Noivils kritizē WRC plānotās izmaiņas, komandas domā citādi

Foto: Hyundai Motorsport

Pasaules rallija čempionāta viens no vadošajiem braucējiem Tjerī Noivils atzinis, ka nepavisam neatbalsta izmaiņas tehniskajos noteikumos, kam jāstājas spēkā 2022. gadā. Viņš arī pieļauj, ka šo izmaiņu dēļ savu karjeru WRC varētu neturpināt.

Jauno noteikumu aprises kļuva zināmas pagājušā gada vasarā, un tās paredz, ka no aiznākamās sezonas būs vairāk standarta detaļu, kā arī samazināta transmisijas, bremzēšanas, balstiekārtas un aerodinamikas tehnoloģiju attīstība. Jaunais projekts pazīstams ar nosaukumu “Rally 1” un tā būs rallija sacensību augstākā kategorija. Mērķis ir ar izmaksu samazināšanu dot iespēju vairāk sportistiem un komandām progresēt no nacionālajiem čempionātiem līdz reģionālajam, Eiropas un arī pasaules līmenim.

“Es uzreiz pavaicāju savam bosam, vai viņš atbalsta tādu sūdu, bet izskatās, ka jā,” sacīja “Hyundai” rūpnīcas komandas zvaigzne Tjerī Noivils. “Ja godīgi, es neredzu, kāpēc jāsamazina izmaksas un jāpadara mašīnas tehniski mazāk interesantas. Atkal būs pieci pārnesumi, nebūs centrālā diferenciāļa, būs mazāk aerodinamikas un mazāka riteņu kustība piekarē.”

Ierobežojumi tehnoloģiju attīstīšanā tiks ieviesti, lai lielajām rūpnīcu komandām, kas tērē ievērojami vairāk naudas, nedotu tādas priekšrocības pār mazākajām komandām, kurām šobrīd faktiski nav iespēju cīnīties par uzvarām un pat pjedestāliem. Tiks ieviestas arī hibrīda tehnoloģijas, kā arī FIA izstrādās standarta drošības risinājumus, kas būs jāizmanto visiem.

“Pirms trim gadiem mēs nolēmām atdzīvināt WRC un iedot WRC jaunu dzīvi,” saka Noivils. “Ja godīgi, tas ļoti labi nostrādāja gan no reklāmas, gan skatāmības viedokļa. Tagad atgriezīsimies R5+ klasē. Es tiešām nezinu, vai būšu ieinteresēts startēt ar šādām mašīnām, bet tad jau noskaidrosim.”

“Hyundai” vienības boss Andreā Adamo atzinīgi novērtējis šīs ieceres, sakot, ka tās radušās sadarbojoties FIA un pasaules čempionātā iesaistītajām automobiļu rūpnīcām. Arī “M-Sport” vadītājs Ričards Milleners domā līdzīgi.

“Negribu būt rupjš, bet braucēji nav tie, kas komandām finansē rallija programmas,” sacīja Milleners. “Šobrīd tiek lietotas hidrauliskās sistēmas, kas maksā ap 45 miljoniem eiro, bet mēs varam aizvadīt aizraujošus rallijus un piedāvāt skatītājiem, kā arī braucējiem kvalitatīvu produktu, kam nav nepieciešamas šāda līmeņa izmaksas.”

Izmantotie resursi:
www.motorsport.com