WRC jaunu pārmaiņu priekšvakarā
Info: autosport.com
Jau drīzumā WRC rallija attīstības nodaļa plāno ieviest būtiskus jauninājumus, lai daudzi jaunie un talantīgie sportisti redzētu kāds ceļš ejams, lai sasniegtu WRC rallija virsotni.
F-1 ir sava piramīda, kas sākās ar kartingiem. Gandrīz visi vadošie F-1 piloti savu karjeru sākuši ar kartingu sacensībām. Pēc tam sekojošas citas sacensības, kamēr beigās tika sasniegta pati virsotne – F-1. WRC rallijā šādas piramīdas vēl īsti nav. ”F-1 sākas ar kartinga sacensībām, bet pie mašīnas stūres oficiāli var sēsties tikai no 17 vai 18 gadu vecuma. Mēs vēlamies izveidot jaunu sporta veidu un braucamos bērniem, kas ir sasnieguši jau septiņu gadu vecumu. Protams, viņi visi nekļūs par WRC braucējiem, vai čempioniem. Mums ir nepieciešama efektīva piramīda, lai viņiem būtu skaidrs, kāds ceļš ejams, lai nokļūtu WRC virsotnē,” saka kompānijas North One priekšsēdētājs Neils Dankansons.
Šobrīd WRC rallijā var nokļūt braucēji no JWRC klases, PWRC klases, kā arī tie, kam ir nauda…daudz naudas. Vēl viens variants, ka sevi parādīt un, iespējams, atrast vietu kādā WRC komandā, ir ”Pirelli Star Drive” rallija konkurss. Starptautiskā Automobiļu federācija (FIA) sadarbībā ar riepu ražotāju ”Pirelli” jau otro gadu veic atlasi starp jaunajiem un talantīgajiem rallija braucējiem no visas pasaules, kur beigās pieci jaunie rallija talanti iegūst iespēju startēt speciāli izveidotā ”Pirelli Star Drive” rallija komandā, kas piedalās pasaules čempionātā rallijā PWRC ieskaitē. Taču arī šajā atlasē iekļūt ir grūti.
“Uzskatu, ka braukšanu rallijā nepieciešams sākt ar bagijiem,” saka ”Pirelli” motoru sporta nodaļas vadītājs Pols Hemberijs. “Nepieciešams izveidot tādu kā akadēmiju, kurā, izmantojot strukturētu pieeju, bērni varētu iet uz augšu.” Taču arī bez šīs galvenās sistēmas (piramīdas veidošanas) WRC attīstības nodaļai padomā ir daudz ideju. Viena no tām ir 2011. gadā ieviest atsevišķu klasi pilotiem, kuri sacenstos ar agrākajos gados ražotām rallija automašīnām.
“Mums ir jāzina, kā investēt jauno sportistu nākotnē,” saka WRC attīstības nodaļas ISC vadītājs Saimons Longs. ”Vienalga, vai tie būtu talantīgi organizatori, rallija braucēji vai mehāniķi – mums viņiem ir jāpalīdz. Šobrīd mēs mēģinām izveidot stratēģiju, kas varētu apvienot nacionālos, reģionālos un starptautiskos čempionātus kopā. Šobrīd mums augstākā ir WRC klase, taču tajā pašā laikā mums ir jāatbalsta JWRC un PWRC, kā arī vienu marku rallija mašīnu sacīkstes.”
“Ja paskatāmies uz F-1, vai MotoGP čempionātiem, tad tur apakšā ir akadēmija, kas attīsta talantus. Nākotnē gribam, lai katrā rallijā mums kā minimums piedalītos ap100 dalībniekiem un, lai uz starta izietu ap 30 WRC mašīnām,” atzīst Longs.
Tāpat arī nesen FIA apstiprināja, ka nākamgad WRC rallijā čempions tiks noskaidrots četrās klasēs – WRC, JWRC, PWRC un jaunajā SWRC, kurā šobrīd aktīvi piesakās daudzi rallija sabiedrībā zināmi piloti.
Jācer, ka šīs runas arī drīzumā pārvērtīsies darbos, lai katram braukt gribētājam būtu skaidrs, kas jādara un kā jādara, lai nokļūtu tur, kur šobrīd ir Sebastians Loebs, Miko Hirvonens…