Pāreja uz HANS izmantošanu “mazajā” autosportā notiek lēnām

07/02/2017 |

Foto: gearpatrol.com

Šo drošības elementu jau vairāk nekā 15 gadus izmanto autosporta sacensībās, lai pasargātu sportistus no traumām. Mazāka mēroga sacīkstēs sportisti aizvien mēdz startēt bez šiem galvas un kakla aizsargiem, riskējot gūt smagākas traumas avārijas gadījumā.

FHR (Frontal head restraints) jeb HANS (Head and neck support) sistēma ir domāta, lai izsargātos no kakla (sprandas) traumām autosporta sacensībās sadursmes brīdī.

Šis kakla aizsargs ir izstrādāts FIA tehniskā departamenta laboratorijā, analizējot sacensību negadījumus, kuros sportisti bija guvuši kakla traumas. FIA tehniskais departaments, izanalizējot šīs avārijas, nonāca pie lēmuma, ka ar FHR (HANS) kakla aizsargu braucēji tiktu stipri mazāk traumēti negadījuma brīdi.

Šajā visā ir tikai viens “bet”: ne visas nacionālas federācijas cenšas ieviest HANS sistēmas obligāto nepieciešamību savas valsts nacionālajās sacensībās. Pāreja uz HANS mazajos ar autosportu saistītos pasākumos notiek lēnām un ļoti negribīgi. Katram ar autosportu saistītam cilvēkam ir jāizprot šīs sistēmas lietošanas nepieciešamība. Nekad jau nevar zināt, kur paslīdēs kāja, lai paliktu spilvenu, uz kā nokrist…

Noskatoties video, var ļoti labi saprast, ka šāds drošības ekipējums sportistam ir nepieciešams:

Informāciju sagatavoja:
Ģirts Auziņš,
LAF Tehniskā dienesta pārstāvis

Izstrādā un uztur IG Studija
115 queries in 0,806 seconds.