Odiņš: “Atkal gribu kaut ko darīt Brenguļu trasē”

Foto: Kaspars Cikmačs, 4rati.lv |

Gan Latvijas autokrosa un rallijkrosa čempions Arnis Odiņš, gan autokrosa čempions Jānis Kozlovskis atzinuši, ka 2020. gada Latvijas autokrosa čempionāta noteikumi ievērojami pastiprinājuši vēlmi gatavoties vasaras sezonai.

No nākamā gada paredzēts, ka tiks ieviesta jauna braukšanas sistēma, kas paredz starta vietu izlozi, attiecīgi, iespēju līderiem nonākt pēdējās starta vietās un sekojoši aizraujošākas cīņas vismaz pirmo apļu garumā.

Open 2500 klases 2010. un 2018. gada Latvijas čempions Jānis Kozlovskis, kurš pirms gada noslēdza savu karjeru LČ, pēc jaunās sistēmas ieviešanas atzīst: “Teikšu godīgi, kad sapratu, ka šī sistēma tiks ieviesta, manī parādījās dzirkstele apmeklēt vismaz kādu no Latvijas čempionāta posmiem. Es redzu, ka šāda formāta posmi man būtu interesanti, es tajos varētu paspēkoties ar klases līderiem, pilnpiedziņām. Es neplānoju pilnu čempionātu, jo vairāk gatavoju savu Toyota MR2 ziemas sacensībām. Taču LČ formāts tik tiešām uzrunā.”

Līdzīgu viedokli pauž arī Arnis Odiņš: “Es jūtu, ka es kā organizators gribu atkal kaut ko darīt Brenguļu autotrasē. Nojaušu, ka mans pārinieks Aldis vēl neatrod sevī motivāciju ķerties pie trases, taču man gribas atkal kaut ko uzlabot! Un tie ir jaunie noteikumi, kas atgriež motivāciju kaut ko vēl vairāk darīt autokrosa labā. Pēc šī gada esam visai nomākti, sliktu laika apstākļu dēļ Čempionu kross bija izteikti ar finanšu “mīnusiem”, ar ko ir grūti samierināties un nolaižas rokas. Taču jaunais krosa formāts radīs pārmaiņas arī trasē.”

Uz repliku, ka gan Jānis, gan Arnis ir Krosa komisijas padomes pārstāvji, tāpēc neko citu kā neobjektīvu demagoģiju no viņiem noteikumu tēmā nesagaidīt, Odiņš atcērt: “Es neslavēju jaunos noteikumus tāpēc, ka esmu padomē. Es to nedarītu, ja tam neticētu, es neteiktu, ka kaut kas ir labi, ja domātu, ka tas nav labi. Tieši otrādi – tā ir mana pārliecība, ka tieši šādas izmaiņas tieši šajā brīdī autokrosam ir nepieciešamas. Es pats esmu noticējis šīm izmaiņām, un tā ir mana pārliecība, ka tā būs labi. Un ja izrādīsies, ka sistēma nestrādā, tad mēs būsim vīlušies sevī, nevis pieņemtajos lēmumos, ko kāds cits būtu izdarījis. Esmu ļoti pārliecināts, ka Kozlovska gadījumā ir tieši tas pats – tā ir sportiskā intriga, kas vilks viņu ārā, trasē.”

Par Odiņa kā sportista plāniem Arnis komentē: “Šobrīd vēl neko nevaru precīzi pateikt, noteikti turpināšu braukt rallijkrosu. Tā kā top jauna klase Junior Xtreme, tad ilgi prātojot un runājot ar komandu, nonācām pie idejas, ka šī klase būs kaut kas jauns Latvijā, un kāpēc nebūt pirmajiem, kas to aktīvi atbalsta un piedalās? Tā nu šobrīd tiek izskatīti visi varianti Eiropas tirgū, arī vietējā, un likti plusi un mīnusi, kurus bagijus iegādāties. Vēlme ir piedāvāt pilnu servisu un apmācīt jaunos braucējus maksimāli ātri apgūt šo tehniku un nianses. Pats daudz esmu braucis ar klasiskās piedziņas auto, tāpēc ceru, ka kopīgi tiks sasniegts vēlamais rezultāts. Ļoti ticu un vēlos, lai bagiju sports atgrieztos Latvijas trasēs, lai skatītājiem būtu vēl interesantāk. Tomēr sākot ko jaunu, kaut kas kļūst lieks. Pēc ļoti ilgām  pārdomām esam nolēmuši šķirties no mūsu komandas uzticamākā “partnera”, mūsu VAZ 2108, kura nesusi neskaitāmas uzvaras un čempionu titulus Latvijas, Baltijas un Ziemeļeiropas sacensībās. Tāpēc, ja kādam ir interese pēc ļoti ātras priekšpiedziņas automašīnas, dodat par sevi zināt!”

Izmantotie resursi:
www.autocross.lv