Mārtiņa Seska ekipāža aizvadījusi WRC posmu Sardīnijā

Foto: M-Sport

LMT Autosporta Akadēmijas ekipāža Mārtiņš Sesks ar stūrmani Krišjāni Cauni šajā nedēļas nogalē startēja FIA pasaules junioru rallija čempionāta posmā Rally Italia Sardegna. Itālijā, Sardīnijas salā notikušajā rallijā ekipāža braucot pa grunts ceļiem veica pilnu sacensību distanci, Rally Italia Sardegna finišā Junior WRC kopvērtējumā ierindojoties piektajā pozīcijā.

Lai gan ekipāžai izdevās veikt pilnu sacensību distanci, kā jau rallijā, neiztika arī bez kādiem misēkļiem, tehnikas bojājumiem, braukšanas kļūdām, un, šoreiz, arī privātas dabas sagādātiem izaicinājumiem. Bet neskatoties uz to, ekipāža spēja izpildīt galveno uzdevumu veikt pilnu distanci, gūstot iespējami daudz zināšanu un informācijas, lai turpinātu darbu pie pilota un stūrmaņa prasmju izkopšanas.

Mārtiņš Sesks, LMT Autosporta Akadēmijas rallija ekipāžas pilots: “Savā un LMT Autosporta Akadēmijas komandas vārdā izsaku visdziļāko līdzjūtību manam stūrmanim Krišjānim Caunem, aizsaulē devies viņa tēvs, Latvijas autosporta meistars Ivars Caune.

Kas attiecas par braukšanu, tad sportiskais rezultāts nav manu spēju līmenī – lai gan šoreiz galvenais uzdevums bija  sasniegt finišu. Pirms rallija teicu, ka šis ir kā kontroldarbs tam darbam, ko esam izdarījuši sadarbības veidošanā pirms došanās uz Sardīniju. Diemžēl, labu atzīmi šoreiz neesam nopelnījuši, jo mans mērķis nav piedalīties rallijā, lai tikai finišētu un būt vairākas minūtes aiz līderiem.

Pēc šī rallija mūsu rīcībā ir ļoti plašs informācijas apjoms, atgriežoties Latvijā mūsu uzdevums būs analizēt un atrast tās nianses, kas liedz uzrādīt pilnvērtīgu, stabilu un ātru rezultātu!”

Uldis Briedis, LMT Autosporta Akadēmijas rallija ekipāžas treneris: “Galvenais uzdevums ir izpildīts – ekipāža ir sasniegusi rallija finišu, kas mums ļāva iegūt ļoti daudz zināšanu un informācijas gan par ātrumposmiem, gan par riepu darbību, gan par sastādītās stenogrammas atbilstību faktiskajiem braukšanas apstākļiem.

Ceļu segums dažādos Sardīnijas reģionos ir krietni atšķirīgs, kamdēļ nozīmīgu daļu laika veltījām riepu stratēģijas izstrādāšanai. Sasniedzot rallija finišu varējām pārliecināties par riepu veiktspēju un mūsu izvēlētās stratēģijas pareizību. Iegūtās zināšanas noteikti noderēs uz priekšdienām, gan atlikušajos šīs sezonas posmos, gan it īpaši, ja Sardīnijas rallijs saglabās savu vietu Junior WRC kalendārā.

Turpmākai izaugsmei ļoti vērtīgs ieguvums bija sastādītās stenogrammas pārbaudīšana faktiskos rallija apstākļos. Lai gan šeit ieguvumi vairāki, un daudzi no tiem ir ļoti tehniski, kā vienu no piemēriem varu minēt iegūtās prasmes par akmeņu atšķiršanu. Sardīnijā vienā ātrumposmā bija vairāk akmeņu kā vienā Latvijas rallijā kopā. Veicot trases pierakstu, šie noteikti bija jauni apstākļi, jo teju visus akmeņus varēja uzskatīt par bīstamiem. Rallija finišā varu teikt, ka esam guvuši priekšstatu kā atšķirt akmeņus un sadalīt tos divās kategorijās – bīstams, un parasts, kam īpašu uzmanību piešķirt nav nepieciešams. Lai gan piemērs ir par akmeņiem, iegūtās prasmes iespējams vispārināt arī uz citiem šķēršļiem.”