Jau rīt sāksies slavenais Dakāras rallijs
Info: esports.lv
Foto: janisvinters.lv
Jau rīt sāksies slavenais Dakāras rallijs, kura maršruts šogad neiegriezīsies nedz Parīzē, nedz Lisabonā, nedz pašā Dakārā. Tā vietā dalībnieki no Buenosairesas (Argentīnā) dosies uz Dienvidiem, izlaidīs loku caur Čīli, un beigās atgriezīsies Buenosairesā.
Pēc tam, kad pagājušajā gadā paredzētais Dakāras rallijs iespējamo teroristu uzbrukumu dēļ tika atcelts, tika paziņots, ka šī gada Dakāras rallijs tiek pārcelts uz Dienvidameriku. Pa Čīles un Argentīnas klajumiem, tuksnešiem, kāpām un kalniem sportistiem 14 dienās nāksies veikt 9574 kilometrus. No tiem 5652 kilometrus dalībnieki veiks sacensību režīmā. Salīdzinājumam 2007. gada rallija 15 dienās bija jāveic 7915 kilometri, bet sacensību režīmā tikai 4309 km.
3. janvārī Buenosairesā ar viena gada aizkavēšanos tiks dots starts trīsdesmitajam Dakāras rallijam. Pirmajā dienā sportistiem būs jāveic 733 km tālais ceļš līdz Santa Rozai. No tās sportisti dosies vēl 837 km uz dienvidiem, lai pēc tam gar Andu kalniem dotos uz ziemeļiem līdz Mendozai. Šajos pirmajos posmos dalībniekus gaida gan tuksnesis, gan akmeņaini ceļi; braucējiem būs jāpārvar gan pauguraini apvidi un smilšu kāpas, gan upes brasls.
Devītajā janvārī sportistiem būs jāšķērso Andu kalni un Čīles robeža, lai nokļūtu Valaparaiso, kur paredzēta vienīgā atpūtas diena. Pēc atpūtas ceļš gar okeānu vedīs uz ziemeļiem, kur sportistus gaida Atakamas tuksnesis un milzīgās Čīles kāpas, kuras krietni pārspēj Āfrikā redzētās. Pēc smagā kāpu posma no Kopiapo būs jādodas uz Fiambalu, šķērsojot robežu un atgriežoties Argentīnā. Lai nokļūtu Fiambalā otro reizi būs jāšķērso Andu kalni. Maršruts vedīšot gandrīz 4700 metru augstumā.
No Fiambalas, kur ekipāžām būs jāiztiek bez tehniskās palīdzības mašīnām, braucējiem būs jāšķērso kāpām pilns apvidus, lai nokļūtu La Riojā, bet no tās pa krietni vienkāršākiem un pazīstamākiem ceļiem sportisti dosies uz Kordobu. Organizatori ziņo, ka daži ceļa posmi sakritīs ar WRC posma maršrutu, kas būs liela priekšrocība profesionālajiem rallistiem. Pašās beigās būs jāveic vēl 792 km, lai nokļūtu atpakaļ Buenosairesā, kur arī šī gada Dakāra finišēs.
Dalībnieku saraksts daudz neatšķirsies no ierastā. Vieglo automobiļu klasē jau pašā dalībnieku saraksta sākumā lasāmi tādi pazīstami vārdi kā Stefans Petransels, Karloss Sainss, Luks Alfāns un Nani Roma. Arī divkārtējais Dakāras uzvarētājs Hiroši Macuoka ir pieteikts “Mitsubishi” komandas sastāvā, tāpat redzēsim arī Robiju un Bobu Gordonus, Alfiju Koksu, Ivanu Milleru un daudzus citus Dakāras rallijā un ārpus tā pazīstamus autosportistus. Vienīgi Žans Luī Šlesērs nodevis Dakāru – francūzis startē “Africa Race” sacensībās, kuras notiek pa iepriekšējiem Dakāras rallijiem līdzīgu maršrutu.
Latviešus ar “OSCar” automobiļiem pārstāvēs trīs ekipāžas. Ar 342. numuru pieteikta Jāņa Āža un Aināra Prinča ekipāža, 343. numurs Mārim Saukānam un Didzim Zariņam, bet debitanti Andris Feldmanis un Krists Feldmanis startēs ar 344. numuru. Visiem sportistiem trase ir jauna un neiepazīta, tāpēc gaidīsim, ka vismaz atsevišķos posmos kāda no mūsu ekipāžām spēs ielauzties arī pirmajā desmitniekā.
Arī motosportisti būs pārstāvēti līdzīgā sastāvā kā iepriekšējos gadus. Favorīti arī šogad ir Sirils Deprē un Marks Koma. Dalībnieku sarakstā ir atrodams arī latviešu motosporta līdzjutējiem labi pazīstamā nīderlandieša Daniela Vilemsena vārds, kurš startēs ar 47. numuru. Kā zināms, Jānis Vinters veselības problēmu dēļ šī gada ralliju izlaidīs, un arī ilggadējais Vilemsena sāncensis Kristers Serģis viņa vietā nav piekritis startēt, tāpēc visa latviešu līdzjutēju uzmanība tiks pievērsta ar 18. numuru startējošajam Eināram Vinteram. Cerēsim, ka Eināram izdosies iztikt bez kritieniem un sasniegt pēc iespējas augstāku vietu.
Smago automobiļu klasē tāpat kā starp motociklistiem redzēsim ierastās cīņas citās ainavās. Aizpagājušā gada uzvarētājs Hanss Steisijs ar “MAN” automobili centīsies nosargāt savu titulu cīņā pret pieckārtējo Dakāras uzvarētāju Vladimiru Čaginu, kurš atkal sēdīsies pie “KAMAZ” stūres. Krievu autoražotāja komandā startēs arī 2005. gada Dakāras uzvarētājs Firdauss Kabirovs un Ilgizars Mardejevs. “GINAF” komandas sastāvā šoreiz par uzvaru cīnīsies Džerards de Rojs, bet Jans de Rojs tāpat kā Hanss Beks šogad brauc “Africa Race” rallijā. Toties piedalīsies “Tatra” komandas sastāvā piedalīsies Alešs Lopraiss, kurš jau iepriekš spējis izrādīt pretestību spēcīgākajiem braucējiem, un arī šogad centīsies cīnīties par to, lai papildinātu savas ģimenes Dakāras balvu kolekciju, kurā jau atrodas viņa tēvoča Karela Lopraisa izcīnītās sešas uzvaras.