Mārtiņš Sesks: “Primārais uzdevums rallijā mums bija mācīties”

30/05/2019 |

Foto: Dace Janova, 4rati.lv

Pagājušās brīvdienās LMT Autosporta Akadēmija ekipāža Mārtiņš Sesks ar stūrmani Krišjāni Cauni pirmo reizi oficiālās rallija sacensībās piedalījās ar pilnpiedziņas R5 klases automašīnu. Latvijā notikušajā FIA Eiropas rallija čempionāta trešajā posmā Rally Liepāja, startējot ar Škoda Fabia R5 auto, ekipāža sacensību finišu sasniedza kopvērtējuma trešajā vietā.

Mārtiņš Sesks, LMT Autosporta Akadēmijas rallija ekipāžas pilots: “Debija ar R5 auto bija ļoti sen gaidīts notikums, kuru vēl spilgtāku padarīja fakts, ka izdevās visu sakārtot tā, lai šī debija norisinātos mājās – Latvijā, Liepājas un Talsu ātrumposmos, kur mūsu gaitām fani un atbalstītāji varēja sekot klātienē.

Braukt mājās ir izaicinājums – jo līdzās rallijam notiek daudz un dažādu aktivitāšu, tāpēc visam jābūt pareizi saplānotam, lai mēs spētu koncentrēties savam primārajam uzdevumam – startam ātrumposmos.

Primārais uzdevums rallijā mums bija mācīties, atgūt pārliecību trasē, un attīstīt mūsu sadarbību kā ekipāžai. Mums šis bija pirmais rallijs ar R5 auto – un katrs veiktais kilometrs tajā, bija jauna un ļoti vērtīga pieredze. Liels paldies par to Eurosport Events un Motorsport Italia komandai.

Uzvaru rallijā izcīnīja Olivers Solbergs, otrajā vietā Aleksejs Lukjaņuks, un tad uzreiz mēs. Finišā iegūtā vieta arī mums pašiem ir pārsteigums, ka savā debijā spējām būt tik konkurētspējīgi.

Mājas rallijs Liepājā nesis tikai pozitīvas emocijas – par to gribu teikt Paldies visiem, kas bija iesaistīti, lai tas tā būtu – rallija rīkotājiem, skatītājiem ātrumposmos, un manai komandai servisa parkā! Paldies!”

Krišjānis Caune, LMT Autosporta Akadēmijas rallija ekipāžas stūrmanis: “Iespējams, atkārtošos un teikšu to, kas ir acīmredzams, bet braukšanā ar pilnpiedziņas R5 auto viss notiek daudz ātrāk, un atbilstoši ir jāpielāgo arī stenogrammas sastādīšana un lasīšana – līkumu skaits ātrumposmā jau nemainās, bet mainās laiks, kurā tos visus nepieciešams nolasīt.

Salīdzinot ar priekšpiedziņas R2 auto, neiedomājama atšķirība ir tieši paātrinoties un bremzējot– sacensību finišā varu teikt, ka R5 auto ir tāds, ar kuru braucot ralliju var izbaudīt ne vairs par 100, bet jau 120%.

Kāpt uz goda pjedestāla ir īpaša sajūta, un mēs zinām, kāds darbs ir jāiegulda, lai sasniegtu pašus labākos rezultātus. Apzināmies, ka mūs sagaida visnotaļ garš darbu saraksts, bet viens ir skaidrs – mēs esam tam gatavi, un darīsim visu, kas nepieciešams, lai turpinātu izaugsmi!”

Uldis Briedis, LMT Autosporta Akadēmijas rallija ekipāžas treneris:“Pirms debijas starta ar R5 auto mēs īsti nezinājām kādu rezultātu gaidīt, jo šoreiz viss bija jauns, un visiem bija jāpielāgojas jauniem apstākļiem, kamdēļ primārais mērķis bija veikt maksimāli daudz kilometru un sasniegt rallija finišu. Pozitīvi, ka auto nepiemeklēja tehniskas ķibeles, un arī ekipāža nepieļāva kļūdas, kas ļāva to izpildīt – tādējādi, pirmo reizi startējot ar šādu auto, mēs guvām maksimāli daudz zināšanu un informācijas, kas būs noderīga turpmāk plānojot un attīstot ekipāžas braukšanas prasmes!

Ļoti patīkami, ka jau ar pirmajiem kilometriem testos, un pēc tam arī rallijā, sapratām, ka mūsu izvēlētā braukšanas tehnika (vai sistēma) ir vienlīdz izmantojama kā priekšpiedziņas, tā arī pilnpiedziņas auto. Protams, bija nianses, kas jāpielāgo, bet citādi – ekipāža ļoti īsā laikā var pielāgoties braukšanai ar jebkādu rallija auto.”

Izstrādā un uztur IG Studija
coloring.cool