāniem, Raimonds cer startēt  visos Latvijas vēsturiskās autošosejas seriāla posmos. “Braucu, lai mācītos, katrās sacensībās tiek gūta jauna pieredze un saprašana par mašīnu.”

Raimonda  pieredze autosportā nerobežojas tikai ar šosejas sacensībām. “Šogad kā “nullīte” nobraucu ralliju “Sarma” ar žiguli, ļoti patika. Skaidrs tas, ka rallijs prasa daudz vairāk laika, jāgatavo mašīna, jāpieraksta trase, jāmācās sastrādāties ar stūrmani.”

Jautāts, vai viņa plānos ir vieta arī rallijam arī turpmāk, Raimonds neslēpj, ka, ja būs iespēja sagatavot automašīnu, tad arī citreiz viņu būs iespēja redzēt rallija trasēs. “Tēvs man  pamatīgi “apaudzis” ar dažādu tehniku, varbūt arī kas  rallijam piemērots viņam atrastos”.

“Ja kāds vēlas ienākt autosportā, autošoseja ir vispiemērotākā disciplīna, jo, ja māki braukt pa ceļu, tad gan jau,  ka arī trāpīsi trasē” , smejas Raimonds.

Raimonds Elbakjans uzskata, ka šī ir ļoti vīrišķīga un jēdzīga aizraušanās. Gan “Volgās”, gan “Žiguļos” startējot,  svarīga ir  fiziskā sagatavotība, jo sacensību režīmā jānobrauc divreiz pa  40 līdz 45 km, ir ko “pavingrot”. Tāpat būtiska ir arī spēja koncentrēties un pārvarēt stresa situācijas.”

Kā vēl vienu saistošajām lietām vēsturiskajā autošosejā Elbakjans min salīdzinoši vienkāršākos sporta auto: “Esmu basketbolists, nevis autosportists, un tādā WRC automašīnā noteikti neko nevarētu saprast.  Volgas un žiguļi ir daudz saprotamāki un līdz ar to pieejamāki arī cilvēkiem bez īpašām tehniskām zināšanām”.

Vēlos aicināt visus, kas grib attīstīt šāda veida hobiju – sazinieties ar mani, palīdzēšu gan ar padomu, gan arī atrast atbilstošāko automašīnu”, aicina Raimonds Elbakjans.

Tātad – ja Tevi ir ieinteresējusi iespēja izmēģināt savus spēkus vēsturiskajā autošosejā, droši raksti e-pastu uz elbakjans.raimonds@gmail.com vai arī zvani Raimondam 28844828.

Dace Janova, www.4rati.lv